سفر به جزایر پرهنتیان مالزی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، جزایر پرهنتیان مالزی از محبوترین تفرجگاه های این کشور به شمار میروند و انواع تفریحات ساحلی برای گردشگران فراهم امده است تا استراحت کنند و از سفرشان بیشتر لذت ببرند.

سفر به جزایر پرهنتیان مالزی

جزایر پرهنتیان در سواحل شمال شرق مالزی قرار دارند و شامل دو جزیره پرهنتیان بزرگ و کوچک است. سفر به این جزایر می‌تواند با یک صرفه اقتصادی همراه باشد، ضمن اینکه فرصت‌های تفریحی جذابی در این جزایر فراهم است. چنانچه به تور مالزی سفر می‌کنید بازدید از این جزایر را در برنامه سفر خود قرار دهید. پرهنتیان به زبان مالایی تقریبا به معنای "نقطه توقف" ترجمه شده است که البته معنای مناسبی محسوب می‌‌شود، چرا که بیشتر مسافران به این جزیره می‌‌آیند و تا پایان اقامت، چند صباحی را در اینجا سپری می‌کنند. جزایر پرهنتیان در مالزی از دو جزیره پرهنتیان کسیل (پرهنتیان کوچک) و پرهنتیان بسار (پرهنتیان بزرگ) تشکیل شده است. هر دوی این جزایر به دلیل داشتن صخره‌های دریایی و آب‌های زلال از شهرت خاصی برخوردار هستند. به علت وجود صخره‌های دریایی و آب‌های شفاف و کریستالی  اطراف آن، این جزایر میزبان طیف گسترده‌ای از مرجان‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، کوسه‌های کوچک وصخره‌ماهی‌ها هستند. اما معمولا مردم برای استراحت کردن و لذت بردن از ساحل به این جزایر زیبا و و دست‌نخورده سفر می‌کنند.

هزینه‌های معمول در پرهنتیان مالزی

خوراک در پرهنتیان مالزی

غذا خوردن در جزایر پرهنتیان بسیار مقرون‌به‌صرفه است. معمولا قیمت هر وعده غذایی در حدود 5800 تومان است، ولی در صورتی که به رستوران‌های توریستی گرانقیمت بروید، هزینه غذای شما تا 19700 تومان افزایش می‌یابد.

اسکان در پرهنتیان مالزی

در این جزایر مسافرخانه وجود ندارد و فقط خانه‌های ساحلی مجلل پذیرای گردشگران است. هزینه اتاق‌ها از شبی 22000 تومان شروع می‌شود، اما متوسط هزینه شبی 55000 تومان است. در صورت اجاره از محلی‌ها می‌‌توانید در بودجه خود صرفه‌جویی کنید.

تعداد معدودی هتل در این جزایر وجود دارد که محدوده قیمت آن در هر شب بین 73000 تا 188000 تومان برای یک اتاق دونفره است.

حمل و نقل در پرهنتیان مالزی

در این جزایر هیچ جاده‌ای وجود ندارد، اما به جای آن مسیرهای پیاده‌روی زیادی قرار دارد. برای مسیرهای کمی‌ طولانی‌تر می‌‌توانید از تاکسی‌های آبی استفاده کنید که شکل اصلی حمل ونقل در این جزایر هستند. هزینه رفت و آمد با این تاکسی‌ها برای اکثر مسیرها در حدود 11000 تومان است.

در اطراف سایت‌های غواصی خرید کنید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید

در این جزایر، غواصی بسیار محبوب است؛ بنابراین اگر در اطراف مراکز غواصی خرید کنید خریدتان ارزان‌تر و آگاهانه‌تر خواهد بود. ضمن اینکه می‌توانید به سایت‌های غواصی هم بروید.

جاذبه‌های گردشگری در پرهنتیان مالزی

غواصی در پرهنتیان مالزی

جزایر پرهنتیان فرصت یک  یک غواصی عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد و غواصان را در مسیری وسیع و دور می‌گرداند. علاوه بر مرجان‌ها و ماهی‌ها، جزایر پرهنتیان خانه لاک‌پشت‌های دریایی و بسیاری از گونه‌های کوسه هم محسوب می‌شود. میدان دید شما در حین غواصی حدود 20 متر است و نیاز به هیچ گونه لباس غواصی ندارید.

تمام تفریح‌گاه‌ها، وسایل مخصوص غواصی با لوله تنفسی را کرایه می‌دهند. ضمن اینکه تورهایی برای این منظور در اطراف جزیره وجود دارد. شما می‌توانید برخی از تجهیزات غواصی سطحی را با قیمتی ارزان‌تر از رستوران‌های محلی تهیه کنید.  مناطقی نظیر تلوک پوآ (Teluk Pauh)، منطقه شارک (shark)، و منطقه تانجونگ باسی (Tanjung Basi) از مناطق مشهور برای غواصی سطحی در جزیره بسار هستند. بهترین مکان برای لاک‌پشت‌ها در وسط ساحل و در مقابل تفریح‌گاه جزایر پرهنتیان است که در آن کف ماسه‌ای دریا با جلبک پوشیده شده‌ است.

راهپیمایی در جنگل پرهنتیان مالزی

این جزایر استوایی به صورت ضربدری توسط مسیرهای کوتاه یک ساحل را به ساحل دیگر وصل می‌کند، اما شرایط به گونه‌ای است که باید آمادگی عرق کردن و گزیده شدن توسط حشرات را داشته باشید! در اینجا فرصتی فراهم است که بزمجه‌ها و عنکبوت‌های بزرگ را بین ساحل لانگ و خلیج مرجانی ببینید.

دراز کشیدن در ساحل پرهنتیان مالزی

مشهورترین ساحل در جزایر پرهنتیان ساحل لانگ است که در طول روز به‌عنوان مرکز فعالیت‌های تفریحی در نظر گرفته شده و ننوها و چترهایی در آنجا برپا شده‌ است. شاید گذران تمام وقت به غواصی وسوسه‌انگیز به نظر بیاید، اما سعی کنید که مدتی از وقت خود را فقط با دراز کشیدن در زیر نور آفتاب بگذرانید. یک کتاب خوب می‌تواند چاشنی این استراحت باشد. در پرهنتیان کوچک (کسیل) ساحل لانگ ساحلی معروف‌تر و پرجنب و جوش‌تر است، در حالی که ساحل مرجانی دارای جویی آرام است. در پرهنتیان بسار، تلوک دالام (Teluk Dalam) آرام‌تر بوده و ساحل لاو پر رفت و آمدتر است.

تماشای غروب آفتاب

خلیج مرجانی مکانی بسیار عالی برای تماشای غروب آفتاب است. البته چند ساحل کوچک و خصوصی در مجاورت دیلاگون (D’Lagoon) وجود دارد که اگر ترجیح می‌دهید به دور از هیاهوی جمعیت باشید می‌توانید به این سواحل نسبتا کوچک بروید.

تماشای لاک‌پشت ها در پرهنتیان مالزی

این جزایر خانه جمعیت قابل ملاحظه‌ای از لاک‌پشت‌ها است. در شب به ساحل لاک‌پشت  بروید تا بتوانید برای لحظه‌ای تعدادی از لاک‌پشت‌ها را که تخم می‌گذارند و بچه لاک‌پشت‌هایی را که به سمت دریا می‌روند تماشا کنید. به جای صرف وقت خود برای صرف تماشای لاک‌پشت‌ها، کمک کنید تا خانه و آشیانه آنها برای سال‌های آینده حفظ شود. اغلب مناطقی که آشیانه لاک پشت‌ها در آن قرار دارد به دلیل نشت نفت و شرایط نامطلوب در معرض خطر هستند. تعدادی سازمان و سایت در این رابطه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در این کار مشغول شوید.

جشن آتش بازی

شب به تفریح‌گاه بوبو در ساحل لانگ بروید تا از تماشای رقص آتش در ساحل لذت ببرید. هیچ کلوپ و باشگاهی در جزایر پرهنتیان وجود ندارد و همه افراد در ساحل می‌نشینند و اجراهای محلی را تماشا می‌کنند.

کایاک‌رانی

آب‌های اطراف جزیره فرصت‌های عالی برای کایاک‌رانی در دریا فراهم کرده‌اند. بسیاری از تفرج‌گاه‌ها وسایل لازم برای قایق‌رانی را اجاره می‌دهند. ضمن اینکه می‌توانید در یک تور قایق‌رانی هم ثبت نام کنید. این کار به شما یک فرصت خوب برای دست یافتن به مکان‌هایی را در جزیره می‌دهد که به راحتی نمی‌توانید با پیاده‌روی به آنجا بروید.

رستوران‌های کسیل

اگرچه کسیل از بسار کمی‌ شلوغ‌تر است، اما هزینه‌ها در آنجا ارزان‌تر تمام می‌شود. رستوران سنجا یک رستوران کنار دریایی بسیار فوق‌العاده در طول خلیج مرجانی است. در این رستوران خوراک‌های خوشمزه و لذیذ با قیمت حدود 8000 تومان عرضه می‌شود.

انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 96

به "سفر به جزایر پرهنتیان مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جزایر پرهنتیان مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید