اژدهای بی رحم ژاپنی (

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، یکی از مشهورترین سوپربایک های تاریخ یعنی سوزوکی هایابوسا برای سال 2021 نسل جدید خود را آماده نموده است. این نسل که بیش از 550 قطعهٔ جدید دارد و در آئرودینامیک بهبود یافته است، در ظاهر هم به لطف طراحی جدید بلافاصله از نسل قبلی قابل تشخیص است.

اژدهای بی رحم ژاپنی (

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، ازجملهٔ ویژگی های ظاهری هایابوسای جدید می توان به چراغ جلوی LED جدید در بین ورودی های هوای زاویه دار، چراغ عقب LED جدید و اگزوزهای کرومی اشاره نمود.

مقابل راکب نیز بین کیلومترشمار و دورشمار آنالوگ، یک صفحه نمایش TFT تعبیه شده که اطلاعات زیادی از کامپیوتر سفری گرفته تا دمای محیط، ساعت، دندهٔ درگیر و… را به نمایش درمی آورد.

در این موتورسیکلت جدید سیستم های الکترونیکی کمکی مثل سیستم ABS حساس به زاویه، دستیار آغاز حرکت در سراشیبی ها، کنترل کشش، کنترل ترمز پیشرانه، لانچ کنترل، کروز کنترل و محدودکنندهٔ فعال سرعت هم ارائه شده تا تجربهٔ سواری را ایمن تر و لذت بخش تر کند.

علاوه بر این، در هایابوسای جدید انتخاب گر حالات مختلف رانندگی سوزوکی هم وجود دارد که امکان دسترسی به حالت های گوناگون سواری را فراهم می نماید.

در همین حال، شاسی موتورسیکلت ارتقاء پیدا نموده و یک ساب فریم جدید هم علاوه بر کاهش وزن، امکان نصب دیسک های ترمز عظیم تر در جلو و همین طور سیستم تعلیق جدید را فراهم نموده است.

مهندسان سوزوکی برای پیشرانهٔ نسل جدید هایابوسا گزینه های مختلفی مثل نمونهٔ شش سیلندر را آزمایش نموده اند و نهایتاً از میان آن ها یک پیشرانهٔ 1340 سی سی چهار سیلندر خطی انتخاب شده است.

این پیشرانه که 187 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور انتخاب می نماید، تحت بازسازی گسترده ای قرار گرفته و با استانداردهای آلایندگی یورو 5 مطابقت دارد.

هایابوسا با این پیشرانه می تواند به حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که البته به صورت الکترونیکی محدود شده است.

نسل جدید سوزوکی هایابوسا از ماه آینده با قیمت پایهٔ 16,500 پوند به بازار عرضه می گردد.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 865

به "اژدهای بی رحم ژاپنی (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اژدهای بی رحم ژاپنی ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید