آتن شهر تاریخی و پر جاذبه در یونان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، آتن شهری است که به اندازه‌ای که بزرگ است، جاذبه‌های تاریخی و مدرن بزرگی برای بازدید دارد و یکی از مقاصد تور کشتی کروز بدون ویزا است. با ما همراه باشید تا با تعدادی از جاذبه‌های شهر آتن آشنا شوید.

آتن شهر تاریخی و پر جاذبه در یونان

موزه جدید آکروپلیس دارای مجموعه‌ بزرگd از بقایای معماری یونان و مجسمه‌های قدیمی مانند مجسمه خدایانی نظیر آتنا و پسر‌کریتوس است. ساخت و افتتاح این موزه برای بازی‌های المپیک سال 2004 برنامه‌ریزی شده‌بود ولی بدلیل کشمکش‌های حقوقی به‌تاخیر‌ افتاد. این موزه در پنج طبقه از بیش از 4000 اثر تاریخی نگهداری می‌کند. تور کشتی کروز بدون ویزا فرصتی عالی برای بازدید از جاذبه‌های شهر آتن است.

میدان سینتگما (Syntagma) یکی از مکان‌های مورد علاقه برای گردشگران در آتن است که ویژگی بارز آن میدان رژه سربازان مقابل مقبره سرباز گمنام است. ساختمان پارلمان یونان و همچنین اتوبوس‌ها، چرخ‌دستی‌ها و ترامواهای متعددی در این میدان برای بازدید وجود دارند. وجود چشمه، مجسمه‌های باستانی و دو محوطه چمن مکان مناسبی را برای عکاسی گردشگران و نیز پیک‌نیک فراهم‌ نموده است.

معبد المپیک زئوس بزرگ‌ترین معبد در کل یونان بوده که ساخت این مجموعه بزرگ باستانی درحدود 700 سال طول کشیده بود. ساخت این بنا 515 سال قبل از میلاد مسیح به‌دستور پیزسیتراتوس آغاز‌ گردید اما به دلیل ظلم و جبری که داشت، متوقف‌ شد. دومین بار 175 سال قبل از میلاد مسیح ساخت این بنا از سرگرفته‌ شده ولی 10 سال بعد با مرگ معمار رومی کوسیتیوس نیمه‌کاره به جا مانده. 132 سال قبل از میلاد‌ مسیح و در دوره امپراطوری هاردیان ساختمان معبد پس از کش‌وقوس‌های فراوان پایان رفت و به‌ بازیهای المپیک زئوس اهدا‌ شده‌ است. ارتفاع هریک از ستون‌ها به 17 متر است.

آگورای در شهر آتن در بخش شمالی آکروپلیس قرار دارد و بخش تجاری و خرید شناخته‌ شده است. اکثر افرادی که به اینجا مراجعه‌ می‌‌نمایند در جستجوی کالاهای مختلفی می‌باشند. همچنین اینجا مکانی برای تجمع و گفتگو در خصوص مسائل سیاسی، تجاری، موضوعات‌ روز و حتی ماهیت جهان و خدایان است و جایگاه مرتفع آگورای باستانی در آکوریوس کلونز را روشن‌ می‌‌نماید، معبد هفیاستوس 5 قرن پیش از میلاد مسیح ساخته‌ شده‌ که در ظاهر مشابه ولی از بعد مساحت از پانتئون کوچک‌تر می‌باشد. معبد دارای 34 ستون دوریک بوده که به عنوان پایه برای سقف عمل‌ می‌کند. این معبد به‌بهترین شکل در سطح کل یونان حفظ‌ شده و در قرن هفتم به کلیسا مبدل گردید. تور کشتی کروز، یک سفر خارق‌العاده و به یادماندنی خواهد ساخت.

انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 5

به "آتن شهر تاریخی و پر جاذبه در یونان" امتیاز دهید

2 کاربر به "آتن شهر تاریخی و پر جاذبه در یونان" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتن شهر تاریخی و پر جاذبه در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید