چرا استفاده از سرویس های آنلاین املاک، گزینه مناسب تری برای خرید یا اجاره ملک است؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، اگر شما هم تجربه نقل مکان و جابه جایی محل سکونت خود را داشته باشید، با دغدغه های مختلف آن روبرو شده اید. این دغدغه ها به قدری زیاد و عظیم هستند که گاهی همه انرژی شما را می گیرند. دغدغه هایی مانند پیدا کردن محل سکونت متناسب با نیازمندی و انتظارات شما، یافتن خانه با متراژ موردنظر و… که باعث می شوند در مدت کوتاهی سرخورده و خسته شوید؛ چرا که هریک از این موارد به تنهایی وقت گیر و خسته کننده هستند؛ بنابراین مجموع آن ها شرایط را پیچیده تر خواهد نمود.

چرا استفاده از سرویس های آنلاین املاک، گزینه مناسب تری برای خرید یا اجاره ملک است؟

این موضوع باعث می گردد به تدریج همه حوصله و انرژی خود را از دست داده و توانایی کافی برای اداره پروژه جابه جایی خانه را نداشته باشید؛ اما در صورتی که بتوانید به نحوی این مسائل و چالش ها را به شکل بهتر و بهینه تری مدیریت کنید، شرایط بهتری پیدا خواهید کرد و با انرژی مضاعفی این نقل مکان را مدیریت کنید.

یکی از اموری که به شما در بهبود شرایط موجود یاری می نماید، استفاده از تکنولوژی به جای روش های سنتی و قدیمی است. به عبارت دیگر اگر به جای سر زدن به بنگاه های مشاور املاک مختلف از سایت و اپلیکیشن های فعال در این حوزه برای پیدا کردن و خرید خانه یاری بگیرید به مراتب اوضاع بهتر خواهد شد. چرا که با استفاده از این ابزار در هزینه، زمان و انرژی خود صرفه جویی خواهید کرد. به دلیل اهمیت سایت ها و اپلیکیشن های فعال در حوزه املاک، در این مطلب، ضمن شرح نحوه کار این سایت ها و مشاوران املاک سنتی، به مقایسه این دو مورد خواهیم پرداخت. پس در صورتی که شما هم دغدغه خرید، فروش، رهن یا اجاره خانه دارید، در این مطلب با ما همراه باشید.

بنگاه های سنتی مشاور املاک

دلالی در ایران از مشاغل پرسود محسوب می گردد؛ گرچه این شغل به طور کلی برای اقتصاد مضر است و دلال ها از نظر قانونی جایگاهی در اقتصاد کشور ندارند؛ اما دلال های ملک که با نام مشاورین املاک و مسکن شناخته می شوند به طور رسمی فعالیت می نمایند و صنف مشخصی دارند. به همین دلیل فضای کافی برای فعالیت های مالی این صنف در بازار املاک وجود دارد. مراجعه به بنگاه های ملکی برای عقد قرارداد مسکن روش سنتی و مرسوم بازا مسکن است. به طور میانگین در هر بنگاه ملکی پایتخت حدود 100 واحد مسکونی یا تجاری برای رهن، اجاره، خرید و فروش وجود دارد. بنگاه های املاک با دریافت درصدی از کل قرارداد ملکی، درآمد خود را تضمین می نمایند. این درصد مقدار معینی است که از سوی صنف مربوطه معین شده است؛ اما تعداد مشاوران املاکی که این نرخ را رعایت می نمایند بسیار کم است. به همین دلیل بیشتر معاملات ملکی که به واسطه بنگاه های ملکی انجام می گردد، نسبت به حالت معمول هزینه بالاتری برای طرفین خواهد داشت. بهانه اصلی مشاوران مسکن برای این نرخ، هزینه های جانبی کسب و کار آن ها نظیر اجاره، آب، برق، حقوق کارمندان و… است. گرچه این بهانه ها توجیه خوبی برای حق کمیسیون غیرقانونی نیست؛ اما در بیشتر اوقات، دو طرف معامله به ناچار این هزینه را پرداخت می نمایند.

سرویس های آنلاین املاک

طی چند سال اخیر بازار مسکن هم مانند بسیاری از حوزه های کسب و کار به فضای آنلاین کشیده شده و بستر مناسبی برای فعالیت در حوزه مسکن فراهم نموده است. به همین دلیل به طور مرتب بر تعداد سایت ها، اپلیکیشن ها و ارائه دهندگان پیشنهادهای ملک و ساختمان افزوده می گردد. این مجموعه ها مانند پلی میان مشاوران املاک و مشتریان یا فروشندگان ملک و مشتریان قرار گرفته است و اطلاعات مربوط به املاک مختلف را برای میلیون ها متقاضی ملک نمایش می دهند. این موضوع در طولانی مدت باعث بهبود شرایط مسکن و قیمت املاک خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که بعضی از سایت هایی که حوزه اصلی کسب و کارشان مسکن و املاک نیست در این زمینه فعالیت بسیار قدرتمندی دارند. با توجه به اینکه این افراد دانش و تجربه کافی برای کار در این حوزه را ندارند، قیمت هایی غیرمعقول و اطلاعاتی ناقص در اختیار شما قرار خواهند داد. به همین دلیل مراجعه به آن ها ممکن است نه تنها سودآور نباشد، بلکه خسارات قابل توجهی هم برایتان به همراه داشته باشد.

مزایای استفاده از سرویس های آنلاین

وجود پلتفرم های مختلف

سرویس های آنلاین معاملات ملک پلتفرم های مختلفی دارند. این سرویس ها اغلب از سیستم عامل های اندروید و IOS پشتیبانی می نمایند. علاوه براین در صورتی که تمایلی به نصب اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود نداشته نباشید، می توانید از سایت ها بهره ببرید. به این ترتیب، عدم محدودیت برای دسترسی به سرویس های آنلاین بازار مسکن، باعث کاربری آسان تر و پیگیری سریع تر خرید، فروش، رهن یا اجاره ملک شده است.

عدم احتیاج به مراجعه حضوری

شاید مهم ترین مزیت و فزونی سایت ها و اپلیکیشن های فعال در حوزه املاک نسبت به بنگاه های سنتی را بتوان در عدم احتیاج به مراجعه حضوری پیدا کرد. هنگامی که به جستجوی ملک برای خرید، رهن یا اجاره می پردازید، باید تحقیق و جستجوی خود را از یک بنگاه ملکی به بنگاه دیگر ادامه دهید. چنین شرایطی ضمن اینکه زمان زیادی از شما می گیرد، هزینه هایی هم به دنبال خواهد داشت. در صورتی که با استفاده از سرویس های آنلاین کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید تا در هر ساعت از شبانه روز به راحتی املاک، خانه ها و مغازه های مختلف را مشاهده و آنالیز کنید.

امکان جستجوی هدفمند

اگر به بنگاه های مشاور املاک مراجعه نموده باشید، به خوبی می دانید پرس وجو از افراد فعال در این حوزه برای خانه هایی با متراژ مختلف و تجهیزات گوناگون چقدر کلافه نماینده است. گاهی مشاوران به خوبی پاسخ شما را نخواهند داد و گاهی هم از سوالات زیاد شما خسته می شوند. البته از همه مهم تر اینکه ممکن است گزینه های موجود در پایگاه داده آن ها کم باشد. همه این موارد باعث کاهش شانس شما برای پیدا کردن ملک موردنظرتان خواهد شد؛ این در حالی است که سرویس های آنلاین مسکن امکان فیلتر اطلاعات و جستجوی هدفمند را برای شما فراهم نموده اند. با استفاده از این سایت ها و اپلیکیشن ها می توانید بدون نگرانی و استرس، بارها اطلاعات را فیلتر نموده و داده های مختلف را مشاهده کنید. متراژ، بودجه، محله، نوع معامله، تعداد اتاق، سن بنا، نوع ملک و… انواع فیلترهای موجود در سرویس های آنلاین هستند که شما را به خانه یا مغازه مورد احتیاج خود نزدیک و نزدیک تر خواهند کرد.

جامعه کاربری عظیم

یکی از تفاوت های اساسی سرویس های آنلاین با بنگاه های مشاور املاک، مقیاس جامعه کاربری آن ها است. در یک بنگاه سنتی، شما با یک بنگاه روبه رو خواهید بود. تعداد املاک موجود در بنگاه و تعداد افرادی که ممکن است بتوانید با آن ها مذاکره کنید هم محدود به همان بنگاه خواهد شد. درحالی که سرویس های آنلاین مجموعه بسیار عظیم از مشاوان املاک سراسر کشور و هزاران مسکن مختلف در نقاط مختلف ایران هستند. بنابراین شانس پیدا کردن خانه موردنظر و مذاکره با افراد بیشتری برای شما فراهم خواهد شد.

پایگاه داده عظیم

هر بنگاه مشاور مسکن فقط و فقط خانه ها، مغازه ها، سوییت ها و سایر سازه های محله خود و در بهترین حالت محله های مجاور را پوشش می دهد؛ اما سرویس های آنلاین مسکن همه املاک بنگاه ها و مشاوران مسکن را در خود جای داده اند. به همین دلیل با استفاده از این سرویس ها، هزاران انتخاب از سراسر پایتخت و سایر شهرها پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

اخبار حوزه مسکن

سرویس های آنلاین املاک، علاوه بر جمع آوری اطلاعاتی نظیر ویژگی های ملک، قیمت، اطلاعات آژانس املاک و مسکن در نقاط مختلف و… اغلب جدیدترین اخبار روز مسکن و املاک را در اختیار شما قرار می دهند. با دنبال کردن اخبار می توانید از مسائل روز بازار مسکن، دغدغه ها و تغییرات آن باخبر شوید. هدایت ها و نکات مختلف مربوط به املاک را بخوانید و در مجموع آگاهی بیشتری در حوزه املاک پیدا کنید.

حذف کمیسیون غیرقانونی

هر معامله ملکی درصد پورسانت با حق کمیسیون مشخصی دارد که از سوی مسئولین صنف بازار مسکن معین شده است. اما اغلب مشاوران مسکن مبالغ و درصدهایی چندین برابر عدد اعلام شده از خریدار و مشتری دریافت می نمایند. با استفاده از اپلیکیشن ها و سایت های فعال در حوزه مسکن می توانید دست واسطه گرانی که حق کمیسیون غیرقانونی دریافت می نمایند را از معاملات ملکی کوتاه کنید. به این ترتیب هزینه کمتری پرداخت نموده و معاملات ملکی شما سودآورتر پیش می رود.

اطلاعات کامل ملکی

یکی از مهم ترین ویژگی های اپلیکیشن ها و سایت های فعال در حوزه مسکن، ارائه اطلاعات کامل و جامع درباره واحدهای مسکونی یا تجاری موردنظر است. آنالیز متراژ، محله، تعداد اتاق ها، مصالح اولیه، تجهیزاتی نظیر پارکینگ، انباری و آسانسور، تعداد واحدهای ساختمان و… حداقل اطلاعاتی هستند که درباره هر ملک در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته برای ملک های مجلل درباره امکانات بیشتری شرح داده شده است. کنار اطلاعات کامل ملک، مشاهده تصاویر متعدد از خانه امتیاز عظیمی برای سرویس های آنلاین املاک محسوب می گردد. در آخر با مشاهده کامل همه این موارد، می توانید شماره تماس املاکی موردنظر را هم از روی سایت بردارید؛ این در حالی است که اغلب بنگاه های سنتی درباره ملک اطلاعاتی محدود به شما ارائه می نمایند و برای مشاهده ساختمان هم باید واحد موردنظر مراجعه کنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 424

به "چرا استفاده از سرویس های آنلاین املاک، گزینه مناسب تری برای خرید یا اجاره ملک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا استفاده از سرویس های آنلاین املاک، گزینه مناسب تری برای خرید یا اجاره ملک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید