غریبی: ما نسل کباب شده کشتی فرنگی بودیم، کشتی مسابقه انتخابی رودررو می خواهد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، ملی پوش پیشین کشتی فرنگی گفت: با اینکه کشتی گیران خیلی خوبی داشتیم، اما می شود گفت دوره خوبی برای کشتی فرنگی نبود و ما نسل کباب شده کشتی فرنگی بودیم.

غریبی: ما نسل کباب شده کشتی فرنگی بودیم، کشتی مسابقه انتخابی رودررو می خواهد

علیرضا غریبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد اینکه آیا این روزها فعالیتی در کشتی دارد؟ گفت: کارمند شرکت نفت هستم و در اهواز حضور دارم. چند سال پیش و در دوره ریاست مرحوم خطیب، رئیس هیئت کشتی استان ایلام بودم و دو سه مسابقه کشوری هم در ایلام برگزار شد. خوب هم کار می کردیم.

ملی پوش پیشین کشورمان در مورد اینکه از او و هم نسلانش به عنوان نسل سوخته کشتی فرنگی یاد می شود، افزود: نسل سوخته هم نه، ما نسل کباب شده کشتی فرنگی بودیم. با اینکه کشتی گیران خیلی خوبی داشتیم، اما می شود گفت دوره خوبی برای کشتی فرنگی نبود. پتانسیل مان خوب بود ولی یا بخت و اقبال مان خوب نبود یا اینکه قوانین واقعا سخت بود. همه اینها دست به دست هم داد تا نتیجه نگیریم. در آن دوره علاوه بر اینکه باید خودت را آماده می کردی، یک تنه نیز باید با همه مربیان می جنگیدی چون خیلی سلیقه ای رفتار می کردند. باید از یک از شهرستان کوچک با همه می جنگیدی تا به یک مسابقه برسی، بعد هم شاید به یک تورنمنت اعزامی می کردند و اگر دوست داشتند یک گوشه ای از کار را به تو می دادند.

غریبی که در چندین مسابقه جهانی، ملی پوش کشتی فرنگی ایران بود، با اشاره به اینکه در سال 2005 رقابت بین او و مهدی شربیانی در نهایت به اعزام شربیانی به مسابقات جهانی منجر شد، تاکید کرد: محمد بنا آن سال برای من و داوود عابدین زاده اصرار کرد که مسابقه انتخابی بگذارند، وزن کشی هم کردیم اما در نهایت مسابقه بین ما برگزار نشد. قرار شد او به دانشجویان جهان برود و من هم به جام پیتلانسکی که در این رقابت ها اول شدم. آن سال ها گذشته و برای من تمام شده است. نسل بعد از ما در کشتی فرنگی به مدال رسید و ما نگاه می کنیم و حسرت می خوریم که چرا آن نسل خوب نتوانست خیلی مدال بگیرد.

فرنگی کار سابق ایلامی در مورد چرخه انتخابی تیم ملی که فدراسیون مُصر به برگزاری آن است، بیان کرد: اخبار کشتی را دنبال می کنم و در جریان تصمیمات و اتفاقات هستم. چند سال قبل که علیرضا دبیر به ایلام آمد، همدیگر را دیدیم. در عین حال که به شدت معتقدم مسابقه انتخابی باید باشد، اما حقیقتا من خیلی از این چرخه سردرنیاوردم. به نظر من خوب است که مسابقه انتخابی باشد، آن هم مسابقه انتخابی رودررو، تا کشتی گیر پشت القابش نماند. وقتی مسابقه جهانی تمام می شود، قهرمان حتی با 10 مدال جهانی و المپیک هم باید بار دیگردلاوری اش را برای عضویت در تیم ملی اثبات کند. مثل همان کاری که در روسیه هم انجام می شود و همه مدعیان در مسابقه انتخابی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 443

به "غریبی: ما نسل کباب شده کشتی فرنگی بودیم، کشتی مسابقه انتخابی رودررو می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریبی: ما نسل کباب شده کشتی فرنگی بودیم، کشتی مسابقه انتخابی رودررو می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید