روسیه: اوضاع در سوریه به سمت ثبات پیش می رود

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، یک مقام روسیه ای روز پنجشنبه گفت مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه خواهد داشت و متوقف نمی گردد.

روسیه: اوضاع در سوریه به سمت ثبات پیش می رود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه توضیح داد اوضاع در جمهوری عربی سوریه به مرور به سمت ثبات پیش می رود.

لاورنتیف که بعد از برگزاری شانزدهمین دور نشست آستانه در شهر نورسلطان صحبت می کرد تأکید کرد که جنگ با تروریسم در سوریه کماکان اولویت دارد. وی توضیح داد مسکو اوضاع در جمهوری سوریه را رو به ثبات می داند.

نماینده روسیه در امور سوریه گفت: در جریان رایزنی ها، ما بر موضوعاتی تمرکز داشتیم که به خصوص این روزها اهمیت ویژه ای پیدا نموده اند. با وجود این، در ابتدای رایزنی هایمان در مورد سوریه بر ضرورت مبارزه با گروه های تروریستی، علی رغم حرکت تدریجی سوریه به سمت ثبات تأکیدکردیم. مبارزه با تروریسم باید ادامه پیدا کند.

لاورنتیف گفت: نمی توان اجازه داد سفیدنمایی تروریست ها اتفاق بیفتد و آنها نامشان را به معارضان میانه رو تغییر دهند.

او گفت این موضع آشکاری است که غیر از روسیه و سایر کشورهای ضامن آتش بس، ائتلاف آمریکا هم بر آن تصریح دارد.

این مقام روسیه ای اضافه نمود: مبارزه با گروه های تروریستی باید تا زمان حذف کامل آنها ادامه پیدا کند. نباید در این زمینه وقفه ای اتفاق بیفتد.

دومین روز از شانزدهمین دور مذاکرات فرایند آستانه امروز پنجشنبه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار گردید.

حاضران در این نشست در بیانیه ای مشترک بار دیگر با تأکید بر این که سوریه هیچ راهکار نظامی ندارد، توافق کردند که دور بعدی این مذاکرات تا پیش از سرانجام سال 2021 میلادی در نورسلطان برگزار گردد. (اینجا بخوانید)

لاورنتیف توضیح داد بیانیه مشترک صادرشده بعد از مذاکرات نورسطان به وضوح نظرات شرکت کنندگان درباره حضور گروه های تروریستی در سوریه را منعکس می نماید.

در بخشی از بیانیه مشترک روز پنجشنبه آمده جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به اسم سه کشور ضامن فرایند آستانه افزایش فعالیت های تروریستی در بخش های گوناگون سوریه که باعث از دست رفتن جان انسان های بیگناه می گردد و از آن جمله حملات به اهداف تأسیسات غیرنظامی را محکوم کردند.

کشورهای ضامن فرایند آستانه بعلاوه خواهان تداوم همکاری ها به منظور نابودی نهایی داعش، جبهه النصره و سایر اشخاص، گروه ها، تشکل ها و موجودیت های مرتبط با القاعده یا داعش و سایر گروه های تروریستی شناخته شده به وسیله شورای امنیت سازمان ملل شدند.

این کشورها بعلاوه از حضور و فعالیت های تروریستی فزاینده هیأت تحریرالشام و سایر

گروه های وابسته شناخته شده به وسیله شورای امنیت سازمان ملل که غیرنظامیان داخل و خارج از منطقه کاهش تنش ادلب را تهدید می نماید ابراز نگرانی جدی کردند.

لاورنیتف گفت علی رغم درخواست هایی از سوی کشورهای اروپایی مبنی بر برقراری آتش بس سراسری در سوریه ضروری است جنگ با تروریسم ادامه پیدا کند زیرا این تهدیدی است که هنوز ریشه کن نشده است.

هیأت جمهوری اسلامی ایران در این نشست ها مواضع خود مبنی بر مبارزه با تروریسم، یاری های بشردوستانه و مقابله با تحریم های آمریکا بر علیه سوریه را عنوان نمود.

سوریه از سال 2011 صحنه درگیری های مرگبار میان نیروهای ارتش سوریه و گروه های تروریستی و افراطی که در حال نبرد با دولت مرکزی هستند بوده است.

گزارش های بسیاری که در رسانه های مختلف از جمله در رسانه های غربی منتشر شده اند نشان می دهند کشورهای غربی برای براندازی دولت سوریه از این گروه ها حمایت های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لوجستیک نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1100

به "روسیه: اوضاع در سوریه به سمت ثبات پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اوضاع در سوریه به سمت ثبات پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید