تور آفریقای جنوبی: تجربه کوه و ساحل در آفریقای جنوبی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، آفریقای جنوبی، عکاسی از بالای کوه و حال و هوای ساحلی

کیپ تاون بین کوه و دریا واقع شده است و زیبایی های طبیعی فریبنده ای دارد. در سمت بالای شهر کوه نمادین تیبل (Table Mountain) واقع شده است که چشم اندازی وسیعی را پیش روی جهانگرد ها باز می نماید که تا اقیانوس اطلس امتداد می یابد. در دامنه ای شیب دار این کوه یک باغ گیاه شناسی واقع شده است و سواحل این شهر به قله هایی ستبر می رسد که از جمله برترین چشم اندازهای آفریقای جنوبی به شمار می فرایند. فوران هایی که از زیر زمین به سطح رخ می دهد از جمله جذابیت های این منطقه است و حس خوبی را برای ماجراجویان به وجود می آورد. از سویی دیگر، جهانگرد ها می توانند در این منطقه به تماشای نهنگ ها، غواصی، پیاده روی، دوچرخه سواری، گشت و گذار و پاراگلایدر بپردازند و از زیبایی های آن لذت ببرند. با خبرنگاران همراه باشید و با دو جاذبه طبیعی این شهر آشنا شوید:

تور آفریقای جنوبی: تجربه کوه و ساحل در آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

کوه تیبل

کوه تیبل در بخش جنوبی مرکز شهر کیپ قرار گرفته است و ارتفاع آن به 1087 متر می رسد. عکاسی از بالای این کوه یکی از جالب ترین مجذوب نمایندهیت های این شهر است و نشان دهنده طبیعت خیره نماینده در این شهر ساحلی است. این کوه از ماسه سنگ ها و تخته سنگ های بزرگ ساخته شده است و بخش انتهای شمالی شبه جزیره کیپ را تشکیل می دهد و در درون پارک ملی کوه تیبل (Table Mountain National Park) قرار گرفته است. این پارک دارای غنی ترین پوشش گل و گیاه است که در آن بیش از 1470 گونه گل یافت می گردد. از سویی دیگر، حیات وحش این پارک نیز منحصربه فرد است و در آن انواع خرگوش کوهی، سیاهگوش و میمون یافت می گردد. کوه دویلز پیک (Devils Peak) درسمت شرق و کوه لیونز هد (Lions Head) در سمت غربی این کوه قرار گرفته است، این در حالی است که صخره های توئلو اپوستلز لوم (Twelve Apostles loom) در سواحل اقیانوس اطلس آرمیده اند.

اغلب یک لایه از ابر به نام تیبل کلوس قله کوه تیبل را می پوشاند، امّا، زمانی که ابرها نباشند گردشگر ها می توانند از از قله این کوه منظره ها دیدنی و مجذوب نماینده شهر کیپ تاون و کل شبه جزیره کیپ را مشاهده نمایند. همراه داشتن یک ژاکت در قله این کوه توصیه می گردد تا مسافران را از سرما محافظت کند. کسانی که با تله کابین به قله کوه می فرایند، یک مسافت 1244 متری را تنها در هفت دقیقه طی می نمایند. تله کابین همه روزه کار می کند و فقط در شرایط جوی نامساعد و مثلاً وقتی که بادهای تندی می وزد تعطیل است. به همین علت ضروری است که گردشگر ها قبل از مراجعه به محل برای استفاده از تله کابین به وسیله سایت از کار کردن آن مطمئن شوند. بعلاوه برای جلوگیری از صف های طولانی، بهتر است که بلیط تله کابین را به صورت آنلاین رزرو کنید.

در ایستگاه بالایی تله کابین، کافه ای وجود دارد که مانند یک تراس کوچک است و سرآغازی برای یک پیاده روی کوتاه است و چشم انداز وسیعی را پیش روی مسافران به تصویر می کشد. کسانی که مایل هستند به صورت پیاده به قله کوه بفرایند، می توانند از 350 جهت متفاوت به لحاظ دشواری استفاده نمایند. بسته به نقطه آغاز پیاده روی، صعود بین دو تا چهار ساعت طول می کشد. برای استفاده از چشم انداز زیبای کوه تیبل می توان به قله های سیگنال هیل (Signal Hill) یا لیونز هد (Lions Head) رفت و از فرصت فوق العاده عکاسی استفاده کرد.

سواحل کلیفتون (Clifton) و کمپز بای (Camps Bay)

سواحل کلیفتون و کمپز بای در حدود شش کیلومتری مرکز شهر کیپ تاون قرار دارند. این سواحل محل زندگی حیوانات مختلف از جمله گاومیش و قوچ است و زیبایی های خاصی دارد که گردشگر ها را اغوا می نماید. در کلیفتون و خیابان تروپز ((Tropez شهر کیپ تاون، بعضی از گران ترین املاک و مستغلات قرار دارند که مشرف به سواحل دارای شن و ماسه های سفید هستند. این املاک در کنار تخته سنگ گرانیت صافی قرار دارند که از لایه ای بارقه دار برخوردار است. در قسمتی از این ساحل محلی برای انجام بازی والیبال وجود دارد که برای علاقه مندان به این ورزش محلی مناسب برای سرگرمی است. دقیقاً در بخش جنوبی کلیفتون نیز خلیج کمپز بای قرار گرفته است که محلی برای انجام ورزش است و یکی دیگر از سواحل خیره نماینده این منطقه است که در آن صخره های توئلو اپوستلز (Twelve Apostles) و تپه لیونز هد (Lions Head) قرار گرفته است.

مسافران در این سواحل پر از نخل به تماشای زیبایی های آن می پردازند و از مجذوب نمایندهیت های خیابان ویکتوریا که مملو از کافه های شیک و بوتیک های مختلف است، لذت می برند. به خصوص در زمان تعطیلات که مردم محلی و گردشگران به این سواحل می آیند، این منطقه حال و هوای خاصی دارد. سواحل کمپز بای و کلیفتون فورث (Cliftons Fourth) در زمینه مدیریت زیست محیطی، ایمنی و داشتن آب پاک فعال هستند و به همین علت این مکان ها انتخابی عالی و مناسب برای خانواده هاست تا به سرگرمی بپردازند.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1344

به "تور آفریقای جنوبی: تجربه کوه و ساحل در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: تجربه کوه و ساحل در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید