تور تایلند لحظه آخری: طبیعت دیدنی شمال تایلند را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سفر به شمال کشور تایلند، برای کسانی که در پی طبیعت بکر و دست نخورده هستند، تجربه ای منحصربه فرد و فوق العاده را رقم می زند.

تور تایلند لحظه آخری: طبیعت دیدنی شمال تایلند را از دست ندهید

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

تایلند شمالی مملو از شگفتی های طبیعی فوق العاده است که شما را متحیر خواهد نمود. با خبرنگاران همراه شوید تا سفری مجازی و الهام بخش به زیباترین منظرههای تایلند داشته باشید. شاید در انتهای این مقاله حتی خود را در حال رزرو بلیط هواپیما به این کشور آسیایی یافتید!

اگر در حال برنامه ریزی سفر با تور تایلند هستید و در پی مناسب ترین پیشنهادهای تور می گشت، در خبرنگاران با مشاهده تمامی آن ها می توانید پکیج موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از فروشنده های معتبر مسافرتی به راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

دوی اینتانون، بلندترین کوه کشور تایلند در منطقه چوم تونگ در استان چیانگ مای واقع شده است. قله بسیار برجسته این کوهستان، یکی از نقاط پرطرفدار گردشگری میان مسافران و بومیان به شمار می آید.

کشور زیبای تایلند با طبیعتی بکر و پر از شگفتی، پر از آبشارهایی است که تقریبا در هر استانی می توان آن ها را پیدا کرد. پس از بارش باران و تشکیل رنگین کمان بر فراز این آبشارها، یکی از زیباترین منظره ها برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت شکل می گیرد. از جمله این آبشارها می توان به آبشار چیانگ مای اشاره نمود.

تورهای طبیعت گردی و سافاری، یکی از تجربه هایی است که در سفر به تایلند، به هیچ وجه نباید از دست بدهید. تماشای حیات وحش منحصر به فرد و متنوع این کشور زیبا برای علاقه مندان به حیوان ها و همین طور بچه ها، سفری به یادماندنی را رقم خواهد زد؛ درست مثل پرنده ای به نام مینلای دم شاه بلوطی که روی یک شاخه، ژست عکاسی گرفته است.

پارک ملی دوی سوتپ-پوی با دارا بودن جاذبه های فراوانی چون معبدی بودایی به نام پراتات دوا سوتپ و قصر بوبینگ که اقامتگاه زمستانی پادشاه بومیپول آدولیاده و خانواده اش است، یکی از منطقه ها محافظت شده گیاهی و جانوری به شمار می آید. این پارک ملی در فاصله کوتاهی از چیانگ مای و در دوی سوتپ (Doi Suthep) واقع شده است که برای خلوت کردن با طبیعت، مکانی فوق العاده است.

پناهگاه حیات وحش چیانگ دائو (Chiang Dao)، منطقه ای حفاظت شده در چیانگ مای تایلند است. این پناهگاه در سال 1978 تاسیس شد و بیش از 521 کیلومتر مربع از جنوب شهر دوی چیانگ دائو و منطقه ها کوهستانی جنوبی دائن لائو و شمال تانون تانگ چای را پوشش می دهد. بلندترین قله این محدوده، دوی چیانگ دائو با ارتفاع 2,175 متر است.

چیانگ دائو، بسته به ارتفاع دارای پوشش های جنگلی متعددی چون جنگل های همواره سبز خشک و تپه ای، جنگل های دوبال میوگان برگ ریز و دشت ها است. بعضی از گونه های در حال انقراض مانند گربه های طلایی آسیایی، گورال دم دراز و لاک پشت های سر بزرگ در این پناهگاه، زندگی می نمایند. علاوه بر این، چیانگ دائو، محلی فوق العاده برای پیاده روی و اکتشاف در غارها است. غار خفاش حیرت آور را نیز در اینجا خواهید دید.

کوهنوردان و افرادی که به هایکینگ علاقه دارند، لحظه های ناب و جالبی را هنگام طلوع خورشید در تایلند تجربه خواهند کرد. پس از گذراندن شب در کوه، سعی کنید که صبح زود از خواب بیدار شوید و به تماشای یکی از جادویی ترین منظرههای طبیعت بنشینید.

در تابستان و بخشی از پاییز یعنی در ماه های ژوئیه تا اکتبر (10 تیر تا 9 آبان)، فصل باد و بارش های موسمی در تایلند است. در این زمان از سال، بیشتر شهرها، بیشترین اندازه بارش را دارند و پس از این باران ها می توان شاهد منظره های سرسبز و پر از رنگ های سرزنده بود.

آبشار بوآ تانگ (Bua Thong Waterfalls)، آبشاری کوچک و شگفت انگیز با آب های سفید شیری رنگ است که همانند جواهری در این جنگل می درخشد. بیشتر مردم از بالای آبشار به سمت پایین می آیند؛ اما این آبشار با ویژگی منحصربه فردش، گردشگران را به کوهنوردی ترغیب می نماید. این آبشار از چشمه ای در بالای آن تغذیه می گردد و در گذر زمان، مواد معدنی که از روی سنگ ها به پایین می ریزند به آن ها بافت سنگ پایی داده اند. بنابراین سنگ های آبشار بوآ تانگ به جای لیز بودن، کاملا سفت وسخت هستند و به راحتی می توان از آن ها بالا رفت.

هایکینگ یا پیاده روی در طبیعت که شباهت بسیاری به کوهنوردی دارد، یکی از راه های کشف طبیعت در سکوت و آرامش است. منظره ها خیره نماینده و طبیعت دست نخورده تایلند شمالی، فضایی فوق العاده و فرصتی ناب برای هایکینگ فراهم نموده اند.

کوه دوی مائه سالونگ، بخشی از رشته کوه دائن لائو در استان چیانگ رای به شمار می رود که در 6 کیلومتری مرز بروما واقع شده است. این کوهستان به خاطر پایگاهی نظامی معروف است که در سال 1961 به وسیله ارتش کومینتانگ متعلق به چین ساخته شد.

رودخانه میکونگ، یکی از شاهکارهای طبیعت در جنوب شرقی قاره آسیا است؛ جایی که تایلند، میانمار و لائوس در مثلث طلایی به هم می رسند. این رود با 4,350 کیلومتر طول، بیستمین رود بزرگ دنیا به شمار می آید. جهت این رودخانه از کشورهای چین، لائوس، کامبوج، تایلند، میانمار و ویتنام عبور می نماید و علاوه بر اهمیت تجاری و مالی، یک جاذبه گردشگری منحصربه فرد است. بیش از 10 هزار گونه دریایی و صدها گونه حیات وحش در این رودخانه و حاشیه آن زندگی می نمایند.

فصل سوختن (burning season) در تایلند، معمولا از اواخر فوریه تا اواخر آوریل (اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت) طول می کشد. در طول این ماه ها، منظره ها کوهستانی دوی سوتپ به خاطر حجم دود، تیره و نفس کشیدن سخت تر می گردد. این فصل با آغاز بارش شدید باران در انتهای سانگکران (سال نوی تایلندی ها)، انتها می یابد.

دهکده کوچک راک تای، در اطراف دریاچه ای زیبا و مسحورنماینده قرار گرفته است. از جاذبه های این منطقه می توان به مغازه های چای چینی و کوه های اطراف اشاره نمود.

کوهستان دوی لوآنگ چیانگ دائو (Doi Lunag Chiang Dao)، سومین کوه بلند تایلند است و با حدود 1.5 ساعت رانندگی می توان به این منطقه حیرت انگیز رسید. هایکینگ، یکی از پرطرفدارترین فعالیت های این منطقه به شمار می آید. بعضی از قسمت های جهت، شیبی تند دارند؛ اما پس از گذشتن از آن ها، به جنگلی زیبا و سپس به قله می رسید که زیباترین و وسیع ترین منظره تایلند را پیشکش علاقه مندان می نمایند. منظره دوی لوآنگ چیانگ دائو در زمان تابش خورشید از میان ابرها را از دست ندهید.

پارک ملی دوی اینتانون در استان چیانگ مای، در ارتفاع 2,600 متری از سطح دریا واقع شده است و یکی از مکان هایی است که در سفر به شمال تایلند نباید از دست داد. کوه دوی اینتانون، بخشی از رشته کوه هیمالیا است که از کشورهای بوتان و میانمار نیز عبور می نماید و آبشاری زیبا از میان جنگل متراکم آن جریان دارد. تورهای هایکینگ، کوهنوردی و طبیعت گردی بسیاری برای گشت و گذار در این منطقه در اختیار گردشگران است.

گونه های مختلفی از حیوان ها از جمله ماهی ها، پرندگان، پستانداران و حشرات در جنگل های تایلند شمالی زندگی می نمایند. یکی از زیباترین موجوداتی که می توان در این منطقه ها دید، پروانه ها هستند، پس در گردش های خود در پارک های ملی، جنگل ها و کوه ها، با دقت به اطراف خود نگاه کنید تا از تماشا زیباترین موجودات طبیعت، لذت ببرید.

از کوه های سنگی گرفته تا آب های لاجوردی، جنگل های انبوه و سرسبز تایلند، در انتظار شما هستند. تایلند با بیش از 25,000 کیلومتر مربع پارک ملی، پناهگاه های حیات وحش و دریاچه ها، طبیعتی تماشایی و شگفت انگیز دارد که شامل حیوانات، پرندگان و موجودات دریایی می گردد. تایلند شمالی با 34 پارک ملی و جنگل های انبوه گرجهتی، یکی از زیباترین بخش های این کشور به شمار می آید.

بیشتر گردشگران برای تماشا کوه ها و طبیعت، به منطقه پای در شمال شرقی استان مائه هونگ سان می فرایند؛ یکی از جاهایی که نباید در این بازدید از دست بدهید، دره پای در فاصله هشت کیلومتری شهر است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1441

به "تور تایلند لحظه آخری: طبیعت دیدنی شمال تایلند را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: طبیعت دیدنی شمال تایلند را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید