پیغام طبرسی: درباره اومیکرون ساده انگاری نکنید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه سویه اومیکرون بیشتر بخش فوقانی سیستم تنفسی را درگیر می نماید تاکید نمود: نباید در این مساله ساده انگاری گردد چرا که ممکن است برای یک نفر با یک سرماخوردگی ساده هیچ اتفاقی نیفتد، اما برای دیگری عواقب خوبی در پی نداشته باشد.

پیغام طبرسی: درباره اومیکرون ساده انگاری نکنید

به گزارش ایلنا، پیغام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره سویه اومیکرون گفت: اومیکرون هم دستگاه تنفسی را درگیر می نماید، اما بیشتر از بخش تحتانی، بخش فوقانی را درگیر می نماید.

او ادامه داد: اومیکرون نای، گلو و قسمت های بالایی را بیشتر درگیر می نماید و بیشتر علائم آن شبیه سرماخوردگی است، اما در مواردی ممکن است شدید گردد.

طبرسی با اشاره به افرادی که بیماری زمینه ای دارند، گفت: بعضی افرادی که بیماری زمینه ای دارند با یک تب هم حال عمومیشان خوب نیست و مریض باید بستری گردد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر اینکه نباید در این مساله ساده انگاری گردد، گفت: چرا که ممکن است برای یک نفر با یک سرماخوردگی ساده اتفاقی نیفتد، اما برای دیگری عواقب خوبی در پی نداشته باشد.

طبرسی درباره کسانی که بیشتر در معرض ابتلات به اومیکرون قرار دارند گفت: کسانی که تا به امروز واکسن نزده اند و بیماری زمینه ای دارند بیشتر در معرض ابتلا به اومیکرون قرار دارند.

او با بیان اینکه بیشترین ریسک برای کسانی است که واکسن نزده اند گفت: کسانی که واکسن نزده اند ممکن است به واکسن خوب جواب ندهند از جمله افراد دیابتی، کسانی که از بیماری های نقص ایمنی رنج می برند، بیماران قلبی، فشار خون حتی اگر واکسن زده اند نباید در روبرو قرار گیرند. بعلاوه افرادی که سن بالا دارند که ممکن است به واکسن خوب جواب نداده اند نیز باید مراقب باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1412

به "پیغام طبرسی: درباره اومیکرون ساده انگاری نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام طبرسی: درباره اومیکرون ساده انگاری نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید