فناوری لایه نشانی اتمی در جهت فراوری مواد آندی باتری به کار گرفته می شوند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، یکی از شرکت های فراوریکننده مواد آندی باتری با انعقاد قراردادی قرار است از فناوری لایه نشانی اتمی در فراوری مواد آندی جدید استفاده کند.

فناوری لایه نشانی اتمی در جهت فراوری مواد آندی باتری به کار گرفته می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت نوویو موند (Nouveau Monde) و فورج نانو (Forge Nano) قرارداد همکاری امضاء کردند که براساس آن شرکت نوویو موند اجازه پیدا می نماید تا از فناوری های پوشش دهی تخصصی لیزر اتمی شرکت فورج نانو استفاده کند.

در بیانیه مطبوعاتی، این شرکت ها گفتند که پوشش گرافیتی کروی آخرین مرحله فرآیند مورد احتیاج برای تکمیل دامنه محصولات مبتنی بر گرافیت شرکت نوویو موند به منظور استفاده در خودرو های الکتریکی و انرژی های تجدیدپذیر است.

اریک دی سالنیرز، مدیرعامل شرکت موویو گفت: همکاری با شرکت فورج نانو باعث می گردد که نوویو موند بتواند یک ماده آند فعال را که برای هر سیستم باتری بهینه شده است، با استفاده از شیمی مختلف کاتد و الکترولیت به بازار عرضه کند. این لایه پوششی، نقش اصلی را در تطبیع سازگاری تبادل یونی بازی می نماید و عملکرد باتری را فراتر از آنچه در حال حاضر شناخته شده، راهنمایی می نماید.

درصورت کار با تمام ظرفیت، شرکت نوویو موند میخواهد سالانه 40 هزار تن مواد آند باتری فراوری کند. براساس گفته مدیر عامل این شرکت، پوشش ALD در مواد باتری لیتیوم یون موثر است چرا که وقتی به پودر آند، کاتد و الکترولیت حالت جامد و مواد جداکننده اضافه می گردد، موجب افزایش عمر چرخه و کمرنگ شدن ظرفیت می گردد در حالی که در عین حال رسانایی یونی یا الکترونیکی افزایش می یابد.

مدیر اجرایی این شرکت اضافه کرد: این پوشش مواد باتری یون لیتیم را پایدارتر می نماید و عملکرد را تحت ولتاژ های بالا بهبود می دهد و در عین حال، حفظ ظرفیت نیز در هنگام شارژ سریع افزایش می یابد. با این پوشش، پایداری بیشتری در ذخیره سازی در دمای بالا ایجاد شده و باتری می تواند در دما های بسیار پایین و بالا عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

نوویو موند برای اطمینان از این که همه محصولات از این قابلیت برخوردار هستند، پارامتر های عملیاتی ALD شرکت فروج نانو را بهینه می نماید. پس از اتمام این امر، این شرکت کانادایی اولین ماژول ALD را از شرکت فورج نانو خریداری خواهد نمود که به کارخانه خود در کبک خواهد برد.

در این میان، شرکت فورج نانو به طراحی و ساخت تجهیزات ALD برای شرکت نوویو خواهد پرداخت که ظرفیت فراوری 40 هزار تن مواد آندی باتری در سال را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 654

به "فناوری لایه نشانی اتمی در جهت فراوری مواد آندی باتری به کار گرفته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری لایه نشانی اتمی در جهت فراوری مواد آندی باتری به کار گرفته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید