اولین اس اس دی اکسترنال جهان با قابلیت حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره برای محافظت از اطلاعات

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، هارددیسک یا اس اس دی های امروزی غالبا بدون مکانیزم های رمزعبور و محافظت از اطلاعات هستند یا نهایتا باید یک رمزعبور مانند جی میل وارد کنیم!

اولین اس اس دی اکسترنال جهان با قابلیت حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره برای محافظت از اطلاعات

هر فردی می تواند با اتصال آن ها به برق و یک لپ تاپ، به پوشه ها و اطلاعات حساس و حیاتی ما دسترسی پیدا کند و بدتر اینکه آن ها را روی رسانه دیگری کپی کند و بدزدد یا پاک کند.

قصد نداریم شما را بترسانیم و صرفا این یک هشداری است که برای بعضی از کاربران اتفاق افتاده است. دانشجویی که تمام پروژه های دانشگاهی خود را از دست داده است یا طراح گرافیستی که تمام طرح هایش برای یک مسابقه طراحی لو رفتند.

شاید درایوهای کلاود بسیار بهتر از هارددیسک و اس اس دی اکسترنال باشند ولی آن ها هم در برابر حملات اینترنتی و هکرها آسیب پذیر هستند و شما باید همواره آنلاین باشید تا بتوانید به فایل های خود دسترسی پیدا کنید. ضمن اینکه هزینه های اشتراک بعضی از این سرویس های ذخیره سازی ابری بسیار بالا است.

اما اس اس دی اکسترنال Cléxi یک دستگاه ذخیره سازی کاملا جدید و ابتکارانه است. شاید Cléxi اولین SSD باشد که رمزنگاری و امنیت داده ها را جدی گرفته و اساسا براساس این ایده طراحی و ساخته شده است.

این درایو اکسترنال از مکانیزم احرازهویت دو عاملی برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی آن استفاده می نماید. پس از فعال شدن این مکانیزم، شما باید دو مرحله امنیتی را طی کنید تا پوشه ها و فایل ها برای شما ظاهر شوند.

ابتدا باید تلفن همراه خود را روی Cléxi قرار دهید. سپس برای اسکن چهره شما یک پیغام روی گوشی ارسال می گردد. هنگامی که این درایو توانست به وسیله حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره شما را تایید کند؛ تازه دسترسی به اطلاعات را خواهد داد.

به علاوه، داده های ذخیره شده روی این درایو به سادگی قابل کپی یا پاک شدن نیستند و از شما در برابر سرقت، دسترسی یا کپی اطلاعات توسط دیگران محافظت می نماید.

قفل اتوماتیک، مکان یابی و اشتراک گذاری آسان اطلاعات

همراه با این SSD اکسترنال یک اپلیکیشن موبایل نیز عرضه شده که ویژگی های مختلفی به شما می دهد. مهم ترین ویژگی به نام Find My Cléxi برای مواقعی است که SSD شما به سرقت رفته است و دارند سعی می نمایند آن را به یک کامپیوتر یا لپ تاپ وصل نمایند. این ویژگی می تواند مکان درایو شما را گزارش بدهد و اگر از محدوده تلفن همراه شما خارج شده باشد؛ به طور اتوماتیک قفل خواهد شد.

به وسیله اپلیکیشن Cléxi می توانید نحوه دسترسی به این SSD را مدیریت کنید. مثلا، این امکان را دارید که بعضی فایل ها و پوشه ها را با دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک بگذارید یا حتی به وسیله شماره تلفن موبایل یا ایمیل، این اطلاعات را برایشان ارسال کنید.

مزایای درایو اکسترنال Cléxi فقط محدود به ویژگی های امنیتی بالا و پیشرفته آن نمی گردد. به طور کلی، طراحی جالبی دارد و یک درایو خارجی کوچک و جمع و جور است. به اندازه ای کوچک است که در جیب شما قرار می گیرد و فقط 18 گرم وزن دارد (10 برابر سبک تر از یک گوشی آیفون). به اندازه یک کارت اعتباری است و در برابر فشار یا ضربه مقاوم است؛ چون از یک سپر سیلیکونی ضد ضربه سود می برد.

این درایو با ظرفیت های 128 گیگابایت تا 1 ترابایت ساخته شده و با رابط USB-C می تواند به سرعت خواندن 400 مگابیت بر ثانیه برسد. برای رمزنگاری اطلاعات از استاندارد AES سخت افزاری با کلیدهای 256 بیتی بهره برده تا تقریبا شکستن رمز و سیستم امنیتی آن غیرممکن باشد.

قیمت مدل 128 گیگابایتی 70 دلار و یک پروژه کیک استاری است که در حال جمع آوری سرمایه برای فراوری پیش خریدها است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1055

به "اولین اس اس دی اکسترنال جهان با قابلیت حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره برای محافظت از اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اس اس دی اکسترنال جهان با قابلیت حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره برای محافظت از اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید