بهره مندی 1900 کودک مبتلا به سوءتغذیه از سبد غذایی در استان سمنان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرنگاران/سمنان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از بهره مندی ماهانه یک هزار و 875 کودک مبتلابه سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از سبد غذایی خبرداد.

بهره مندی 1900 کودک مبتلا به سوءتغذیه از سبد غذایی در استان سمنان

سیده فاطمه تقوی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان اول بهمن ماه اظهار کرد: یک هزار و 875 نفر از بچه ها مبتلا به سوءتغذیه و مشمول طرح بهبود تغذیه و مادران باردار و شیرده مشمول و تحت حمایت کمیته امداد، در 10 ماهه امسال، بیش از 18 هزار سبد غذایی دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه برای یاری به بهبود تغذیه بچه ها زیر پنج سال، ماهیانه به صورت میانگین 100 هزار تومان در قالب بن کارت شارژ می گردد، اعلام کرد: والدین بچه ها مبتلابه سوءتغذیه به وسیله این بن کارت می توانند مواد غذایی مورداحتیاج بچه ها خود را فروشگاه های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه نمایند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان یاری به برطرف سوءتغذیه بچه ها یک طرح مشارکتی - حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد دانست و اعلام کرد: بر این اساس بسته غذایی پیشنهادشده از طرف وزارت بهداشت متناسب با احتیاج تغذیه ای تهیه می گردد.

تقوی با تأکید برپایش مستمر و کنترل دوره ای بچه ها دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره های زمانی شش ماهه، بچه ها بهبودیافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج و افراد جدید جایگزین آن ها می شوند.

وی اعلام کرد: در از ابتدای سال تا به امروز در مقوله غربالگری، سرفصل های بینایی سنجی، ماموگرافی، دیابت و فشارخون، دندانپزشکی بچه ها، آنزیم های کبدی 30 تا 60 سال، معاینه و ترمیم دندان بچه ها 6 تا هفت سال، اهدای سبدهای بهداشتی، تغذیه بچه ها کمتر از پنج سال اجراشده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از تحت پوشش بودن 924 بیمار خاص و صعب العلاج خبرداد و اضافه کرد: 128 میلیون و 400 هزار تومان در این بخش هزینه شده و 645 میلیون تومان در بخش یاری به پرداخت فرانشیز هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 133

به "بهره مندی 1900 کودک مبتلا به سوءتغذیه از سبد غذایی در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 1900 کودک مبتلا به سوءتغذیه از سبد غذایی در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید