در هیچ نقطه ای از کشور افت فشار گاز نداریم

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، تهران (پانا) - مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به پابرجایی رکورد 660 میلیون مترمکعب مصرف گاز گفت باوجود بسته شدن راه های ارتباطی خوشبختانه هیچ افت فشار گازی در هیچ جای کشور وجود ندارد.

در هیچ نقطه ای از کشور افت فشار گاز نداریم

محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز اظهار کرد: با توجه به پایداری هوای سرد تا آخر هفته مصرف گاز رکورد 660 میلیون متر مکعب پابرجا شده است. با وجود اینکه دیروز روز تعطیل بود و انتظار می رفت که کاهش مصرف داشته باشیم ولی اینگونه نشد و افزایش مصرف داشتیم.

وی اضافه کرد: ظرف امروز و فردا با روندی که طی می گردد انتظار می رود که مصرف گاز هم افزایشی باشد. باید توجه داشت هم اکنون بالغ بر 80 درصد فراوری گاز ما به بخش خانگی و تجاری می رسد که این برای شبکه انرژی کشور اصلاً اتفاق خوبی نیست.

جولایی توضیح داد: علی رغم بسته شدن راه های ارتباطی خوشبختانه هیچ افت فشار گازی را در هیچ جای کشور نداشتیم و گاز به صورت مستمر ارائه شده است.

وی در خاتمه در رابطه با برق صنایع گفت: با توجه به اولویت بخش خانگی محدودیت هایی را به صنایع می دهیم. البته اولویت با صنایعی است که می توانند سوخت دوم و جایگزین استفاده نمایند و در ادامه به صنایعی که فقط به وسیله گاز تأمین می شوند محدودیت اعمال می گردد تا بتوانیم پیک مصرف را رد کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1355

به "در هیچ نقطه ای از کشور افت فشار گاز نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هیچ نقطه ای از کشور افت فشار گاز نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید