12 ترند جذاب ویدیو مارکتینگ در سال 2020

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بازاریابی ویدیویی یا همان ویدیومارکتینگ مانند سایر مباحث بازاریابی و فروش به صورت مداوم و بدون توقف، شاهد ظهور ترندهای جدید و از بین رفتن ترندهای قدیمی است و همین نشان از پویایی این مبحث کاربردی در دنیا پیش روست.اگرچه موج سواری بر ترندهای کسب و کار همیشه کار عاقلانه ای نیست، اما همانطور که برای بالابردن سطح دانشتان و جلوگیری از عقب ماندن از سرعت فوق العاده پیشرفت علم بازاریابی ویدیویی، به کنکاش و جست وجو ادامه می دهید، بهتر است که همیشه ترندهای ویدیومارکتینگ را نیز رصد کنید. از ابتدای سال 2020 تا به امروز، بعضی از این ترندها رواج بیشتری یافته اند و بعضی به تدریج از کارزار رقابتی در فراوری محتوای ویدیویی خارج شده اند. برای راحتی بیشتر در این مطلب به 12ترند اساسی ویدیومارکتینگ می پردازیم که همیشه باید دنبالشان کنید و عاقلانه است در سال های آینده نیز چشم از آنها برندارید.

12 ترند جذاب ویدیو مارکتینگ در سال 2020

1. ویدیوهای لایو

شاید استقبال از ویدیوهای پخش زنده یا لایو فیس بوک به شدت کاهش یافته باشد، اما لایو ویدیوها در پلتفرم های مختلف در حال ایجاد تجربه های جدید و هیجان انگیز برای کاربران خود هستند.

یکی از جنجالی ترین ترندها سال 2017 در دنیای ویدیومارکتینگ، ویدیوهای پخش زنده فیس بوک (FacebookLive) بود. حقیقت این بود که بسیاری از ابتکارات ویدیویی فیس بوک برای تیم سازنده آن نتایج خوبی در برنداشت. فیس بوک لایو، فیس بوک واچ و پخش اتوماتیک و منظم ویدیوهای فیس بوک برای تغییر دیدگاه کاربران به پخش زنده ویدیویی ارائه شدند اما در ادامه و به مرور زمان این کار بدون دستیابی به نتایج چشمگیر به صورتی خاتمه یافت که در نتیجه بعضی از این پخش های زنده به طور کامل تعطیل شدند.

اما لایو ویدیو و یا پخش زنده فرایندی نیست که به کلی از بین برود. برعکس، پخش زنده صندلی محکم و مطمئنی در اکوسیستم فراوری محتوای ویدیویی دارد، اما اینکه دقیقا بهترین پلتفرم استفاده آن چیست و کی باید از آن بهره برد، جای تامل زیاد و برنامه ریزی دقیقی دارد.

پخش زنده همواره ایده ای فوق العاده جذاب برای برقراری تعامل با دیگران است. راز عظیم تاثیر پخش زنده بر دیگران این است: تعاملات زنده به وسیله پخش زنده ویدیویی، با افراد واقعی که در لحظه از شما اثرپذیرند.

2. خرید از ویدیو

یکی دیگر از ترندهای این روزهای ویدیومارکتینگ که تبدیل به جریان بسیار عظیمی در این زمینه نیز شده ، ویدیوهایی هستند که بسته به پلتفرم انتشار به مخاطب امکان خرید مستقیم محصول یا خدمات را حین تماشای ویدیو می دهند. بسیار ساده حین تماشای ویدیو می توانید با لینکی که روی ویدیو واقع شده است، به صفحه خرید منتقل شوید؛ بدون هیچ تشریفات اضافی!

این قابلیت جذاب که در استوری اینستاگرام و البته به صورت شناور در ویدیوهای یوتیوب بسیار پرکاربرد است، معادلات معین استراتژی برای برنامه ریزی فراوری و انتشار ویدیو را در سال های پیش رو تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، بهتر است در کنار فراوری محتوای ویدیویی با استفاده از این ترند و به فراخور امکانات پلتفرم انتشاری که انتخاب می کنید، برای فروش مستقیم محصول یا خدمات تان نیز به وسیله ویدیو برنامه ریزی کنید.

3. ویدیوهای 360 درجه

ویدیوهای 360 درجه اگرچه در بازاریابی ویدیویی کم سن و سال و البته پرهزینه هستند، اما به جرات می توان گفت که رقیبی پرمدعا برای سایر ترندهای حیطه ویدیومارکتینگ به شمار می فرایند که اگرچه تا به امروز بیشترین کاربرد را در ویدیوهای ورزشی و نمایش همایش های عظیم موسیقی داشته اند اما به زودی با قدرتی باورنکردنی ارائه محصول و خدمات به وسیله ویدیو را دستخوش تحولات عظیمی خواهند کرد. پس بهتر است در طراحی کمپین های ویدیومارکتینگ پیشرو نیم نگاهی به این ترند نوبنیان و جذاب هم داشته باشید، به هرحال این نوع از ویدیوها به دلیل نوظهور بودنشان برگ برنده ای متمایز در فراوری محتوای ویدیویی برای مخاطبان به روز و همراه همیشگی نوآوری های تکنولوژی خواهند بود.

4. ویدیو با قاب یک به یک یا مربع

ویدیو با قاب بندی مربع در پست های اینستاگرامی و اقبال گسترده کاربران این شبکه اجتماعی به این نوع از ویدیو به خصوص برای فراوری و انتشار ویدیوهای شخص محور، استانداردی جدید در فراوری محتوای ویدیویی ایجاد کرد که ناقض کلیشه همیشگی ویدیو با قاب بندی افقی شد و استاندارد ابعاد محتوای ویدیویی را منطبق بر امکانات پلتفرم انتشار آن کرد. اگرچه این سنت شکنی در ابتدا با استقبال منفی فعالان فیلم و سینما که به یقین صاحبان اصلی ویدیو هستند روبرو شد، اما به تدریج صندلی ویژه ای در فراوری محتوای ویدیویی برای شبکه های اجتماعی پیدا کرد و خط نمودار فرایند استفاده از آن همچنان در شیب صعودی واقع شده است. اگر تا به حال از این نوع قاب بندی استفاده ننموده اید، بهتر است برای همراه شدن با ترندهای ویدیومارکتینگ برای یک بار هم که شده ویدیوی خود را در قاب یک به یک و یا همان مربع فراوری و منتشر کنید.

5. ولاگر

چه چیزی جذاب تر از روایت ویدیویی از دلمشغولی و روزمرگی هایی است که همراه با انتقال دانش و تجربه هم هست.

ولاگری از آن ژانرهای دلچسب فراوری محتوای ویدیویی است که به خاطر خاصیت سرگرم نمایندگی که دارد، به هیچ عنوان نمی توان از آن چشم پوشی کرد. ولاگری با یوتیوب شناخته شد و به مرور با اینستاگرام و اسنپ چت صندلی ویژه ای در میان ترندهای ویدیومارکتینگ پیدا کرد. هرچند کیفیت ویدیو، صدا، زیبایی محیط و… در استقبال به ویدیوهای یک ولاگر تأثیر گذار است، اما مهم ترین موضوع برای ساخت یک ویدیو در ژانر ولاگری، محتوا و پیامی است که به مخاطب منتقل می کنید.

حقیقت این است که امروز عده ای به چشم شغل اصلی به این ترند ویدیویی نگاه می نمایند و اگرچه اینکه ولاگری می تواند شغل محسوب گردد یا خیر قابل بحث است، اما چیزی که معین است، این است که ولاگر و ولاگری به این زودی ها از ترندهای ویدیومارکتینگ حذف شدنی نیستند.

6. ویدیو در صدر جست وجوها

اینکه ویدیوها بسیار راحت تر از قبل در نتایج موتورهای جست وجو دیده می شوند، حکایت از تحول الگوریتم های موتورهای جست وجوست که انرژی مضاعفی را برای فراورینمایندگان محتوای ویدیویی فراهم می آورد. این ترند وقتی جذاب تر می گردد که به یاری هوش مصنوعی امروز بخش اعظمی از پیشنهادهای شبکه های اجتماعی را نیز ویدیوهای متنوع به خود اختصاص داده اند ، پس برای دیده شدن بهتر است هرچه سریع تر به سراغ فراوری محتوای ویدیویی بروید و کسب و کارتان را در معرض کشف دیگران قرار دهید.

7. آموزش های ویدیویی

شاید قبلا هرگز به ویدیوهای آموزشی- این ترند پرکاربرد ویدیومارکتینگ- فکر ننموده بودید، شاید هم برای مدتی کوتاه به آن فکر نموده اید ولی نتیجه عملی در پی نداشته است، به هر حال اگر فکر می کنید که در فراوری ویدیوهای آموزشی و انتقال تجربیات و علومی که برآن مسلط هستید به دیگران پیروز خواهید بود، آغاز کنید؛ این مسیری ساده و البته پرمنفعت برای کسب درآمد به وسیله فراوری ویدیو است. این ترند به شکلی توسعه یافته که امروز هر برند کوچک و عظیمی برای استفاده بهتر از محصولات و خدماتش ، یک ویدیوی آموزشی نیز همراه آن می نماید.بدیهی است از کوچک ترین موضوعات نیز می توان ویدیوهای آموزشی فراوری کرد و مطمئن باشید که به تعداد جواب های یک سوال می توان برای پرسشگران آن سوال ویدیوی آموزشی فراوری کرد، پس این ترند هیچ وقت دچار نزول نخواهد شد مگر با حذف ویدیو.

8. ویدیوهای عمودی

با ظهور ویدیوهای استوری که به صورت تمام صفحه و عمودی فراوری شدند و روی پلتفرم هایی چون اسنپ چت و اینستاگرام قرار گرفتند، مخاطبان هم آهسته آهسته با این نوع از ویدیو خو گرفتند و از عجیب بودنشان نسبت به ابعاد متداول افقی آهسته آهسته آنقدر کاسته شد تا حتی علاقه مندان خاص خودش را هم پیدا کرد و دلیلی شد بر راه اندازی آی جی تی وی اینستاگرام که امروز به یکی از پرطرفدارترین قاب های انتشار محتوای ویدیویی نیز بدل شده است. می توان گفت با استقبال رو به رشد کاربران آی جی تی وی، دیوار عظیمی که میان ابعاد متفاوت انتشار ویدیو تمایز قائل می شد، فروریخت و پس از آن چشمان بینندگان ویدیو، هر نوع قابی را برای تماشای تصاویر متحرک به رسمیت می شناسد. این ترند نیز در آینده پیش روی خود بسیار مورد توجه است و بروز اتفاقات متحول نماینده دیگری مشابه ظهور آی جی تی وی هیچ دور از انتظار نیست.

9. تبلیغات ویدیویی طولانی تر

به لطف ورود داستانسرایی به فروش و بازاریابی، تبلیغات ویدیویی هم با تمرکز بیشتری بر روایت داستان گونه برای معرفی خدمات و محصولات برندها به مشتریان به مرحله فراوری و انتشار می رسند. آمارها نشان دهنده کاهش استفاده تبلیغات 6 ثانیه ای در مقایسه با تبلیغات 30 ثانیه ای و بیشتر است و همین نشانگر داستان محور بودن تبلیغات در اغلب موارد با زمان بیشتر است. ویدیوهای تبلیغاتی داستان محور این توانایی را دارند که به کاربران این مفهوم مهم را منتقل نمایند که زندگی آنها پس از خرید یا استفاده از یک محصول خاص چگونه خواهد بود. برای بهره گیری درست از این ترند جذاب دانش محور که بر پایه تلفیق هوش مصنوعی و روانشناسی مشتری راسخ شده است به زمانی که برای ویدیوهای تبلیغاتی خود اختصاص می دهید، دقت بیشتری کنید .

10. داستان های کوتاه و متوالی

با توسعه نرم افزاری شبکه های اجتماعی انتشار ویدیوهایی کوتاه که در دل خود داستانی ولو کوتاه جای داده اند، به یکی از پرمخاطب ترین ترندهای ویدیویی تبدیل شده و به همین دلیل زیبنده ترین نام، یعنی استوری را به خود اختصاص داده اند. فراوری ویدیوهای کوتاه از لحظات جذاب زندگی روزانه می تواند تمرین بسیار خوبی برای چشیدن طعم ولاگری و حتی تبدیل شدن به یک ولاگر پس از مثبت بودن اقبال مخاطبان به استوری هایتان باشد. جذابیت این ویدیوهای کوتاه به سادگی و بدون ادیت بودن آنهاست؛ چیزی که در ویدیوهای حرفه ای انتظار روبرو شدن با آن را نخواهید داشت. چه بسا ویدیوهای استوری برای برقراری تعادل میان شکوه و سادگی یک برند یا شخصیت ماموریت یافته اند و شاید این ترند نقطه آغاز و به عبارتی دروازه ورود به فراوری محتوای ویدیویی است، پس اگر تا به حال از ترس قضاوت پا به دنیای ویدیومارکتینگ نگذاشته اید، با ویدیوهای کوتاه استوری، داستان خود را به مخاطبان شبکه اجتماعی تان منتقل کنید. مطمئن باشید با دیدن استوری کسی انتظار روبرو شدن با ویدیوهای حرفه ای و بدون نقص را ندارد؛ داستان پشت تصاویر مهم است.

11. ویدیو بدون طعم صدا

هنگامی که فیس بوک قابلیت پخش اتوماتیک ویدیو بدون صدا را رونمایی کرد، معین بود که به زودی یکی از ویژگی های تمامی پلتفرم های انتشار ویدیو قابلیت کنترل صد در صد کاربران روی پخش ویدیو با صدا یا بدون صدا خواهد بود و همین اتفاق هم افتاد؛ همان طور که در فید بیشتر شبکه های اجتماعی ویدیوها بدون صدا در حال پخش هستند. خوب یا بد، باز هم باید از این ترند کمال استفاده را برد و بهترین راه آن نیز، فراوری ویدیو به صورتی است که در صورت پخش بدون صدا هم روایتگری درستی از محتوای خود به مخاطب ارائه کند و در مرحله بعدی استفاده از زیرنویسی که در صورت عدم امکان پخش صدا بر اساس شرایط مخاطب، ویدیو در انتقال محتوا به بیننده ناکام نباشد.

12. نمایش به جای شرح

این ترند مهم در فراوری محتواهای ویدیویی سال های اخیر به شدت مورد توجه قرارگرفته است. در حقیقت، ویدیو در حال بازگشت به ماهیت اصلی خود است و آن چیزی نیست جز کاستن از شرحات و بیان عبارات و در مقابل افزودن به فراوری تصاویری که خود بیانگر واژه های نادیده برای تشکیل یک ویدیوی تاثیرگذار هستند؛ آن هم بدون هیچ شرح اضافه و کسل نماینده.در واقع اگر نمی توانیم با کمترین شرح ممکن ویدیو را به مرحله انتشار برسانیم، نقص عظیمی در فهم ماهیت ویدیو و استفاده درست از آن داریم که در آینده ممکن است تبدیل به پاشنه آشیلی گردد که ما و کسب وکارمان را از تسلط بر ترندهای تاثیرگذار دنیای رو به جلو و سریع ویدیومارکتینگ دور می نماید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 613

به "12 ترند جذاب ویدیو مارکتینگ در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 ترند جذاب ویدیو مارکتینگ در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید