سازه های منحصر به فرد ردیابی متعلق به جنگ جهانی اول

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، ناراحت‌کننده و رنج‌آور است وقتی متوجه شویم برخی از مهم‌ترین دستاوردهای علمی بشر در طول تاریخ، در طی جنگ‌ها به دست آمده‌اند. جنگ‌های جهانی اول و دوم، دو تا از تاثیرگذارترین جنگ‌های قرن گذشته و منبع ابداعات و کشف‌های بسیاری بوده‌اند. یکی از این ابداعات، منعکس‌کننده صوتی ساخته ارتش بریتانیا بوده است. در زمان حضور در انگلیس در تور اروپا، می‌توانید از این سازه‌های تماشایی دیدن کنید.

سازه های منحصر به فرد ردیابی متعلق به جنگ جهانی اول

در زمان جنگ جهانی اول، نیروی هوایی سلطنتی انگلستان، آینه‌های صوتی را ابداع کرد. این آینه‌ها نقش یک سیستم هشدار دهنده برای حمله‌های هوایی دشمن را ایفا می‌کردند. شکل خاص این سازه‌ها این قابلیت را ایجاد می‌کرد که امواج صوتی موجود بر فراز کانال مانش، تقویت شده و در فضای آینه جمع‌آوری شوند و سپس به سمت میکروفون‌های جاسازی شده در آینه هدایت شوند. این آینه‌ها، 15 دقیقه پیش از وقوع حمله‌ی هوایی، به ساکنان بریتانیا هشدار صوتی می‌دادند.

آینه‌های صدا در مکان‌های مختلفی در سرتاسر بریتانیا ساخته شدند. با این حال آینه‌هایی که در Denge قرار داشتند، در بهترین شرایط نگهداری می‌شدند. دنج مکانی است که در گذشته مقر ارتش نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا بوده است. در دنج سه آینه‌ی صوتی وجود دارد. یکی از این آینه‌ها با طولی به اندازه‌ی 200 فوت حالتی عمودی‌وار دارد. دو آینه‌ی دیگر حالت بشقابی مدور دارند که طول‌های آن‌ها 30 و 20 فوت است.

تجربه‌ی آن زمان نشان داد که آینه‌های صوتی از کارآیی مطمئنی برخوردار هستند. چرا که توانستند در تشخیص حملات هوایی دشمن پیش از وقوع حادثه موفق عمل کنند و به این وسیله سرعت پیشروی دشمن را کاهش دهند. با این حال، با روی کار آمدن هواپیماهای سریع‌تر، استفاده از آن‌ها محدود شد. در نهایت، در سال 1932 بود که با اختراع رادار، این آینه‌ها برای همیشه به تاریخ پیوستند. در تور اروپا خود، بازدید از این سازه‌های منحصر به فرد را به هیچ عنوان از دست ندهید.

انتشار: 4 تیر 1396 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 22

به "سازه های منحصر به فرد ردیابی متعلق به جنگ جهانی اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازه های منحصر به فرد ردیابی متعلق به جنگ جهانی اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید