تشدید بارش باران در 9 استان کشور

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، نقشینه گفت: برای امشب بارش در 9 استان کشور بصورت رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

تشدید بارش باران در 9 استان کشور

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار، درباره آخرین شرایط آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب در بیشتر مناطق کشور جز جنوب سیستان و بلوچستان و فارس بارش خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: شدت بارش در استان های لرستان، شمال خوزستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب کرمانشاه، شمال فارس و نقاطی از اصفان و یزد بصورت رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد، ضمن آنکه در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش به شکل برف است.

نقشینه با اشاره به اینکه فردا در بیشتر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان بارندگی خواهیم داشت، بیان نمود: روز دوشنبه عمده بارش ها در بعضی از نقاط استان های خراسان جنوبی، یزد و کرمان خواهد بود و روز سه شنبه در نیمه شمالی کشور در بعضی ساعات بارش خواهیم داشت.

شرایط آب و هوا در 24 اسفند/ سامانه بارشی جدید در راه است

این کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور اطلاع داد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از مرز های غربی وارد کشور می گردد که با این وجود در استان های شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان های واقع در سواحل غربی خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی روز پنج شنبه در نوار شمالی و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و نقاطی از شرق فعال خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین شرایط آب و هوای تهران گفت: بنابر نقشه های هواشناسی طی 5 روز آینده آسمان تهران نیمه ابری همراه با بارش پراکنده بویژه برای برای بخش های شمالی استان است.

به گفته نقشینه، طی روز های چهارشنبه و پنج شنبه انتظار وزش باد شدید همراه با رگبار و رعدو برق را برای تهران داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خاتمه دمای امروز مهرآباد را 20 درجه سانتی گراد و فردا 22 درجه سانتی گراد گفت و گفت: کمینه دمای شمیرانات فردا صبح 5 درجه سانتی گراد و مهر آباد 9 درجه سانتی گراد خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 238

به "تشدید بارش باران در 9 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید بارش باران در 9 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید