سری آ. در صورت لغو کامل، قهرمانی نخواهد داشت

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، رسانه های ایتالیایی مدعی شدند در صورت لغو کامل بازی های این فصل رقابت های سری آ، فدراسیون فوتبال ایتالیا هیچ تیمی را قهرمان نخواهد دانست.

سری آ. در صورت لغو کامل، قهرمانی نخواهد داشت

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، در پی شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، جوزپه کونته نخست وزیر این کشور روز یکشنبه گفت که تمام مسابقات ورزشی این کشور از جمله مسابقات فوتبال سری آ. تا 3 آوریل (13 فروردین) لغو می گردد.

اکنون و در شرایطی که تاریخ از سرگیری مسابقات تعیین نیست، رسانه ها درباره سرنوشت لیگ سری آ. دست به حدس زده اند. به ادعای این رسانه ها از جمله روزنامه ریپابلیکا و سایت فوتبال ایتالیا، در بدترین شرایط ممکن به جامانده مسابقات لیگ سری آ. انجام نخواهد شد و اینجا سرانجام فصل خواهد بود، بنابراین فدراسیون فوتبال ایتالیا هیچ تیمی را قهرمان فصل 2020-2019 نخواهد دانست و فقط تیم ها با توجه به موقعیت فعلی در جدول رده بندی، جواز حضور در رقابت های اروپایی فصل آینده را کسب خواهند کرد.

درباره سقوط و صعود تیم ها نیز عنوان شده است که همه تیم های این فصل در سری آ. می مانند و 2 تیم برتر سری B. (بدون برگزاری بازی های پلی آف صعود) به سری آ. راه خواهند یافت و به این ترتیب تعداد تیم های فصل آینده سری آ. به 22 تیم افزایش خواهد یافت.

گزینه دیگر این است که پس از حل مشکل ناشی از کرونا مسابقات هر 2 یا 3 روز یک بار برگزار گردد و بازی های جام حذفی نیز به ماه ژوئن و یا آگوست موکول شوند تا سری آ. به موقع به سرانجام برسد.

سومین گزینه ای که مطرح شده این است که به نظر می رسد اگر ویروس همچنان در اروپا گسترش یابد (همانطور که در اسپانیا جهش بیشتری وجود داشته) محتمل ترین گزینه تعویق یورو 2020 باشد. می توان بازی ها به پاییز یا حتی به سال آینده موکول کرد و در طول تابستان لیگ های داخلی برگزار گردد.

در ایتالیا بیش از 9/1 هزار مورد آلوده به ویروس کرونا ثبت شده است که از این تعداد 724 نفر بهبود یافته و 463 نفر جان باخته اند. تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا هر روز تقریبا 2 هزار نفر وتعداد قربانیان هم تقریبا 100 نفر افزایش می یابد.

در حال حاضر و پس از 26 هفته، یوونتوس با 63 امتیاز صدرنشین سری آ. است و لاتزیو با همین تعداد بازی و یک امتیاز کمتر در تعقیب این تیم است. اینتر میلان با 54 امتیاز از 25 بازیدر رتبه سوم واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 224

به "سری آ. در صورت لغو کامل، قهرمانی نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری آ. در صورت لغو کامل، قهرمانی نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید