اتصال 80 درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت پُرسرعت

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اینک 77 درصد روستاهای استان تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات است، گفت: تلاش می کنیم تا انتها امسال، 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از خدمات چهارگانه حوزه ارتباطات از جمله اینترنت پُرسرعت بهره مند شوند.

اتصال 80 درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت پُرسرعت

قاسم جلیلی نژاد روز سه شنبه در جلسه شورای مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در تکاب اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور قرار بود تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان تحت پوشش شبکه اینترنت پرسرعت قرارگیرد اما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و تاثیر تحریم های ظالمانه بر تامین تجهیزات مورد نیاز، این امر تا به امروز به طور کامل محقق نشده است.

وی گفت: میزان بهره مندی روستاهای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت تا 2 سال قبل تنها 157 روستا بود که با توجه به پوشش روستایی اپراتورها این میزان اکنون ارتقا یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با بیان اینکه شرایط پوشش اینترنت در روستاهای تکاب نسبت به سایر مناطق استان نامناسب است، ادامه داد: تکاب تنها شهر آذربایجان غربی است که راستا پشتیبان فیبرنوری ندارد و برای حل این مشکل زیرساختی و ایجاد راستا دوم فیبرنوری، برنامه عملیاتی ارائه شده است.

جلیلی نژاد گفت: در حال حاضر 36 مدرسه شهری و 67 مدرسه در مناطق روستایی تکاب به شبکه هوشمند کشور متصل شده و تنها 21 مدرسه روستایی این شهرستان هوشمندسازی نشده که مشکل ارتباط اینترنتی آنها نیز به زودی رفع می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای فاز دوم اپراتور های وب نیز 67 روستای تکاب تحت پوشش ارتباط اینترنتی پایدار قرار می گیرد.

سرپرست فرمانداری تکاب نیز در این جلسه با اشاره به مسائل این شهرستان در بخش ارتباطات گفت: قطعی های مکرر و چند ساعته فیبرنوری و اختلال در ارتباطات اینترنتی در طول هفته و مشکل ارتباطات مخابراتی در روستاها از مهمترین مسائل تکاب بوده و حل آنها نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی این حوزه است.

سیدهادی طباطبایی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت های ارتباطی تکاب اضافه کرد: عدم برخورداری بسیاری از روستاهای تکاب از اینترنت پرسرعت در دوران شیوع کرونا و نیاز دانش آموزان به آموزش های مجازی در بستر اینترنت از دغدغه های ساکنان روستاها به شمار می رود و امیدواریم ادارات کل حوزه ارتباطات استان نسبت به حل این مشکل اقدام اساسی انجام دهند.

وی ادامه داد: با تمهیداتی که اتخاذ شده برقراری اینترنت پرسرعت در روستای گردشگری نصرت آباد و مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان از امروز اجرا شده و مشکل ارتباط تلفنی و اینترنتی روستای بابانظر نیز تا یک هفته آینده حل خواهد شد.

وی گفت: اجرای طرح برقراری ارتباط اینترنتی در 36 روستای تکاب از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده و اعتبارات آن نیز در مرحله تامین است که جزو برنامه های اصلی در بخش توسعه زیرساخت های ارتباطی شهرستان است.

جلسه شورای مدیران کل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی به منظور بررسی مسائل مخابراتی و اینترنتی شهرستان تکاب به صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

2 هزار و 196 روستای بالای 20 خانوار در آذربایجان غربی وجود دارد که پوشش ارتباطی 2 هزار و 137 روستای این استان تا به امروز فراهم شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 600

به "اتصال 80 درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت پُرسرعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال 80 درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت پُرسرعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید