آتش سوزی گسترده در یافت آباد تهران ، شعله ور شدن انبار ابر و اسفنج

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفای حریق در یک انبار نگهداری از ابر و اسفنج در جنوب غرب تهران اطلاع داد.

آتش سوزی گسترده در یافت آباد تهران ، شعله ور شدن انبار ابر و اسفنج

به گزارش خبرنگاران، سید جلال ملکی درباره جزئیات این خبر گفت: در ساعت 11:06 امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در یک بارانداز و انبار نگهداری از کالا به سامانه 125 اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش نشانان سه ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه واقع در یافت آباد، بلوار الغذیر اعزام کرد.

وی با بیان اینکه نخستین گروه از آتش نشانان حدود چهار دقیقه پس از اولین تماس در محل حاضر شدند، اظهارکرد: با حضور عوامل آتش نشانی در محل مشاهده شد که حریق در یک گاراژ به مساحت حدود 8000 مترمربع اتفاق افتاده است. داخل این گاراژ تعداد زیادی انبار و کارگاه قرار داشت که با دیوارهای کاذب و سقف های شیروانی ساخته و از یکدیگر جداسازی شده بود. در این فضا دو انبار جمعا به مساحت حدود 400 مترمربع دچار حریق شده و شعله های آتش در حال سرایت به اماکن و فضاهای مجاور بود.

ملکی با بیان اینکه این دوانبار مملو از ابر و اسفنج بود، اظهارکرد: دود زیادی در پی این حریق به آسمان برخاسته و ابرها و اسفنج ها نیز کاملا شعله ور بود. ترکیبات شیمیایی اسفنج نیز به گونه ای است که در هنگام سوختن گازهای سمی فراوری می گردد و همین موضوع عملیات آتش نشانان را با دشواری روبه رو نموده بود. در این شرایط عوامل آتش نشانی عملیات خود برای اطفای حریق را شروع کردند و دقایقی بعد پیروز به جلوگیری از توسعه آتش شده و پس از آن شعله های آتش را به طورکامل مهار و اطفا کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشتیم، گفت: عوامل آتش نشانی حوالی ساعت 15 امروز و پس از انجام عملیات لکه گیری و ایمن سازی کامل به ماموریت خود سرانجام داده و به ایستگاه بازگشتند.

وی با اشاره به این حادثه گفت: ضروری است انبارها از استحکام کافی برخوردار و به تجهیزات اطفای حریق مجهز باشند. بعلاوه نگهداری از هریک از اقلام در انبارها نیازمند رعایت یکسری مقررات است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1647

به "آتش سوزی گسترده در یافت آباد تهران ، شعله ور شدن انبار ابر و اسفنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی گسترده در یافت آباد تهران ، شعله ور شدن انبار ابر و اسفنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید