اعلام ممنوعیت زنده گیری و حمل و نقل سمندر کوهستانی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، ممنوعیت زنده گیری و حمل و نقل سمندر کوهستانی اعلام شد.

اعلام ممنوعیت زنده گیری و حمل و نقل سمندر کوهستانی

داستان چیست؟

سید امین قاسمی با اشاره به اینکه جلسه کمیته طبیعت گردی لرستان با حضور کارشناسان محیط زیست و گردشگری استان برگزار گردید، اظهار کرد: در این جلسه کارشناسان حفاظت محیط زیست و گردشگری استان بر حفظ و نگهداری از گونه نادر و منحصر بفرد سمندر کوهستانی لرستان تأکید کردند و زنده گیری و حمل ونقل اینگونه جانوری را ممنوع کردند.

وی توضیح داد: همچنین ایجاد منطقه حفاظت شده شاداب کوه و زیستگاه سمندر کوهستانی لرستان به عنوان منطقه حفاظت شده برای اینگونه جانوری در معرض انقراض مطرح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در مورد اهداف این کمیته اظهار داشت: به موجب این جلسه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان دبیر کمیته طبیعت گردی استان انتخاب شد و مقرر شد این دستگاه از ورود تورهای گردشگری در ماه های اسفند و فروردین به محدوده زیستگاهی حفاظت شده سمندر کوهستانی لرستان جلوگیری کند.

قاسمی تأکید کرد: همچنین به وسیله کمیته طبیعت گردی لرستان ممنوعیت زنده گیری سمندر کوهستانی، عدم تخریب و آلوده کردن سراب ها، چشمه سارهای زیستگاهی و نیز ممانعت از هرگونه حمل و نقل و قاچاق گونه مذکور را به تمامی دفاتر گردشگری ابلاغ خواهیم کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 906

به "اعلام ممنوعیت زنده گیری و حمل و نقل سمندر کوهستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ممنوعیت زنده گیری و حمل و نقل سمندر کوهستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید