نکات مهم اولین بازدید از خانه اجاره ای

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بیشتر ما برای یک بار هم که شده تجربه بازدید از خانه اجاره ای را داشته ایم. اما نکته مهم این است: شما مستاجران هنگام بازدید از خانه اجاره ای باید نکاتی را رعایت کنید. تنها در این صورت می توانید انتخاب درست و مطمئنی داشته باشید. بازدید از خانه جزء مهم ترین و فنی ترین مراحل تصمیم گیری برای اجاره خانه به شمار می آید.

نکات مهم اولین بازدید از خانه اجاره ای

عوامل مختلفی در انتخاب خانه اجاره ای دخیل هستند. هر شخصی با توجه به سلیقه و معیار خود انتخاب نهایی را انجام می دهد. به طور مثال؛ در این بازدیدها هم باید به خانه، محله، همسایه و هم به دسترسی خانه توجه گردد. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم اولین بازدید از خانه اجاره ای آشنا کنیم.

هنگام بازدید از خانه چه کسی همراهمان باشد؟

به عنوان مستاجر بهتر است هنگام بازدید از خانه، تنها نباشید. هنگامی که برای بازدید خانه مورد نظرتان مراجعه می کنید، به احتمال زیاد تمام معیارها و ارزش های خود را آنالیز می کنید. فردی که برای بازدید از خانه همراهتان می آید، باید باتجربه باشد تا شما را به درستی هدایت کند.

معمولا افراد باتجربه به نکات بیشتری توجه می نمایند و می توانند بسیار یاری نماینده باشند. بعلاوه باید تمام افرادی که قرار است در آن خانه نو زندگی نمایند، حداقل یک بار از آن خانه تماشا نمایند. آنالیز و توجه به این نکات، دیدی همه جانبه به شما می دهد و به طبع باعث می گردد انتخاب بهتری داشته باشید.

چه ابزارهایی هنگام بازدید از خانه همراهمان باشد؟

قبل از بازدید از خانه بهتر است ابزار هایی چون موبایل دوربین دار و وسایلی برای یادداشت برداری و فهرست نکات نهفته همراهتان باشد.

  • متر یا ابزار میزان گیری: برای میزان گیری ابعاد مختلف فضای خانه باید متر یا خط کش همراهتان باشد. بعلاوه می توانید از اپلیکیشن هایی که برای میزان گیری طراحی شده اند بهره ببرید، تا کارتان راحت تر گردد.
  • دوربین یا موبایل دوربین دار: اگر از فضای مختلف خانه عکاسی و فیلمبرداری کنید، بعدا در آرامش بیشتری می توانید آن ها را آنالیز کنید. البته باید در نظر داشته باشید برای این کار اجازه ساکن فعلی خانه یا مشاور املاک لازم است.
  • وسایل برای یادداشت برداری: در حین بازدید از شاید سوالاتی ذهنتان را مشغول کند. یا حتی مرور سوالاتتان را فراموش کنید. برای این کار بهتر است یک کاغذ و اتوماتیک همراهتان باشد و سوالات را یادداشت کنید. به وسیله موبایل هم می توانید این کار را انجام دهید.

دقت هوشمندانه به محله

یکی از مهم ترین قواعد اجاره خانه هنگام بازدید از ساختمان، این است که باید ببینید خانه مورد نظر در چه محله یا کوچه ای واقع شده است. حتما به کوچه ای که ساختمان در آن قرار گرفته دقت کافی داشته باشید. بعضی کوچه ها باریک هستند و رفت وآمد در آن سخت است. به خصوص زمان اسباب کشی که این موضوع به وضوح نمایش داده می گردد. یا اینکه ممکن است بعضی محله ها بسیار شلوغ و پر رفت وآمد باشد و صدای عبور و مرور وسایل حمل ونقل آزاردهنده گردد.

همسایه ها را بشناسید

همسایه خوب نقش پررنگی در آسایش و آرامش شما می تواند داشته باشد. حتی می توان گفت همسایه خوب یکی از مهم ترین قواعد اجاره خانه است. حتما هنگام بازدید از خانه مورد نظر در خصوص همسایه ها تحقیق نموده و به امنیت ساختمان نیز دقت داشته باشید. برای مثال از خود همسایه ها در خصوص امنیت ساختمان و محله ، پرس وجو کنید. بعلاوه بهتر است از همسایگان یا مستاجران دیگر در خصوص اخلاق و رفتار صاحب خانه جویا شوید. از دیگر نکات ریز هنگام بازدید از ساختمان، سالم بودن لامپ های راهرو است. همه این موارد باعث می گردد انتخاب مطلعانه تری داشته باشید.

نوترین آگهی های اجاره آپارتمان در خبرنگاران

دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی

تقریبا برای همه افراد دسترسی به ایستگاه های تاکسی و اتوبوس های شهری و مترو اهمیت بالایی دارد، به خصوص اگر خودتان خودرویی نداشته باشید. بعضی اوقات نیز ممکن است با وجود خودرو شخصی به علت وجود ترافیک ترجیح بدهید با تاکسی، مترو و اتوبوس تردد کنید. در نتیجه دسترسی به وسایل حمل ونقل عمومی یک مزیت محسوب می گردد.

امکانات رفاهی

هنگام بازدید از خانه بهتر است محیط اطراف خانه و امکاناتی چون فضای سبز، مراکز خرید، مدرسه، سوپرمارکت ها، ایستگاه های تاکسی و … را آنالیز کنید. دسترسی به امکانات رفاهی برای همه افراد اهمیت بالایی دارد و در بلند مدت به اهمیت آن بیشتر پی خواهید برد.

نتیجه گیری

بازدید از خانه یکی از کارهای مهم و وقت گیر است. اما اگر بدانید که در هنگام بازدید از خانه به چه نکاتی توجه داشته باشید، این کار برایتان راحت تر می گردد. در این صورت دیگر مجبور نیستید به طور مداوم و طولانی برای پیدا کردن ملک مورد نظر وقتتان را تلف کنید. حتما قبل از تایید نهایی خانه مورد نظر با افراد مطلع مشورت نموده و نظر آن ها را نیز جویا شوید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1491

به "نکات مهم اولین بازدید از خانه اجاره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم اولین بازدید از خانه اجاره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید