سفره بافی لردگان احیا شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: رشته سفره بافی لردگان از صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان در سال جاری احیا شد.

سفره بافی لردگان احیا شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش میراث آریه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد رئیسی روز شنبه 21 تیر 1399 با اعلام این خبر تأکید کرد: سفره بافی لردگان به عنوان یکی از رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان متاسفانه در سال های قبل منسوخ شده بود.

او اضافه کرد: در این راستا با پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، در سال جاری برای احیای رشته سفره بافی 60 نفر از بانوان دهستان اوره و شاخص شهرستان لردگان آموزش های رایگان را فرا گرفتند.

رئیسی شرح داد: از این تعداد 30 نفر در روستای چالدراز و 30 نفر در روستای شاخص شهرستان لردگان بوده اند.

او بیان داشت: سفره بافی یکی از صنایع دستی و هنرهای سنتی تزئینی کاربردی در ایران و چهارمحال و بختیاری به خصوص در شهرستان لردگان بوده که در ردیف بافته های داری است.

معاون اضافه کرد: کاربرد سفره بافی بیشتر برای خودمصرفی بوده اما با افزایش تولید کالاهای صنعتی مشابه آن، این رشته صنایع دستی از رونق افتاده است.

او عنوان داشت: مواد اولیه سفره بافی از پشم، تار و پود است و برای نگهداری آرد، نان و مواد مشابه آن در جامعه روستایی و عشایری مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیسی اظهار کرد: ابعاد استاندارد سفره بافی لردگان یک متر عرض در یک متر و 50 سانتیمتر طول است.

او ادامه داد: احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 500

به "سفره بافی لردگان احیا شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفره بافی لردگان احیا شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفره بافی لردگان احیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید