هایپرکار الکتریکی پینین فارینا (باتیستا) به جنگ ابرخودروها خواهد رفت

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، شاید برای بعضی از شما پینین فارینا نامی ناآشنا باشد ولی جالب است که بدانید این کمپانی بیش از 9 دهه است که برای کمپانی های بسیار مطرح جهان نظیر فراری، مازاراتی، فیات، آلفارومئو، لامبورگینی و … خودروهای بسیار محبوب و خاصی طراحی نموده است.

هایپرکار الکتریکی پینین فارینا (باتیستا) به جنگ ابرخودروها خواهد رفت

پایان این کمپانی مطرح طراحی تصمیم به روانه کردن یک ابرخودرو و هایپرکار منحصر به فرد به بازار گرفته است و پینین فارینا گروهی از مهندسین خبره را گردهم آورده که پیش تر روی خودروهایی همانند بوگاتی شیرون، فراری سرجیو، لامبورگینی اوروس، مک لارن P1، مرسدس بنز Project One، پاگانی زوندا و پورشه Mission E کار نموده اند. نتیجه کار یک ابرخودرو اسپرت گرند تورر الکتریکی با نام باتیستا شده است که اولین نمونه تحویل یک مشتری خصوصی در موناکو شده است و باید این مسئله رو عنوان کنم که به نظر می رسد این هایپرکار الکتریکی 1874 اسب بخاری ارزش هر ثانیه از 1250 ساعت صرف شده برای ساخت هر نسخه را دارد.

احتمالا کمتر کسی رنگ سبز را برای باتیستای خود (یا هر ماشین دیگری) انتخاب کند، اما این رنگ به خوبی پالت رنگی منحصربه فرد موجود در آتلیه سفارشی 2300 متر مربعی پینین فارینا را در کامبیانو به نمایش می گذارد. هر خریدار می تواند از میان 28 رنگ الهام گرفته از منطقه Piemonte ایتالیا رنگی منحصر به فرد را انتخاب کند و بعلاوه برای خریداران فرصتی برای رانندگی که نمی گردد گفت و بهتر است بگیم پرواز با چند باتیستای منحصر به فرد در کنار بزرگراه و جهت اختصاصی فراهم شده است.(شخصا، شیفته رنگ قرمز تیره موسوم به Rosso Barberesco این ابرخودرو شده ام.) فرآیند نقاشی به تنهایی سه تا چهار هفته از فرآیند ساخت 10 هفته ای باتیستا را شامل می گردد که یک ترکیب رنگ نو با پوشش متالیک چند لایه است.

پائولو دلاچا رئیس بخش فراوری و مهندسی در خصوص باتیستا این چنین عنوان نموده است: هدف ما با باتیستا ارائه یک نوع نو و مجذوب کننده از تجربه رانندگی Gran Turismo بود، با استفاده از قدرت بی سابقه ای که به وسیله نیروی محرکه الکتریکی ایجاد شده و کاملا با معیارهای ما سازگار است.

پائولو دلاچا و کمپانی اش در این زمینه کاملاً پیروز بوده اند و یک GT چهار موتوره زرق و برق دار ساخته اند که پاهای راننده حرفه ای مسابقات اتومبیل رانی نیک هایدفلد را پس از یک دور آزمایشی حسابی لرزانده است و پینین فارینا دوست دارد نقل و قول هایدفلد را بارها و بارها بازگو کند من هرگز چیزی به میزان باتیستا را رانندگی نکردم.

تعجب آور نیست زیرا که موتور الکتریکی چهار موتوره باتیستا بیش از دو برابر یک خودروی F1 قدرت دارد و در فهرست قدرتمندترین خودروهای دنیا قرار می گیرد. گشتاور 1696 پوند فوت (2300 نیوتن متر) یاری می نماید مانند تیری که از چله کمان رها می گردد باتیستا در زمانی زیر دو ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و زیر 6 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت و در ادامه وقتی نزدیک به ثانیه دوازدهم می شویم این خودرو به سرعتی بیشتر از 300 کیلومتر رسیده است و وقتی در حال پلک زدن هستید متوجه خواهید شد که سرعت از 350 کیلومتر عبور نموده است و آن وقت هست که مغزتان به شما دستور می دهد که پدال سمت چپ را به آرامی فشار دهید.

مهم تر از همه این ها، تأثیر باتری لیتیوم-مگنزیوم-نیکل با سیستم خنک کننده مایع است، نه تنها به خاطر اینکه ظرفیت ذخیره سازی 120 کیلووات ساعت و گستره پیمایش مسافت 500 کیلومتر را دارد، بلکه به صورت T شکل جاسازی شده است. بخش بالای T نیز پشت دو جایگاه قرار گرفته است و دنباله آن مانند یک میلنگ به سمت پایین حرکت می نماید، به همین علت جایگاه های باتیستا مانند خودروهای مسابقه ای بسیار پایین هستند، چیزی که در خودروهای برقی معمولی که باتری شان در کف خودرو واقع شده است، تقریبا ناممکن محسوب می گردد. باتری باتیستا مانند برادر خود ریمک نورا، درون یک سلول فیبر کربنی واقع شده است تا نیمه در خودرو بالا آمده است. گویا دست طراحان پینین فارینا بازتر بوده و توانسته اند تا موقعیت کابین باتیستا را نسبت به کابین نورا کمی جلوتر بیاورند. طراح ارشد، لوکا، معتقد است که باتیستا یک خودرو برقی است که ظاهری شبیه به خودروهای موتورمیانی دارد.

تنها 150 عدد از این خودرو در کامبیانو و به صورت دستی مونتاژ می شوند که پیش از ورود به عرصه فروش و ثبت مبلغ مالیات روی آن، حدود 1.98 میلیون یورو قیمت دارند که 8 دستگاه از این هایپرکارها به صورت فوق انحصاری و با نام Anniversario edition از قبل به فروخته شده است.

منبع: newatlas / motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1503

به "هایپرکار الکتریکی پینین فارینا (باتیستا) به جنگ ابرخودروها خواهد رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایپرکار الکتریکی پینین فارینا (باتیستا) به جنگ ابرخودروها خواهد رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید