900 هزار کتاب از کتابخانه های همدان امانت رفته است

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران در همدان، عاطفه زارعی اظهار کرد:در حال حاضر 118 کتابخانه عمومی شامل 70 باب کتابخانه شهری، 47 باب روستایی و یک باب کتابخانه سیار شهری در استان همدان فعالیت می نمایند.

900 هزار کتاب از کتابخانه های همدان امانت رفته است

وی با بیان اینکه 73 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند بیان نمود: این مقدار عضو کتابخانه، 4.19 درصد از جمعیت کل استان را در بر می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته 711 هزار و 346 نسخه کتاب به امانت داده شده است اضافه کرد: 137 هزار و 875 نسخه کتاب نیز در دو ماهه نخست امسال به امانت رفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و 476 هزار و 773 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی موجود است یادآور شد: انتظار می رود در سال تازه بیش از 900 هزار نسخه کتاب به مجموعه کتابخانه ها اضافه نموده گردد.

زارعی اعلام کرد: پیش بینی می گردد در امسال با توجه به اقدامات اجرا شده اعضای کتابخانه ها نیز به بیش از 80 هزار نفر برسد.

برگزاری بیش از 12 هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی همدان

وی با بیان اینکه در امسال 10 هزار و 521 برنامه فرهنگی اجرا شده است توضیح داد: پیش بینی می گردد که 12 هزار و 672 برنامه فرهنگی تا خاتمه امسال برگزار گردد.

زارعی به همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب وکارهای کوچک اشاره نمود و گفت: این همایش با هدف شناسایی راهکارها، ایده ها، تجربه ها، ضعف ها، چالش ها و چشم اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه های عمومی به منظور مشارکت فعال در فضای کسب وکار کشور و فراهم آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانه های عمومی در رونق بخشیِ مالی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب وکارهای کوچک 25 و 26 مهرماه به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در فضایی که بنا به ضرورت های مالی و اجتماعی، استارتاپ ها و کسب وکارهای کوچک حول محور ایده های نوین و گروه های جوان شکل می گیرند و جامعه به سوی کسب وکارهای کوچک پیش می رود، با مجموعه ای از نیازها در زمینه عمومی سازی و ترویج، حمایت و پشتیبانی و آموزش و مهارت روبرو هستیم که کتابخانه های عمومی برحسب مأموریت خود می توانند پیشقدم تأمین آنها باشد.

زارعی تأکید کرد: دبیرخانه همایش کتابخانه های عمومی و کسب وکارهای کوچک از تمام متخصصان، پژوهشگران و کتابداران در سطح ملی و بین المللی برای شرکت در این همایش دعوت نموده تا آثار خود در قالب مقاله را تا تاریخ اول تیرماه 1402 در یکی از محورهای اعلام شده به دبیرخانه این رویداد بین المللی ارسال نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1638

به "900 هزار کتاب از کتابخانه های همدان امانت رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "900 هزار کتاب از کتابخانه های همدان امانت رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید