چهار مدل از سفرهای پردرآمد در دنیای امروز

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، میراث آریا/ این خبر پیرامون چهار مدل از سفرهای پردرآمد در دنیای امروز برای شما نوشته شده است.

چهار مدل از سفرهای پردرآمد در دنیای امروز

گردشگری پایدار

مردم در همه جا نسبت به شرایط آب و هوایی که در حال حاضر در سرتاسر دنیا رخ می دهد نگران بوده اند و بعضی از سازمان های گردشگری سهم خود را در مطلعی در خصوص این موضوع سهیم می نمایند. بیشتر مردم در خصوص خطرات بهداشت محیطی و اثرات آن مطلع هستند. بیشتر گردشگران نه تنها می خواهند تأثیر مثبت درازمدت بگذارند، بلکه می خواهند تا جایی که می توانند در حین سفر به جامعه محلی یاری نمایند. بسیاری از هتل های محبوب در اروپا دوستدار محیط زیست می شوند و به مسافران این فرصت را می دهند که سالم سفر نمایند. این هتل ها به عنوان هتل های اکوتل شناخته می شوند.

گردشگری غذایی

گردشگری غذایی که به عنوان گردشگری آشپزی نیز شناخته می گردد، واحد سازنده هر مقصد یا مکان گردشگری است که به گردشگری یاری می نماید. غذا بعلاوه فرهنگ مقصدی را نشان می دهد که زیبایی و تفریح را به عنوان منبع اصلی علاقه آنها ارائه می دهد. بطور دقیق تر، مسافران ممکن است یک جاذبه گردشگری را براساس غذاهای محلی قضاوت نمایند، زیرا غذا به شدت به نقطه توریستی مربوطه متصل است. با این اوصاف، گردشگری غذایی تنها به خوردن اشاره ندارد بلکه مجموعه فعالیت هایی از قبیل فراوری سبزیجات، بازار محصولات، جلسات مزه و غیره است. افزایش گردشگری غذا به سرعت در حال پیشرفت بوده و باید با دقت و کارآمدی برنامه ریزی گردد. رادار تور (یک اپلیکیشن کاربردی در این زمینه) به شما امکان می دهد تجربیات آشپزی را در سراسر دنیا کشف و امتحان کنید.

گردشگری تجربی

سفر تجربی که به عنوان سفر غوطه ور نیز شناخته می گردد، شکلی از گردشگری است که در آن افراد بر تجربه یک کشور، شهر یا مکان خاص با درگیر شدن فعال و معنادار با تاریخ، مردم، فرهنگ، غذا و محیط آن تمرکز می نمایند. مدتی است که تقاضای فزاینده ای در خصوص سفرهای آشپزی، کاوش های فرهنگی و تجربیات سفر مبتنی بر فعالیت وجود دارد. ممکن است بخواهید این نوع گردشگری را امتحان کنید. در بوردو شربت درست کنید، در ویتنام غذاهای خیابانی بپزید و در پاتاگونیا پیاده روی کنید، این نوع از نمونه های معروف گردشگری تجربی هستند.

گردشگری سلامت

به علت افزایش برنامه های کاری و مشاغل طاقت فرسا، گردشگری سلامت به راه فراری برای بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. درحالیکه سفرهای سلامتی، با اشاره به گردشگری که سلامت و تندرستی را به وسیله فعالیت های فیزیکی، روانی یا معنوی ارتقا می دهد، مدتی است که بوجود آمده و اخیرا بطور گسترده محبوب شده است. طبق یک ستون سفر که به وسیله booking.com صورت گرفته، 48٪ از مسافران مایلند تعطیلات را به عنوان لحظه ای برای تامل و انتخاب بهتر زندگی در نظر بگیرند و تقریباً 40٪ به تجربه سفر سلامت یا رفاه علاقمند هستند.

بدیهی است که شارژ مجدد خود با رفتن به سفرهای سلامتی یکی از مطلوب ترین انتخاب ها خواهد بود. این به آژانس های مسافرتی فرصتی را برای تنوع بخشیدن به خط فراوری و کشف جایگاهی در منظره فوق العاده رقابتی بخشیده است. در این سفر شما می خواهید استراحت کنید و از مقاصد زیبا برای سلامتی تماشا کنید.

نویسنده: منیرالسادات جان بزرگی، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی

منبع: همگردی
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1539

به "چهار مدل از سفرهای پردرآمد در دنیای امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار مدل از سفرهای پردرآمد در دنیای امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید