جنگ آزمایشی گوگل با پشه های کالیفرنیا

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، نتایجی که در این نشریه منتشر شد نشان داد این شرکت در استفاده از پشه های نر آزمایشگاهی برای عقیم کردن بیش از 93 درصد از جمعیت پشه های ماده بین ژوئیه تا اکتبر 2018 پیروز بوده است.

جنگ آزمایشی گوگل با پشه های کالیفرنیا

این حشرات ناقل ویروس کرونا نیستند، اما سایر بیماری های توان فرسا مانند مالاریا، زیکا و تب دنگی را انتقال می دهند

آلفابت، شرکت مادر گوگل، برای از بین بردن پشه های عامل بیماری، یک برنامه آزمایشی ساخته است. به نظر می رسد این برنامه کارساز است.

صاحبان مشهورترین نام تجاری در عرصه اینترنت در سه نقطه از سنترال ولی کالیفرنیا وارد جنگ آزمایشی با پشه ها شده اند و بنا بر گزارش نشریه دانشگاهی زیست فناوری طبیعت راهبردی در پیش گرفته اند که ظاهراً پیروزیت آمیز بوده است.

گروه وریلی، زیرمجموعه آلفابت که سرگرم ساختن این پشه کش هستند نام آن را طرح ابتکاری حشره زدایی گذاشته اند و گفته اند از بین بردن حشرات پرنده مخصوصاً در ایامی که دنیا با گسترش ویروس کرونا مبارزه می نماید لازم است.

البته این حشرات ناقل ویروس کرونا نیستند، اما سایر بیماری های توان فرسا مانند مالاریا، زیکا و تب دنگی را انتقال می دهند و در برهه ای که خدمه درمانی دیگر کشش ندارد و کمبود منابع بیداد می نماید ممکن است عده زیادی از مردم را روانه بیمارستان ها کند.

ساخت این برنامه در سال 2017 شروع شد و گروه وریلی در فصل فراوانی پشه، میلیون ها پشه نر را در اطراف فرزنو کانتی رها کرد. این حشرات در آزمایشگاه شرکت ماسکیتومیت فراوری مثل کردند و ناقل باکتری ولباخیا شدند، باکتری ای که باعث می شد ماده هایی که با این نر ها جفتگیری می کردند نتوانند فراوری مثل نمایند. عموماً فقط پشه های ماده نیش می زنند.

در فاصله آوریل تا اکتبر 2018 این شرکت هر روز تا 80 هزار پشه در محله های اطراف فرزنو کانتی رها می کرد. نتایجی که در این نشریه منتشر شد نشان داد این شرکت در استفاده از پشه های نر آزمایشگاهی برای عقیم کردن بیش از 93 درصد از جمعیت پشه های ماده بین ژوئیه تا اکتبر 2018 پیروز بوده است.

جیکوب کرافورد پژوهشگر ارشد این طرح گفت: تصویری از اتفاقی که باید بیفتد داشتیم و پیروز شدیم کاملاً به خواسته مان برسیم. در نهایت بیماری هایی که این پژوهشگران امیدوارند از بین ببرند بیماری هایی نیستند که سلامت مردم کالیفرنیای مرکزی را تهدید کند.

آب و هوای محل آزمایش پشه ها عموماً خشک است، اما شرکت هایی که روی این برنامه کار می نمایند قصد دارند با استفاده از این پشه ها بیماری های مناطق حاره ای را در مقیاس وسیع از بین ببرند. بدین ترتیب این شرکت با سازمان ملی محیط زیست سنگاپور قرارداد همکاری بسته و امیدوار است با نهاد هایی در کشور های آمریکای جنوبی و ناحیه دریای کارائیب نیز شروع به همکاری کند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 316

به "جنگ آزمایشی گوگل با پشه های کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ آزمایشی گوگل با پشه های کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید