خانواده زندانیان زیر چتر حمایت کمیته امداد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کمیته امداد و سازمان زندانهای استان بوشهر با هدف توانمند سازی و ارائه خدمات به خانوارهای زندانیان نیازمند تفاهم نامه همکاری با حضور مسئولان دو دستگاه امضا کردند.

خانواده زندانیان زیر چتر حمایت کمیته امداد

به گزارش خبرنگاران بوشهر؛ مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر و مدیر کل سازمان زندانهای استان بوشهر به منظور ساماندهی نظام حمایتی، کنترل آسیب های اجتماعی و حمایت بهتر از خانواده های زندانیان نیازمند، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تشریح جزئیات این تفاهم نامه گفت: توانمندسازی، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری و مقبولیت اجتماعی از مهمترین ابعاد این تفاهم نامه است.

احمد لطفی با بیان اینکه به دنبال نظام مند کردن شناسایی و برطرف معیشت خانواده های نیازمند با سرپرست زندانی هستیم، اضافه کرد: علاوه بر خانواده ها با سرپرست زندانی، زندانیان آزاد شده نیز به عنوان گروه هدف این طرح قرار می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: براساس این تفاهم نامه، خانواده های زندانیان فاقد بیمه، تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات بیمه های اجتماعی و درمانی برخوردار می شوند وارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضایی از دیگر اهداف این تفاهم نامه برای جامعه هدف است.

ارائه مشاوره های تخصصی روانشناسی و برگزاری دوره های مهارت افزایی زندگی را از دیگر زمینه های همکاری با سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی دانست و گفت: محصولات تولیدی خانواده های زندانیان و زندانیان آزاد شده، در فروشگاه ها و نمایشگاه های کمیته امداد عرضه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در انتها یاد آور شد: این تفاهم نامه در 9 ماده تنظیم و به امضای طرفین رسید.

مقبلی مدیر کل زندانهای استان بوشهر گفت: وقتی سرپرست خانواده در زندان باشد مسائل اجتماعی زیادی برای سایر افراد خانواده به وجود می آید که باید از سوی مسئولان جامعه پیگیری و برطرف گردد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل دستگاه های حمایتگر به ویژه کمیته امداد با سازمان زندانها می تواند یاری موثری در این راستا داشته باشد.

مقبلی تفاهم نامه همکاری سازمان زندانها و کمیته امداد را برای حمایت از خانواده های زندانی نیازمند امیدوار نمایند خواند و گفت: بر طبق این تفاهم نامه خانواده های زندانیان نیازمند تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات حمایتی و معیشتی کمیته امداد و همچنین طرح های اشتغال زایی و توانمند سازی بهرمند می شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 997

به "خانواده زندانیان زیر چتر حمایت کمیته امداد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خانواده زندانیان زیر چتر حمایت کمیته امداد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده زندانیان زیر چتر حمایت کمیته امداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید