3 لایه سپر خورشیدی تلسکوپ جیمز وب باز شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، پس از آنکه تیم پروژه تلسکوپ فضایی جیمز وب چند مشکل آن را حل کردند، مهمترین و پر ریسک ترین بخش این ماموریت در حال اجرا است.

3 لایه سپر خورشیدی تلسکوپ جیمز وب باز شد

تیم کنترل پروژه در مریلند مجبور شدند پنل خورشیدی تلسکوپ را برای جذب انرژی بیشتر دوباره تنظیم نمایند. بعلاوه آنها جهت تلسکوپ را دوباره تنظیم کردند تا تابش نور خورشید به 6 موتور آن که بیش از حد داغ شده بودند را محدود کند. این موتورها به مقدار کافی خنک شدند تا بتوانند سپر خورشیدی را ایمن نگه دارند.

تلسکوپ مذکور که به مقدار یک زمین تنیس است، اکنون کاملا باز شده و در مرحله کشیدن سپرهای خورشیدی آن واقع شده است. این مرحله روز چهارشنبه تکمیل می گردد.سپرهای خورشیدی نقش مهمی دارند و ابزار را در مقابل اشعه های این ستاره محافظت می نمایند.

طبق بیانیه ای که ناسا منتشر نموده، فرایند کشش سه لایه نخست سپر خورشیدی تلسکوپ تکمیل شده است. نخستین لایه سپر عصر دیروز باز شد.

فرایند باز شدن و کشش دومین لایه سپر نیز دیروز ساعت 4:09 دقیقه عصر به وقت آمریکا شروع شد و 74 دقیقه طول کشید. باز شدن سومین لایه نیز ساعت 5:48 دقیقه عصر به وقت آمریکا شروع شد و 71 دقیقه به طور انجامید. در کل فرایند باز شدن لایه های سپر 5ساعت و نیم طول کشیده است.

این 3 لایه کمترین فاصله را تا خورشید دارند. قرار است دو لایه دیگر نیز تا فردا باز شوند.

جیمز کوپر مدیر بخش پروژه سپر خورشیدی وب در ناسا می گوید: کشش لایه های سپر خورشیدی کار چالش برانگیزی است. آزمایش این فرایند روی زمین بسیار سخت است.

ابزار مذکور که با هزینه 10 میلیارد دلار ساخته شده، بزرگترین و قدرتمندترین تلسکوپ ارسال شده به فضا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1357

به "3 لایه سپر خورشیدی تلسکوپ جیمز وب باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 لایه سپر خورشیدی تلسکوپ جیمز وب باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید