تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی ، آخرین امید جهانی شدن در گرو شکست چشم بادامی ها

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، تیم ملی هندبال کشورمان باید در پنجمین دیدارش در رقابت های قهرمانی هندبال آسیا روز پنج شنبه با کره جنوبی بازی کند.

تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی ، آخرین امید جهانی شدن در گرو شکست چشم بادامی ها

به گزارش ،تیم های ملی هندبال ایران و کره جنوبی در پنجمین ملاقاتشان در رقابت های قهرمانی هندبال آسیا از ساعت 18 و 30 دقیقه روز پنجشنبه در کویت به مصاف یکدیگر می فرایند این ملاقات برای هر دو تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که برنده آن می تواند پس از قطر به عنوان دومین تیم گروه چهارم رقابت های قهرمانی هندبال آسیا به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها برسد و سهمیه رقابت های قهرمانی جهان را هم کسب کند. شاگردان علیرضا حبیبی در این مسابقات و تا به اینجای کار نمایش و عملکرد خوبی داشتند و بسیار امیدوارند تا این تیم بتواند پس از سال 2015 یک مرتبه دیگر سهمیه رقابت های جهانی را کسب کند.

هندبال ایران در چند سال گذشته با چالش ها و حواشی زیادی روبرو بوده است و حالا پس از سال ها شرایط به گونه رقم خورده است تا این رشته به آرامش نسبی برسد، حضور علیرضا پاکدل در راس امور فدراسیون و به کارگیری توان حداکثری جامعه هندبال برای پیروزیت این ورزش و همچنین توسعه آن باعث شده تا شرایط بهتری نسبت به چند سال پیش در این رشته به وجود بیاید. هندبال ایران حالا توانسته پس از چند سال شاهد حضور همه ستارگانش در کنار یکدیگر باشد، ستارگانی که هر یک به تنهایی در گوشه کنار جهان مشهورند و آوازه هایی دارند، این ستارگان حالا مرتبه دیگر در کنار هم جمع شدند تا اتفاقی بزرگ را برای این رشته در کشور رقم بزنند.

حالا همه چیز در دستان خودمان است تیم ملی هندبال ایران اگر بتواند حتی در این بازی به یک پیروزی نسبی هم دست یابد جواز حضور در مرحله نهایی رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان را کسب می نماید البته شاگردان علیرضا حبیبی برای این ملاقات کار آسانی در پیش ندارند، زیرا باید در مقابل بهترین تیم قاره کهن قرار بگیرند. تیم ملی کره جنوبی در سال های گذشته به قدری عناوین مختلف کسب نموده که حالا با اقتدار در صدر قاره کهن قرار گرفته است.

چشم بادامی ها سابقه 12 حضور در رقابت های قهرمانی جهان را در کارنامه دارند و حتی در سال 1999 پیروز شدند به عنوان هشتمی این رقابت ها دست یابند، آن ها همچنین در مجموع 8 مرتبه هم در رقابت های المپیک حاضر شدند که بهترین نتیجه آن ها به المپیک 1988 سئول و کسب عنوان دومی این رقابت ها بازمی شود، کره ای ها همچنین 6 مدال طلای بازی های آسیایی یک مدال نقره و 2 مدال برنز این رقابت ها به همراه 9 مدال طلای قهرمانی آسیا، سه مدال نقره و یک مدال برنز را در کارنامه دارند. این در حالیست که بهترین عنوان تیم ملی هندبال کشورمان در رقابت های قهرمانی آسیا عنوان سومی این رقابت ها است و علاوه بر آن تیم ملی کشورمان دو مرتبه هم پیروز به کسب مدال در بازی های آسیایی شده است که یکی از آن ها به رنگ نقره و دیگری رنگ برنز بوده است هندبالیست های ایرانی همچنین یک بار توانستند در رقابت های قهرمانی جهان حاضر شوند و تا به امروز هیچ سابقه ای در مسابقات المپیک هم نداشتند.

هندبال ایران هنوز از حضور ستارگانی بهره می برد که تک به تک آن ها از همتایان کره ای خود بهترند، کره جنوبی اگرچه تیم باسابقه و خوبی است، اما در چند سال گذشته نتوانست مانند گذشته اش مدال بگیرد و مقام کسب کند آن ها همچنین در آخرین رویارویی ایشان با تیم ملی هندبال کشورمان در رقابت های انتخابی المپیک که همین چندی پیش به میزبانی قطر برگزار گردید هم با اختلاف یک گل شکست خوردند، اما با این حال آن ها به عنوان تیم دوم همان گروه همراه با بحرین به مرحله نهایی رسیدند و در نهایت با قرار دریافت در صندلی دوم شانس حضور در پلی آف انتخابی المپیک را نیز کسب کردند.

فارغ از سوابق و هرگونه نتایج کسب شده در ملاقات های گذشته، حالا همه کشور و همه هندبال چشم امید به دستان ملی پوشان در این ملاقات سخت دارند ملاقاتی که برخلاف تصور بسیاری اصلا آسان نیست و تنها تیم ملی کشورمان با وحدت و یکپارچگی و همچنین ایمان به هدفش می تواند در این بازی برنده باشد و در نهایت سهمیه قهرمانی جهان را بگیرد، جامعه هندبال و ورزش کشور روز پنجشنبه و در ساعات انتهایی آن می تواند یا بسیار مسرور باشد و یا در حسرت یکی دیگر از فرصت هایی باشد که برای تیم ملی پدید آمد و از دست رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 135

به "تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی ، آخرین امید جهانی شدن در گرو شکست چشم بادامی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی ، آخرین امید جهانی شدن در گرو شکست چشم بادامی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید