سفری به طبیعت بکر و زیبای جنگل الیمستان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، جنگل الیمستان در 20 کیلومتری آمل قرار گرفته است و در همه فصول با طبیعت بکر و زیبای خود پذیرای گردشگران و طبیعت دوستان است. سفر به جنگل الیمستان، ماجراجویی، سیاحت و زیارت است و قطعا هرکسی از سفر به آن لذت می برد.

سفری به طبیعت بکر و زیبای جنگل الیمستان
زندگی ماشینی و گرفتاری های روزمره روح و جان همه ما را خسته و آلوده می نماید. به همین دلیل است که در چند روز تعطیلات مختصر نیز جاده های شمال کشور مملو از ماشین می گردد. همه ما از بازگشت به طبیعت جان تازه می گیریم و باتری هایمان را شارژ می کنیم و دوباره به زندگی روتین خود بازمی گردیم.

جنگل الیمستاناین جنگل زیبا در فاصله سی کیلومتری شهر آمل واقع شده است و به وسیله جاده هراز امکان دسترسی به آن ممکن است. در راستا جنگل الیمستان، ابتدا به یک امام زاده به نام لهاش یا امام زاده قاسم می رسید و سپس با ورود به یک جاده فرعی، به روستای لهاش. این روستا خود به تنهایی فرهنگ و زیبایی دیدنی دارد که خوب است دمی در آن استراحت کنید و از هوای مه آلود لذت ببرید.

دومرتبه که حرکت کنید، روستایی دیگر به نام الیمستان بر سر راهتان قرار خواهد گرفت که نشانه نزدیک شدن شما به جنگل سبز و مه آلود الیمستان است. در صورتی که بتوانید وارد روستا شوید (چرا که به علت آلودگی ناشی از گردشگران روستاییان پذیرای میهمانان نیستند) می توانید از بافت سنتی و زیبای آن علاوه بر تولیدات محلی آن ها لذت ببرید. راستا مستقیم را که ادامه دهید و از این روستا بگذرید به نگین سبز شمال ایران، جنگل الیمستان می رسید.

به جنگل که رسیدید دمی تازه کنید و سپس به سمت قله الیمستان حرکت کنید. دقت داشته باشید که به علت مه فراوان در این منطقه احتمال گم کردن راستا همیشه وجود دارد؛ بنابراین حتما به همراه یک راهنما یا تجهیزات راستا یاب اقدام کنید. قله الیمستان با ارتفاع 2510 متر، چشم انداز ای وصف ناشدنی با دید به قله دماوند دارد.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، دو گودال در نزدیکی قله این کوه واقع شده است، که بر اساس افسانه گفته می گردد جای پای سهراب است که قصد نوشیدن آب از خزر را داشته است. اما حقیقت این است که این گودال های بزرگ به علت نشست زمین ایجاد شده اند.

پوشش گیاهی عمده این جنگل گیاه الیما است که نام جنگل نیز از آن برگرفته شده است. الیمستان را علیمستان یا الیمستون نیز می خوانند. گیاه الیما گیاهی است که در بهار می روید. بعضی از محلیان نیز اعتقاد داشتند که الیمستان همان الی مستان است که یعنی به سوی مستی! البته که حق هم دارند... قطعا آب و هوا و زیبایی این جنگل شما را مدهوش خود خواهد نمود.

زیبایی ها و تفریحات جنگل الیمستانزیبایی جنگل از ابتدای راستا حرکت به سوی آن خودنمایی می نماید. شما برای رسیدن به این جنگل از جاده شگفت انگیز هراز عبور خواهید کرد که خود هیجان و زیبایی اول راستا است. در راستاتان به دو روستا خواهید رسید و بعلاوه می توانید در کنار سیاحت از زیارت امام زاده در راستا نیز روحتان را صیقل دهید.

پس از آن، با پیاده روی در جنگل، گاهی نیز کوه پیمایی از میان درختان انبوه، استنشاق هوای پاک و تازه لذت خواهید برد. از مجذوب کنندهیت های این پیاده روی امکان استفاده از میوه های وحشی مثل زرشک است و بهتر از آن... اسب های زیبای جنگل. هرچند که تا همینجا این سفر بسیار مجذوب کننده است و علت کافی برای رفتن به الیمستان به شما ارائه شده است. اما این جنگل هنوز هم مجذوب کنندهیت های بیشتری دارد...

در پیاده روی در این جنگل، به دشت های سرسبز پوشیده از چمن میرسید که می توانید دمی بیاسایید و با خود خلوت کنید. بعلاوه یکی از اهداف سفر به الیمستان عکاسی طبیعت است که اگر اهل آن باشید حتما ارضا کننده خواهد بود.

راستا رسیدن به جنگل الیمستانبرای رفتن به جنگل الیمستان، باید در جاده هراز بیست کیلومتر برانید، و با رسیدن به تابلو امام زاده قاسم وارد جاده فرعی سمت راستتان شوید. این جاده آسفالت - خاکی است. 7 کیلومتر که برانید به لهاش می رسید و با ادامه راستا به روستا و جنگل الیمستان.

برترین فصل بازدید از جنگل الیمستانجنگل الیمستان طبیعتی چهارفصل دارد به این معنا که در هر فصلی برایتان تازگی و زیبایی خواهد داشت. در بهار، گیاهان و برگ های تازه، اردیبهشت دشت های پر از چمن، پاییز رنگارنگ، و زمستانی سفیدپوش از برف خواهد بود! اگر به اسکی یا کوهنوردی در برف علاقه مند باشید، حتما باید در زمستان سری به جنگل الیمستان بزنید.

اقامت در جنگل الیمستانبرای اقامت در جنگل می توانید بااستفاده از تجهیزات مناسب کمپ کنید یا در غیر اینصورت امکان اجاره خانه های محلی در اطراف جنگل وجود دارد.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1281

به "سفری به طبیعت بکر و زیبای جنگل الیمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به طبیعت بکر و زیبای جنگل الیمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید