اپل ممکن است در تمام آیفون های 13 از سنسور LiDAR استفاده کند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که ممکن است اپل از سنسور LiDAR در ماژول دوربین تمامی آیفون های 13 که در سال 2021 رونمایی می شوند، استفاده کند. همان گونه که می دانید اپل در آیفون های 12 از سنسور LiDAR تنها در ماژول دوربین مدل های پرو و پرو مکس استفاده نموده است.

اپل ممکن است در تمام آیفون های 13 از سنسور LiDAR استفاده کند

اولین بار در ماه مارچ (اسفند) 2020 بود که اپل از این سنسور در نسل جدید آیپد پرو استفاده کرد. بعد از آیپد پرو، شاهد استفاده از این سنسور در آیفون های 12 پرو و 12 پرو مکس بودیم. سنسور LiDAR سنسور کوچکی است که دارای قابلیت های سه بعدی مانند اندازه گیری فاصله اجسام قرار گرفته نسبت به آیفون تا 5 متر است.

استفاده از این تکنولوژی باعث بهبود قابلیت های مربوط به واقعیت افزوده و ایجاد ویژگی های خاص جدیدی مانند اندازه گیری قد افراد و یاری به نابینایان برای دیدن افراد اطرافشان می گردد.

اپل به طور معمول ابتدا از قابلیت های جدید یا مشخصات سخت افزاری قوی در مدل های پرچم دار خودش استفاده می نماید و سپس بعد از گذشت چند سال این تکنولوژی ها را به مدل های پایین رده تر خود می آورد. به عنوان نمونه با وجود اینکه در زمان رونمایی از آیفون 11، استفاده از نمایشگر باکیفیت OLED مختص آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس بود و اپل در آیفون 11 از نمایشگر LCD استفاده نموده بود، اما تمامی آیفون های 12 با نمایشگر باکیفیت OLED عرضه شدند.

  • سنسور LiDAR چیست و در آیفون 12 پرو چه می نماید؟

انتظار می رود که اپل در سال جدید به رویه خود در رونمایی از آیفون های جدید در ماه سپتامبر (شهریور) برگردد. اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که خانواده آیفون های 13 هم دارای 4 عضو شامل آیفون 13 مینی با نمایشگر 5.4 اینچ، آیفون 13 و آیفون 13 پرو با نمایشگر 6.1 اینچ و در نهایت آیفون 13 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی خواهد بود. البته ممکن است که اپل قصد داشته باشد که آیفون های 13 را با نام های متفاوت تری در مقایسه با مدل های پیشین عرضه کند.

  • آیفون 13 احتمالا با پنل LTPO و رفرش ریت 120 هرتزی راهی بازار می گردد

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 811

به "اپل ممکن است در تمام آیفون های 13 از سنسور LiDAR استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل ممکن است در تمام آیفون های 13 از سنسور LiDAR استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید