عجیب ترین و کمدی ترین مسابقه تاریخ المپیک

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مسابقه دو ماراتن بازی های المپیک 1904 عجیب ترین رقابت در تاریخ بازی های المپیک است. این دوره از بازی ها در سنت لوئیس آمریکا برگزار گشت و در رقابت دو ماراتن ... منتظره ترین و البته کمدی ترین اتفاقات رقم خورد. در مسابقه دو ماراتن 32 نفر شرکت کرده بودند، اما فقط 14 نفر به خط پایان رسیدند که این کمترین تعداد ورزشکاران رسیده به خط پایان دوی ماراتن در بازی های المپیک است. همچنین در میان دونده هایی که در خط شروع قرار گرفته بودند تعداد انگشت شماری قبلا در دوی ماراتن حضور داشتند و بقیه نفرات یا در مسافت میانی دویده بودند یا اصلا چیزی به اسم دو ماراتن را تجربه نکرده بودند.

عجیب ترین و کمدی ترین مسابقه تاریخ المپیک

دو نفر از شرکت کنندگان به نام های لین تانیان و جان مشیانی از قبیله تسوانا از آفریقا جنوبی آمده بودند و آن ها اولین سیاه پوستانی بودند که در المپیک مدرن شرکت کردند. مسابقه در یک راستا آسفالت نشده که گرد و غبار زیادی هم در هوا ایجاد می کرد، برگزار شد. این مسئله تنفس را برای ورزشکاران سخت کرده بود. فقط هم یک ایستگاه آب در کیلومتر 19 مسابقه در کنار جاده قرار داشت.

اتفاقات عجیبی که برای شرکت کنندگان رخ داد:

*گرسنگی بد موقع دونده کوبایی دونده کوبایی

یکی از شرکت کننده ها فلیکس کارواخال از کشور کوبا بود که با شلوار بلند و تی شرت سفید و کفش پیاده روی آماده مسابقه بود. یکی دیگر از شرکت کننده ها شلوار دونده کوبایی را تا زانو کوتاه کرد تا مسابقه برای او آسان تر شود. با شروع مسابقه، او با سرعت معقولی در حال دویدن بود که ناگهان گرسنه می شود و سعی می کند با خوردن چند سیب از یک باغ خود را تا حدودی سیر کند، اما متاسفانه سیب ها خراب بودند و این دونده کوبایی دچار معده درد شد و همانجا کنار جاده از درد معده به خود می پیچید.

*حمله سگ های وحشی به دونده آفریقایی

تانیان دونده آفریقای جنوبی بسیار توانمند بود و در موقعیت خوبی قرار داشت که یک گروه سگ وحشی به او حمله کردند و او نیز مجبور به فرار شد و در نهایت هم از دست سگ ها نجات پیدا کرد، اما بین 14 نفر، نهم شد.

*گرد و غبار دونده آمریکایی را از پا انداخت

ویلیام گارسیا از آمریکا یکی دیگر از شرکت کننده هایی بود که مجبور به تسیلم شدن، شد. او به قدری در طول راستا مسابقه گرد و غبار قورت داد که دچار خونریزی معده تقریبا مهلکی شد و نتوانست مسابقه را به انتها برساند.

*برنده متقلب که دستش رو شد

فرد لورز از آمریکا اولین نفری بود که از خط انتها عبور کرد و درست زمانی که آلیس روزولت دختر ریس جمهور آمریکا قصد داشت جایزه نفر اول را به او اهدا کند، یکی از مردم حاضر در محل خواستار توقف مراسم شد و دونده آمریکایی را به تقلب متهم کرد. مشخص شد که لورز در کیلومتر 14 دچار گرفتگی عضلات شده و بقیه راستا را سوار ماشین شده است و نزدیک خط انتها از ماشین بیرون پریده و شروع به دویدن کرده است. البته خود مدعی شد که فقط قصد شوخی داشته و نمی خواسته خودش ر به عنوان فرد برنده معرفی کند.

*توهم قهرمان در خط انتها مسابقه

توماس هیکس از آمریکا توانست به عنوان نفر اول با زمان 3 ساعت و 28 دقیقه و 53 ثانیه از خط عبور کند که پایین ترین رکوردی بوده که برای یک قهرمان در تاریخ دو ماراتن المپیک ثبت شده است. اما نکته جالب این است که رقابت او هم به صورت معمولی به انتها نرسید. او نزدیکی خط انتها از شدت خستگی، رنگ صورتش پریده بود و به سختی می توانست قدم بردارد. مربیانش نیز او را در راستا هدایت می کردند تا به خط انتها برسد. هیکس دچار توهم شده بود و فکر می کرد باید 32 کیلومتر دیگر بدود که با هدایت مربیانشان از خط انتها عبور کرد.

سرنوشت افرادی که کمدی ترین ماراتن المپیک را خلق کردند:

*لورز به دلیل تقلبی که انجام داده بود مادام العمر محروم شد، اما سپس این محرومیت او بخشیده شد و توانست در ماراتن بوستون شرکت کند.

*کارواخال کوبایی برای حضور در ماراتن 1906 آتن از سوی یونان حمایت مالی شد، اما او به مسابقه نرسید و روزنامه های کوبا اعلام کرده اند که او مرده است، اما یک سال بعد کارواخال به هاوانا برگشت، اما سرگذشت رازآلودش در یک سال که خبری از او نبود نامشخص ماند.

*هیکس قهرمان المپیک، برای پنج سال دیگر به دو ماراتن ادامه داد سپس به همراه دو برادرش به کانادا مهاجرت کرد.

این عجیب ترین و بحث برانگیزترین مسابقه در تاریخ المپیک بود که بعید است دیگر شاهد آن باشیم و هیچ یک از دوندگان مسابقه ای مانند دو ماراتن سنت لوئیس را تجربه نمی کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 744

به "عجیب ترین و کمدی ترین مسابقه تاریخ المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین و کمدی ترین مسابقه تاریخ المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید