ایده های جدید ساخت نیمکت حمام در انواع تاشو و ثابت برای سالمندان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، نیمکت حمام زندگی را برای افراد سالمند بسیار راحت تر می نماید. وقتی سالمندان به تنهایی قصد استحمام دارند، وجود یک مکان محکم و ایمن برای نشستن اهمیت بسیاری دارد. البته نیمکت در حمام کاربردهای فراوانی دارد. با توجه به شکل نیمکت، می گردد از آن بعنوان شلف یا قفسه نگهداری لوازم حمام و همچنین محلی برای نشستن و اصلاح مو استفاده کرد. در این مطلب به معرفی ایده های جدید و جالب در طراحی نیمکت های چوبی و سنگی حمام از نظر طراحان حرفه ای خواهیم پرداخت. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ایده های جدید ساخت نیمکت حمام در انواع تاشو و ثابت برای سالمندان

نیکمت توکار

همانطور که در بالا اشاره شد، وجود نیمکت برای افرادی که به هر دلیلی نمی توانند بایستند لازم است. افراد سالمند و همچنین افرادی که دچار آسیب زانو یا شکستگی استخوان پا هستند در این دسته قرار می گیرند. یک روش پرکاربرد طراحی نیمکت حمام که در شکل زیر نمونه آنرا مشاهده می کنید، به صورت یک تکه و توکار و روکش کاری آن با کاشی حمام است. برای اینکه نیمکت ظاهری زیبا داشته و جزئی از حمام دیده گردد، با کاشی مشابه با دیوار پوشانده می گردد. البته در قسمت نشیمن می توانید از سنگ کوارتز بهره ببرید که زیبایی ظاهری کار را دوچندان نموده و همچنین محدوده نشستن نیمکت را متمایز نشان می دهد.

در عکس زیر یک حمام بازسازی شده را مشاهده می کنید که قبلا بجای نیمکت یک وان نهاده شده بود. اما بخاطر احتیاج کارفرما به نیمکت، وان برداشته شد و بجای آن نیکمت نهاده شد.

نکته مهم در خصوص نیمکت توکار توجه به مقدار فضایی است که احتیاج دارید. اگر فقط نیمکت را برای نشستن می خواهید و اکسسوری های حمام را جای دیگر قرار می دهید، در این صورت احتیاجی نیست حتما تمام طول دیوار حمام را نیمکت کنید، یک قسمت کوچک هم کار را راه می اندازد. شکل زیر همین موضوع را نشان می دهد.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

مدل های جدید آینه ضد بخار برای حمام و سرویس بهداشتی

از معایب نیمکت توکار می توان به اشغال فضای نسبتا زیاد و همچنین نبود فضای خالی زیر آن برای قرار دادن وسایلی مثل ویلچر اشاره نمود. اما از لحاظ زیبایی مدل های توکار واقعا برتر از مدل های دیگر هستند، خصوصا این که دست شما برای ایجاد طرح های خلاقانه در این زمینه کاملا باز است. شکل زیر یک طرح خلاقانه از نیمکت حمام توکار را نشان می دهد.

نیمکت های شناور

برای دکوراسیون مینیمال و مدرن، نیمکت حمام شناور گزینه بهتری هستند. این مدل ها را می گردد با متریال متنوعی ساخت. سنگ و چوب معمولا پر استفاده ترین مصالح برای ساخت نیمکت شناور هستند. از آنجایی که فضای زیر این نیمکت ها باز است، برای حمام های کوچک گزینه بهتری هستند. باز بودن فضای زیر نیمکت باعث می گردد حمام دلبازتر دیده گردد. همچنین از فضای زیر آن می توان برای قرار دادن ویلچر نیز استفاده کرد. البته باید توجه داشته باشید که نیمکت های شناور احتیاج به سازه پشتیبان برای نگهداشتن و تحمل وزن زیاد دارند. اصولا هر چه نیمکت ارتفاع و پهنای بیشتری داشته باشد، احتیاج به ساپورت قوی تری دارد.

نیمکت های تاشو

اگر از نیمکت حمام قرار نیست به طور دائم استفاده گردد، نیمکت های شناور گزینه مناسب تری هستند. از آنجایی که این نیمکت ها همواره در معرض دید نیستند، احتیاجی هم طرح های چشم گیر و پر هزینه نیست. شکل زیر یک حمام با کاشی های آبی رنگ را نشان می دهد که از یک نیمکت تاشو چوبی و ساده استفاده نموده است. البته کاشی های یکدست آبی، زمینه مناسبی برای جلوی دید آمدن این نیمکت چوبی ایجاد نموده است.

طراحی مدرن حمام سیاه و سفید ترندهای سال 2020

در حمام پایین از دو نیمکت چوبی تاشو استفاده شده است. در کنار هر نیمکت نیز یک میله آهنی برای یاری دریافت از آن هنگام نشست و برخاست تعبیه شده است.

نیمکت حمام را می گردد یکی از کاربردی ترین وسایل در هر خانه ای دانست. چه آنهایی که سالمند هستند و چه آنهایی که جوان بوده و احتیاجی به نشستن در حمام ندارند، باز هم وجود نیمکت در حمام بسیار مفید خواهد بود. نصب نیمکت تاشو حمام بسیار ساده بوده و سیستم ساده ای هم دارند. مدل های تاشو که در مواقع غیر ضروری جمع شده و از دید پنهان می شوند.

نیمکت های پایه دار و مستقل

و درنهایت می رسیم به نیمکت های جدا و پایه دار یا همان چارپایه که فکر می کنم در حمام بیشتر ما ایرانی ها حداقل یکی از آنها حضور دارد. بیشتر آنها هم از جنس پلاستیک و فایبرگلاس هستند. اگر قصد بازسازی نداشته و از طرفی حمام تان هم عظیم و جادار است، قرار دادن یک چارپایه محکم و مناسب و البته زیبا می تواند کار را راه بیاندازد. چارپایه ها در انواع مدل ها فراوری می شوند که از قضا ارزان ترین و نامناسب ترین آنها، نیمکت های پلاستیکی یا فایبرگلاس هستند. وزن کم نیمکت های پلاسیتکی هم یک مزیت است و هم یک عیب، مزیت آن که مشخصا جابجایی راحت آنهاست اما عیب هم استحکام پایین و احتمال سر خوردن افراد از روی آن است. جایگزین نیمکت های پلاستیکی مدل های چوبی هستند. البته مدل های چوبی احتیاج به روغن کاری مداوم دارند تا در محیط مرطوب حمام خراب نشوند.

40 مدل کاسه روشویی روکار مناسب حمام و سرویس های تازه ساز

نیمکت های سه گوش

این نیمکت ها به برای آنهایی که فضای بسیار کمی در اختیار دارند، بهترین گزینه است. از این نیمکت ها بیشتر برای شلف و قفسه حمام مناسب هستند اما اگر عظیمتر طراحی شوند، امکان نشستن افراد را نیز فراهم می نمایند.

انسان از آینده خبر ندارد، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که نتوانید به دائما به شکل ایستاده دوش بگیرید. بغیر از سالمندان، خانم های باردار، افرادی که دچار شکستگی استخوان می شوند یا افرادی که عمل مفصل انجام داده اند، احتیاج مبرم به حضور یک نیمکت محکم و راحت در حمام دارند. البته محل تعبیه نیمکت در حمام نیز بسیار مهم است. نیمکتی که دسترسی به دوش حمام ندارد یا اینکه در فاصله زیاد از دوش نهاده شده است، هیچ کاربردی ندارد. بنابراین حتما به این موضوع توجه ویژه داشته باشید، اصلی ترین موضوع در طراحی نیمکت تاشو یا ثابت حمام، محل قرارگیری آن است.

منبع: اتاق
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 843

به "ایده های جدید ساخت نیمکت حمام در انواع تاشو و ثابت برای سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های جدید ساخت نیمکت حمام در انواع تاشو و ثابت برای سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید