بزرگترین مرکز خدمات و پشتیبانی بازار سرمایه ایران افتتاح شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران به منظور پشتیبانی و خدمت رسانی شبانه روزی به سهامداران با حضور معاون نظارت بر نهادهای اقتصادی سازمان بورس و اوراق بهادار افتتاح شد.

بزرگترین مرکز خدمات و پشتیبانی بازار سرمایه ایران افتتاح شد

افزایش چشمگیر تعداد فعالان بورس طی دو سال گذشته، ضرورت جوابگویی و ارائه خدمات همه جانبه به سهامداران را دو چندان نموده است. از همین رو ساختمان بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با هدف توسعه آموزش، پشتیبانی و برطرف مسائل سهامداران بازار سرمایه به صورت شبانه روزی مورد بهره برداری رسمی نهاده شد.

این مرکز، پشتیبانی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران را با جوابگویی 24 ساعته در 7روز هفته حتی روزهای تعطیل در جهت ارتقای خدمات بازار سرمایه کشور به عهده خواهد داشت.

کارگزاری مفید از بهار سال 1399 با جذب 600 نفر متخصص، ظرفیت جوابگویی و تعامل تا 50 هزار نفر در روز را در کانال های مختلف ارتباطی مانند تلفن، ایمیل و شبکه های اجتماعی برای سرمایه گذاران در بازار سرمایه فراهم آورده است. اینک با بهره برداری از ساختمان نو خدمات مذکور تمرکز یافته و توسعه می یابد.

در این مراسم افتتاحیه علیرضا ناصرپور، معاون نظارت بر نهاد های مالی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تمجید از اقدام اجرا شده در جهت راه اندازی بزرگترین مرکز جوابگویی و پشتیبانی در بازار سرمایه گفت: قوانین و آیین نامه هایی که از سوی سازمان بورس در حمایت از مشتریان صورت می گیرد حداقلی است، در صورتی که انتظار می رود نهادهای مالی این حمایت و پشتیبانی را به صورت حداکثری از مشتریان صورت دهند که خوشبختانه این مهم در کارگزاری مفید محقق شده است.

وی اضافه کرد: سطوح پاسخ گویی نهادهای مالی به واسطه تعامل مستقیم تر با مردم، باید عمیق تر از سازمان بورس و ارکان های مربوط به آن باشد، به همین دلیل راه اندازی چنین مرکزی برای بازار سرمایه یک ضرورت بود.

علیرضا ناصرپور تاکید نمود: لزوم راه اندازی چنین مرکزی با توجه به رخدادهای 2 سال گذشته بیش از پیش شده و حتی اهمیت این مساله در قوانین و مقررات بازار سرمایه نیز هم مورد تاکید نهاده شده و طبعاً ضروری است کارگزاری ها اقداماتی را در این راستا انجام دهند و با توجه به ارتباط مستقیم با سهامداران در این خصوص پیشرو باشند.

حمید آذرخش رئیس هیات مدیره کارگزاری مفید در مراسم گشایش این مرکز، بیان کرد: کارگزاری مفید 27 سال پیش در همین روز یعنی 23 آذر سال 1373 شروع به کار کرد. در اواخر دهه 70 ما متوجه ضرورت و نقش تکنولوژی های پیشرفته در صنعت بورس و کارگزاری ها شدیم به نحوی که سال 1384 مفید ثبت سفارش الکترونیکی را جایگزین ثبت سفارش حضوری کرد و از سال 1389 معاملات آنلاین را نخستین بار در دسترس مشتریان قرار داد. بعلاوه وی در مورد اهمیت بخش خدمات در ایجاد رشد مالی و اشتغال سخن گفت.

در ادامه محمد امین زارع، مدیر مرکز خدمات مشتریان مفید با اشاره به اینکه معاملات آنلاین از ابتدای راه اندازی با استقبال بی نظیری روبرو شد، این امر موجب شد مرکز تماس کارگزاری مفید را در اواسط سال 1392 با حدود 25نفر راه اندازی کنیم. از اوایل سال 97 با پیشرفت تکنولوژی و تغییر ذائقه مشتریان به دریافت خدمات غیرحضوری، تصمیم گرفتیم مرکز تماس را به مرکز خدمات ارتقاء دهیم و سرمایه گذاری در زیرساخت این مرکز در اولویت نهاده شد و در سال 99 ساختمان حاضر برای این مرکز خریداری شد تا با تجهیز امکانات جوابگوی حجم کارها و پرسنل این مرکز باشد.

وی اضافه کرد: 4000 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای خرید، زیرساخت و تجهیز این مرکز سرمایه گذاری شده است. بعلاوه در این مرکز برای 600 نیروی انسانی متخصص خانم و آقا شغل ایجاد شده است و هم اکنون این پرسنل روزانه حدود 30000 تعامل با سهامداران بازار سرمایه دارند.

وی اضافه کرد: این مرکز با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در 7 روز هفته و 24 ساعته، به وسیله تمامی کانال های ارتباطی از جمله تماس، ایمیل، کامنت شبکه های اجتماعی، پیغام های سامانه های آنلاین معاملاتی به جوابگویی و حل مسائل سهامداران می پردازد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1385

به "بزرگترین مرکز خدمات و پشتیبانی بازار سرمایه ایران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مرکز خدمات و پشتیبانی بازار سرمایه ایران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید