حضور دانشمندان ایرانی در همایش های علمی جهانی تسهیل می گردد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای حمایت از حضور پررنگ دانشمندان ایرانی در کنگره های سودمند علمی بین المللی، بسته های حمایتی در نظر گرفته است.

حضور دانشمندان ایرانی در همایش های علمی جهانی تسهیل می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، هر ساله در گوشه و کنار دنیا کنگره های متعددی در رشته های مختلف علمی برگزار می گردد، دانشمندان از سراسر دنیا خود را به محل برگزاری این گردهمایی های علمی می رسانند تا از آخرین تحولات در رشته خود آگاه شوند.

تبادل دانش، فناوری و ایده از جمله فوایدی است که معمولاً از شرکت در این نشست های علمی حاصل می گردد. در واقع این برنامه سعی دارد تا با تشویق محققان ایرانی برای شرکت در رویداد های معتبر علمی، زمینه تبادل و تعاملات علمی را فراهم سازد و توانمندی محققان ایرانی را افزایش دهد.

ایران نیز کشور مهمی در جغرافیای علم و فناوری دنیا محسوب می گردد، بر این اساس ضروری است تا دانشمندان کشور بتوانند از آخرین دستاورد های علمی دنیای استفاده نمایند. به همین جهت معاونت علمی و فناوری، یک بسته حمایتی تدوین نموده است تا این محققین و پژوهشگران بتوانند با شرایط راحت تری در این گردهمایی های علمی دنیای حضور پیدا نمایند.

فدراسیون سرآمدان علمی ایران که برای اجرای بسته های حمایتی در این حوزه تأسیس شده است، محققان و پژوهشگران متقاضی حضور در کنگره های معتبر بین المللی را مورد حمایت قرار می دهد.

یکی از معیار های مهم اختصاص این بسته حمایتی، میزان اعتبار این گردهمایی است، به همین خاطر، اسامی سخنرانان مدعو و دیگر مسائل مربوط به رویداد علمی، آنالیز می گردد. بر اساس تعداد روز های گردهمایی علمی و مسافت کشورمان از محل برگزاری این رویداد، یاری هزینه، خرید بلیط سفر و هزینه اقامت برابر قانون تأمین خواهد شد.

افرادی که در کشور به عنوان سرآمد علمی معرفی شده اند و یا اینکه به عنوان سخنران کلیدی به این همایش های علمی دعوت شده اند، می توانند از این یاری هزینه استفاده نمایند. معمولاً گردهمایی های علمی که یک نفر از برنگان جوایزی مانند نوبل، کاولی یا فیلدز در آن حضور دارد، معتبر طلقی می گردد، یا حداقل نویسندگان مقالات علمی در نشریات معتبر علمی دنیای باید در آن رویداد حضور داشته باشند.

معاونت علمی و فناوری بسته های متعدد حمایتی را برای پشتیبانی از محققان، پژوهشگران، فعالان عرصه نوآوری و اساتید دانشگاه تدوین نموده است. رویکرد تخصیص این بسته های حمایتی، بیشتر تبدیل ایده و اختراع به محصولات کاربردی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 460

به "حضور دانشمندان ایرانی در همایش های علمی جهانی تسهیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور دانشمندان ایرانی در همایش های علمی جهانی تسهیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید