مقایسه تویوتا RAV4 در مقابل نیسان روگ
به گزارش وبلاگ 8 شارژ، تویوتا RAV4 و نیسان روگ از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.
به گزارش خبرنگاران، بسیاری از خودروهای شاسی بلند هستند که در بازارهای جهانی خواستار زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به تویوتا RAV4 و نیسان روگ اشاره نمود که هواداران خاص خود را دارد. در حقیقت، تویوتا RAV4 و نیسان روگ این روز ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو برترین خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.
تویوتا راو 4 سال ها و به دلایل خوبی عنوان پرفروش ترین خودروها در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است؛ در این خودرو قابلیت اطمینان ضد گلوله ای که تویوتا ارائه می دهد وجود دارد. هیچ سازنده دیگری به میزان راو 4 تریم های زیادی ارائه نمی دهد این خودرو امکانات فوق العاده بالایی دارد.
جدا از موتور بنزینی معمولی، راو 4 با پیشرانه های پلاگین هیبریدی نیز موجود است. از سوی دیگر، نیسان با روگ 2021 تازه خود واقعاً بازی خود را در بازار کراس اوور های کامپکت ارتقا داده است. هر دو کراس اوور از فلسفه های متضادی پیروی می نمایند که در آن راو 4 انتخاب بیش از حدی را ارائه می دهد، روگ یک پیشرانه انفرادی را ارائه می نماید، اما مقادیر فراوانی از ویژگی های راحتی و فناوری داخل کابین را ارائه می نماید.
راو 4: صادقانه بگوییم، کابین تویوتا در مقایسه با روگ کمی متفاوت و ساده است. دسته ابزار ترکیبی از صفحه های آنالوگ با صفحه نمایش 4.2 اینچی MID در وسط است که به نظر می رسد یک فکر قبلی باشد. در ظاهر تفاوتی بین نسخه پلاگین هیبرید و دیگر مدل های راو 4 دیده نمی گردد. این محصول، فقط از نظر فضای مفید در صندوق عقب با حجم استاندارد 520 لیتر، کمی متفاوت از راو 4 هیبرید و تمام بنزینی است.
عیب این خودرو در این است که در راو 4 تمام تجهیزاتی که باید در تریم های بالا استاندارد باشند، اختیاری هستند. فرمان گرم شونده، شارژر تلفن بی سیم، حتی جایگاه های دارای گرمکن و تهویه، همگی بخشی از بسته فناوری درجه محدود هستند که 2040 دلار هزینه اضافی دارد. برای سانروف پانورامیک باید 500 دلار بیشتر پرداخت کرد.
با این حال، سیستم صوتی فوق العاده JBL را دریافت می کنید که به صورت استاندارد در تریم های TRD و Limited ارائه می گردد. یکی دیگر از ویژگی های جالب تویوتا، آینه دید عقب دیجیتالی است که وقتی ماشین در ظرفیت کامل است و یک یا دو سر مانع دید عقب شما می گردد، واقعاً مفید است.
اما HUD باید بزرگترین مزیت روگ نسبت به راو 4 باشد. با میزان گیری 10.0 اینچ، سیستم HUD مجموعه ای از اطلاعات از جمله ناوبری و علائم راهنمایی و رانندگی را نمایش می دهد. صفحه نمایش سوم یک صفحه نمایش لمسی 9.0 اینچی اطلاعات تفریح است که اندروید اتو و اپل کارپلی بی سیم را به همراه قابلیت Wi-Fi ارائه می دهد. استفاده از دکمه های اضافی زیر صفحه نمایش در حین حرکت در مقایسه با دکمه های راو 4 آسان تر است.
روگ تجهیزات بیشتری را در مقایسه با راو 4، HUD، صفحه نمایش اطلاعات تفریح بزرگتر و CarPlay بی سیم ارائه می نماید که تا کنون برترین در کلاس ارائه شده است.
روگ: نیسان دارای یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری است که می تواند 181 اسب بخار قدرت و همین اندازه گشتاور را فراوری کند. این خودرو با یک گیربکس CVT ارائه می گردد که عمدتاً چرخ های جلو را با یک سیستم درخواستی راهنمایی می نماید که در صورت لغزش از کشش عقب مراقبت می نماید.
خارج از خط، نسبت به راو 4 سریعتر احساس می گردد. به علاوه، حداکثر گشتاور خود را در 3600 دور در دقیقه در مقابل 5000 دور در دقیقه (تویوتا) می سازد، بنابراین این نیز یاری می نماید.
با توجه به اینکه این کراس اوور ها بیشتر عمر خود را در شهر صرف می نمایند و فقط گاهی اوقات در بزرگراه ها حضور دارند، راو 4 به لطف سواری شهری انعطاف پذیر و رفتار های محترمانه اش در بزرگراه ها، برنده اینجاست.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان