هشدار IOC به ورزشکاران درباره شادی بیش از حد در المپیک 2020

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کمیته بین المللی المپیک برای شیوه شادی ورزشکاران پس از پیروزی های آنها در المپیک 2020 توکیو ساختارهایی معین کرده است.

هشدار IOC به ورزشکاران درباره شادی بیش از حد در المپیک 2020

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت Inside the Games ، کمیته بین المللی المپیک در بخشی از پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده برای بازی های المپیک 2020 توکیو به منظور به حداقل رساندن خطر شیوع کرونا، شادی ورزشکاران پس از کسب پیروزی در این تورنمنت را محدود کرده است.

در دستورالعمل های معین شده از سوی IOC برای ورزشکاران و سایر اعضای کاروان ورزشی کشورهای مختلف که قرار است هفته آینده منتشر شود، به آنها توصیه شده است که راه های متفاوتی برای جشن دریافت موفقیت های شان پیدا کنند اما اینکه این قانون چگونه درباره مراسم اعطای مدال ها اعمال خواهد شد، هنوز معین نیست.

در بخشی دیگر از پروتکل های بهداشتی المپیک 2020، معین شده ورزشکارانی که تست کرونای آنها مثبت شود اجازه شرکت در مسابقات را نخواهد نداشت و احتمالاً در محلی که از سوی دولت معین می شود و با دهکده بازی ها و محل برگزار مسابقات فاصله خواهد داشت، قرنطینه خواهند شد. این قانون در مورد افرادی که صرفاً با مبتلایان به کرونا در تماس بوده اند متفاوت است و آنها در صورت منفی شدن تست کرونای شان می توانند در مسابقات شرکت کنند.

مطابق مقررات در نظر گرفته شده، ورزشکاران و دیگر مقامات تیم ها باید بلافاصله پس از درخواست مسئولان المپیک، تست کرونا بدهند. در همین حال ظاهراً تمهیداتی هم اندیشیده شده تا از اجحاف شدن در حق ورزشکاران به خاطر نتایج مثبت کذب برای تست کرونای آنها جلوگیری شود. همچنین یکسری مقررات هم در نظر گرفته شده که در صورت تخطی از آنها برای بیش از یک بار، منجر به محرومیت ورزشکاران از شرکت در مسابقات خواهد شد، خواه ورزشکاران واکسینه شده باشند، خواه نشده باشند.

ورزشکارانی که پس از ورود به ژاپن در یک کمپ موقت اسکان داده می شوند، سه روز قبل از انتقال شان به دهکده بازی ها دوباره باید تست کرونا بدهند و اگر نتیجه آن مثبت باشد از ورودشان به دهکده جلوگیری خواهد شد. فرآیند تست گیری از ورزشکاران هم هر 4 روز یک مرتبه انجام خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 871

به "هشدار IOC به ورزشکاران درباره شادی بیش از حد در المپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار IOC به ورزشکاران درباره شادی بیش از حد در المپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید