ساماندهی و بازپیرایی قنات جهانی قصبه توسط پژوهشگران گناباد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، ساماندهی و بازپیرایی قنات جهانی قصبه، در راستای ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه توسط پژوهشگران مجتمع آموزش عالی گناباد انجام می گردد.

ساماندهی و بازپیرایی قنات جهانی قصبه توسط پژوهشگران گناباد

به گزارش دراستای ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، تفاهم نامه همکاری میان مجتمع آموزش عالی گناباد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی منعقد شد.

در این تفاهم نامه که بر پایه طرح جوادپور عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی گناباد منعقد شد، سازماندهی و باز پیرایی یک اثر جهانی در برنامه کاری قرار می گیرد.

موسوی زاده رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: دانشگاه جامعه محور می تواند در ارائه راه حل برای چالش های منطقه بسیار مفید عمل کند.

او اضافه نمود: مجتمع آموزش عالی گناباد با دارا بودن اعضا هیات علمی جوان که پشتوانه دانش و علمی خوبی دارند آماده و مشتاق همکاری و پیمان با صنعت است.

موسوی زاده ادامه داد: ارتباط دانشگاه و صنعت علاوه بر برون دادی مفید برای جامعه در تربیت دانشجوی کارآفرین بسیار موثر خواهد بود و یکی از اصلی ترین اهداف این مجتمع شناخت، کشف و پرورش استعداد های دانشجویی در زمینه اشتغال زایی حداقل خود دانشجو و سپس جامعه است.

جوادپور در رابطه با طرح و تفاهم نامه با میراث فرهنگی گفت: این طرح میخواهد با ارائه سیستمی هوشمند شامل سنسور های اندازه گیری مختلف، عملیات پایش کیفی آب قنات قصبه گناباد را انجام دهد. پارامتر هایی که این سیستم قادر به اندازه گیری آن می باشد شامل دبی، دما، pH و EC آب و کدری آب است.

عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: انداره گیری مقادیر این پارامتر های قنات، در جهت دریافت تصمیمات برای آینده این میراث جهانی حائز اهمیت است.

مسئله ارتباط دانشگاه و صنعت بسیار مهم است

لازم به ذکر است؛ در گذشته نیز مشارکت مجتمع آموزش عالی گناباد و میراث فرهنگی با پشتوانه گروه باستان شناسی این مجتمع پیروز به احیای مجدد آسیاب آبی در جهت قنات جهانی قصبه گناباد شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 542

به "ساماندهی و بازپیرایی قنات جهانی قصبه توسط پژوهشگران گناباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی و بازپیرایی قنات جهانی قصبه توسط پژوهشگران گناباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید