چطور در 5 روز رم را بگردیم

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، رم شهری با تاریخ هزاران ساله بهترین انتخاب برای ورق زدن تاریخ تمدن بشر است، این شهر بزرگترین و پر جمعیتترین شهر ایتالیا است و مرکز منطقه لاتزیو میباشد. در ادامه برنامه سفری 5 روزه را به رم مرور خواهیم کرد.

چطور در 5 روز رم را بگردیم

تاریخ، هنر، مد و غذاهای دل‌چسب را در یک مکان و در کنار هم کمتر میتوان یافت. جزایر زیبا، آسمان آبی، دریاچه یخبندان شمال، آتش‌فشان گداخته جنوب، گشتن در باغها، چشم‌انداز شهری و بیشترین تعداد بندرهای تاریخی ثبت شده در یونسکو را در این کشور خواهید دید.

روز اول در رم

موزه واتیکان را ببینیم

موزه واتیکان که قدمت آن به قرن شانزدهم برمیگردد دارای ساختمانی پیچیده میباشد و بر روی چند هکتار زمین قرار گرفته است. در این موزه قطعات بسیار زیادی نگهداری می‌شوند که می‌توانید ساعات بسیار زیادی را به تماشای آن‌ها بشینید. موزه‌ واتیکان 9 مایل طول دارد. باور بر این است که دور زدن کامل در این حلقه حتی اگر فقط یک دقیقه برای تماشا و تحسین هر اثر نقاشی وقت صرف کنید، چهار سال طول خواهد کشید. علاوه بر آن، گردشگران در موزه واتیکان می‌توانند از راهنماها نیز برای درک بهتر تاریخ کمک بگیرند. از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر به جز یکشنبه‌ها میتوانید به بازدید از این موزه بروید.

کلیسای Sistine رم

کلیسای Sistine یک کلیسای بزرگ و معروف در شهر واتیکان است و اقامتگاه رسمی پاپ محسوب می‌شود. سقف اعجاب‌انگیز کلیسا، پوشیده از نقاشی‌های مذهبی (از جمله نقاشی معروف آفرینش آدم، اثر میکل آنژ) میباشد. فاصله زمانی از موزه تا کلیسا 20 دقیقه پیاده

قلعه سنت آنجلو رم

قلعه سنت آنجلو، به عنوان آرامگاه برای امپراطور Hadrian در اواخر قرن اول میلادی ساخته شده است. در طول تاریخ از این مکان به عنوان اقامتگاه پاپ‌ها و حتی زندان هم استفاده شده است. همان گونه که در کد داوینچی نشان داده شد، این قلعه یک گذرگاه دارد که به واتیکان منتهی می‌شود. در طول تابستان کنسرت‌هایی در تراس‌های این بنا اجرا می‌شود و طی زمستان در محیط بیرونی یک میدان برای اسکیت‌سواری روی یخ ایجاد می‌گردد. از 9 صبح تا 7:30 شب میتوانید از قلعه بازدید کنید. فاصله کلیسا تا قلعه 4 دقیقه با تاکسی، 11 دقیقه با اتوبوس و 19 دقیقه پیاده است.

میدان Navona رم

قدمت میدان ناوونا به قرن اول میلادی بر می‌گردد. این محوطه عمومی در قرن پانزدهم میلادی به بازار اصلی شهر تبدیل شد و اکنون نمونه بی‌نظیری از معماری و هنر باروک میباشد. فاصله زمانی از قلعه 15 دقیقه با تاکسی است.

روز دوم در رم

کولوسئوم رم

آمفی تئاتر کولوسئوم بزرگترین سازه باستانی جهان در نوع خود محسوب می‌شود که در ساخت آن از مصالحی همچون بتن، ماسه و شن استفاده شده است. این بنای باشکوه تحت نظر امپراطور تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس در سال 72 پس از میلاد درست در سمت شرقی فروم رومی ساخته و حدود 8 سال بعد و در زمان فرمانروایی جانشین و پسر بزرگش تیتوس فلاویوس سابینوس وسپاسیانوس تکمیل گردید، از 8:30 صبح تا 3:30 ظهر به کولوسئوم سر بزنید.

پالاتین هیل رم

بدون شک رم در زمانهای گذشته با تمام مکانهای فوق العاده ای که داشت، نیازمند یک مرکز فرماندهی و انجمن بود که Palatine Hill نامیده می‌شد. در این منطقه طبقه اشرافی زندگی می‌کردند و گردشگران با سفر به آمفی‌تئاتر کولوسئوم می‌توانند به بازدید از این مرکز فرماندهی و بخش‌های مختلف نیز بپردازند. البته بهتر است در سفر خود به این منطقه، یک راهنما داشته باشید تا توضیحات بیشتری را در اختیارتان قرار دهد فاصله کولوسئوم تا پالاتین هیل 5 دقیقه پیاده می‌باشد.

فروم رومی رم

این محوطه تاریخی که با بناهای تاریخی مهم و متعددی احاطه شده است، در مرکز شهر رم قرار گرفته است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا است. فروم در واقع نوعی فضای باز شهری در معماری روم باستان است. این فضاها کاربردهای گوناگونی داشته‌اند، رای‌گیری‌ها، سخنرانی‌های عمومی، جشن‌های پیروزی و نبردهای گلادیاتورها در این اماکن برگزار می‌شدند و به نوعی محل تجمع عمومی شهر بودند، ویرانه‌‌های پرستشگاه‌های باستانی هم در این محل باقی مانده‌اند. این مجموعه دارای مجلس قانون‌گذاری، سالن سخنرانی و سالن اجتماعات بوده و هنوز هم آثار بجامانده از این مراکز و ادارات در قسمت‌های شمالی، شرقی و جنوبی فروم دیده می‌شود. در آن دوران، بخش جنوبی فروم رومی به‌عنوان مرکز بازرگانی مورد استفاده قرار می‌گرفته و اکثر داد‌ و ستدها در این محل انجام میشده است. بسیاری از بخش‌های این مجموعه وسیع در زمان جولیوس سزار امپراطور بزرگ روم ساخته شده و در زمان امپراطور آگوستو به پایان رسیده است. فاصله پالاتین هیل تا فروم رومی 13 دقیقه پیاده است.

پانتئون رم

اگر میخواهید سفری به 2000 سال پیش داشته باشید، کلیسای پانتئون یک مکان عالی برای این سفر است. طراحی داخلی این بنا گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. کف این کلیسا از سنگ مرمر پوشانده شده و در طول زمان تغییرات کمی در آن صورت گرفته و در حال حاضر شباهت بسیار زیادی به زمان تأسیس خود دارد. حفاظت این ساختمان در جهان کم‌نظیر میباشد. ساعات بازدید از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر و فاصله زمانی آن از فروم رومی تا کلیسا 6 دقیقه با تاکسی، 14 دقیقه با اتوبوس و 18 دقیقه پیاده می‌باشد.

روز سوم در رم

کلیسای مریم مقدس رم

کلیسای مریم مقدس، بزرگ‌ترین کلیسای رم و یکی از قدیمیترین کلیساهای این شهر است. این کلیسا در حدود سال 440 توسط پاپ ششم بنا نهاده شد. طراحی داخلی این مکان نمونه ای از شاهکارهای موزائیکی صده پنجم میباشد.

فواره‌ی تروی رم

فواره‌ی تروی که احتمالا مشهورترین فواره جهان محسوب می‌گردد، همیشه جمعیت زیادی را در اطراف خود پذیرا میباشد، خصوصا در شب که زوج‌های جوان برای گرفتن عکس به این مکان هجوم می‌آورند. پس اگر دوست دارید شبی رومانتیک را به همراه همسرتان سپری نمایید فواره‌ی تروی مکان مناسبی برای این امر میباشد. یادتان باشد که دو سکه به همراه داشته باشید تا در این فواره بیاندازید، یکی برای عشق‌ و دیگری برای خوش‌شانسی، چرا که کمک می‌کند دوباره به رم بازگردید! فاصله زمانی از کلیسا تا فواره 7 دقیقه با تاکسی و 11 دقیقه با اتوبوس میباشد.

پله‌های اسپانیایی رم

پله‌های اسپانیایی یک راه‌پله بزرگ و بلند است که در رم و Pizza di Spagna واقع شده است. این راه پله در سال 1720 ساخته شده و در بین مردم محبوبیت بسیاری دارد و افرادی هم در این منطقه به تماشای رفت و آمد مردم می‌نشینند، حدفاصل زمانی از فواره تا پله‌ها 8 دقیقه پیاده میباشد.

روز چهارم در رم

کاپیتول رم

کاپیتول یا تپه کاپیتولین یکی از مهمترین نقاط دیدنی شهر رم به‌شمار می‌رود که در بالای تپه‌ای به همین نام قرار گرفته است. این مکان یکی از مهمترین مراکز مذهبی دوران باستان بوده و هم‌اکنون نیز یکی از نمادهای اصلی شهر رم به حساب می‌آید. ساختمان‌های موزه کاپیتولین و کلیسای سنت ماریا آراکوئلی در این مکان قرار دارند.

حمام‌های کاراکالا رم

این حمام‌های عمومی که در دوران امپراتوری رم ساخته شده‌اند، یکی از آثار تاریخی مهم این شهر محسوب می‌شوند. حمام کاراکالا شامل یک مجموعه وسیع از اتاق‌های حمام، کتابخانه و دیگر فضاهای عمومی است که بازدید از آن‌ها می‌تواند تصویر روشنی از زندگی مردم دوران باستان به شما بدهد.

روز پنجم در رم

ویلای بورگزه رم

این ویلای زیبا و باشکوه که در شمال شرقی شهر رم واقع شده، یکی از زیباترین باغ‌ها و مجموعه‌های معماری دوران رنسانس در ایتالیا به شمار می‌رود. دیدن آثار هنری، مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری این مکان، تجربه‌ای فراموش نشدنی برای هر بازدیدکننده‌ای خواهد بود.

پارک ویلا بورگزه رم

پارک وسیع و زیبای ویلا بورگزه که محوطه بیرونی ویلا را دربر می‌گیرد نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی رم است. گردش در این پارک و تماشای درختان کهنسال و مناظر طبیعی آن می‌تواند پایان خوبی برای سفر به رم باشد.

انتشار: 22 مرداد 1398 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1

به "چطور در 5 روز رم را بگردیم" امتیاز دهید

58 کاربر به "چطور در 5 روز رم را بگردیم" امتیاز داده اند | 1.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در 5 روز رم را بگردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید