با ممنوعیت های باورنکردنی در چین آشنا شوید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، هر چقدر که چین را یکی از ابرقدرت های حال حاضر جهان در هر زمینه ای بحساب آورید، باز هم توجیهی برای ممنوع بودن عجیب و غریب یکسری از اعمال در این کشور نیست. از این رو، چینی ها خود به زبان آمده و از محدودیت های حقوقی خود چه به صورت فردی و چه اجتماعی حسابی شاکی هستند. با ما در مقاله ممنوعیت های باورنکردنی در چین همراه باشید تا شما را با تعدادی از عجیب ترین ممنوعیت ها در کشور چین آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با ممنوعیت های عجیب کشور چین برایتان جالب خواهد بود.

با ممنوعیت های باورنکردنی در چین آشنا شوید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

لیست مطالب

سفر در زمانکارتون وینی د پوجاستین بیبرگل یاسمنارتباطات مجازی سربازهاسریال بیگ بنگ تئوریتناسخآسمان خراش

سفر در زمان

اولین مورد از عجیب ترین ممنوعیت ها در کشور چین، مربوط به عدم نمایش سفر در زمان است که البته این مورد تنها در فراوری و ساخت فیلم و سریال های چینی ممنوع هست؛ وگرنه دولت چین به خودی خود مخالف تکنولوژی که شاید روزی بیاید و انسان را از حال به گذشته یا آینده منتقل کند، به هیچ اسم نیست. بنا به بیانیه صادر شده از سوی دولت، تمام فیلم و مجموعه های نمایشی که در ساختار درون محتوایی خود از سفر انسانها به زمانهای دور یا آینده برخوردار بوده، همگی دارای داستانهایی تخیلی و غیرقابل باور هستند. توجه داشته باشید که حتی استفاده از چنین فناوری در کارتون و انیمیشن های بچه ها هم ممنوع اعلام شده است.

کارتون وینی د پو

شی جین پینگ (Xi Jinping) از جمله رجال سیاسی عالی رتبه جهان است که اصلا جنبه شوخی کردن را ندارد و این را هم بارها و بارها ثابت کرد. داستان ممنوع شدن پخش اپیزودهای مختلف کارتون وینی د پو و حتی ممنوعیت عرضه محصولات مختلف با تصویر آن، مربوط به زمان دیدار رئیس جمهور چین با اوباما می گردد. آنان در حال تبادل نظر و قدم زدن در کنار همدیگر بوده و جریان با شیطنت رسانه ها و تشبیه کردن راه رفتن آنها به راه رفتن دو شخصیت اصلی کارتون وینی د پو آغاز شد.

از آنجایی که ما در عصر ارتباطات هستیم و تنها با یک دکمه هم چیز را می توانیم در کل جهان پخش کنیم، این اندازه شباهت در میان رسانه های مختلف جهانی و حتی برنامه های معتبر تلویزیونی دست به دست چرخید و آنقدر موضوع برجسته شد که آقای جین پینگ پس از اتمام دیدار خود با نخست وزیر ژاپن که تصویر مشابه آن هم بیرون آمد، در سال 2018 دستور منع پخش این کارتون را صادر کرد.

جاستین بیبر

جاستین بیبر از آن دسته استعدادهای نابی است که چه خوشتان بیاید و چه نیاید، یکی از چهره های مجذوب نماینده و سرگرم نماینده عصر ما بحساب می آید که البته بنا به دلایل نه چندان شفافی نتوانست از سال 2017 میلادی با هواداران پر شمارش در چین دیداری تحت برگزاری یک کنسرت داشته باشد، زیرا این خواننده و ترانه سرای کانادایی مورد غضب مسئولان چین واقع شده و حضور وی در این کشور کاملا ممنوع اعلام شد.

مسئولان چینی مناسب نبودن سبک زندگی و شخصیت جاستین را برای جوانان علاقمند به عرصه موسیقی در مملکت خود علت اسم نموده اند. البته، براساس ممنوعیت های باورنکردنی در چین این را هم بد نیست بدانید که تا قبل از اعلام رسمی ممنوعیت حضور و اجرای کنسرت از سوی جاستین بیبر در چین، ویدئویی از قلمدوش کردن وی به وسیله محافظ شخصی و راه رفتن بر روی دیوار چین منتشر شد که حواشی را هم متوجه این خواننده 27 ساله کرد.

گل یاسمن

یکی دیگر از ممنوعیت های عجیب کشور چین، مربوط به گل یاسمن بوده و تا به امروز هیچ مقام و مسئول چینی در این باره علت واضح و قابل پذیرشی را اسم ننموده است. اما داستان به حدی جدی هست که نه تنها خرید و فروش این گل، بلکه نگهداری از آن یا خرید هر محصولی با عطر و اسانس آن هم در چین ممنوع است. چینی ها با توجه به مصرف زیاد خود از چای با عطر گل یاسمن، کمپینی با اسم انقلاب یاسمنی شکل دادند که باز هم در اینجا قدرت دولت چین بر معترضان چیره گشت.

ارتباطات مجازی سربازها

از ممنوعیت های باورنکردنی در چین این است که سربازان چینی از سال 2012 حق داشتن هیچگونه وبلاگ، سایت و عضویت در شبکه های اجتماعی را نداشته و نمی توانند از این طریق اقدام به ایجاد ارتباط نمایند. جمعیت مردان چینی به نسبت زنان این کشور چیزی بالغ بر 70 میلیون بیشتر است و به همین دلیل، به خودی خود هر مرد چینی برای پیدا کردن همسر آینده خود باید از هفت خوان رستم رد گردد.

سریال بیگ بنگ تئوری

بیگ بنگ تئوری نام یک مجموعه تلویزیونی در ژانر کمدی بوده که با آغاز پخش خود حسابی سر و صدا کرد. درست به محض اینکه آمار بازدید 1.3 میلیاردی برای این فیلم از سوی مردم چین ثبت گشت، وزیر مطبوعات و انتشارات رادیویی، تلویزیونی و سینمایی دولت چین دستور منع پخش را صادر نمود. تا به امروز علت منطقی برای منع پخش این مجموعه تلویزیونی محبوب آورده نشده است. البته، طبق شنیده های مختلف میتوان گفت به احتمال زیاد علت ممانعت از پخش این سریال، جلوگیری از ورود و تأثیرگذاری فرهنگ غرب بر فرهنگ غنی مردم چین هست.

تناسخ

تبت اقلیمی است واقع در بخش غربی چین که به لحاظ مساحت حدودا یک چهارم چین را در برگرفت. تبتی ها درگذشته یک حکومت مستقل داشتند تا اینکه با گذر زمان بخشی از حکومت چین شدند. از آن زمان تا به امروز پیوسته بر سر اعتقادات و مذهب با چینی ها اختلافات نظر دارند، تا جایی که دولت چین مجبور به تبعید رهبر بوداییان تبتی شد.

اگر به اسم یک خارجی تنها از بیرون نظاره گر رابطه دولت چین با تبتی های حاضر در این کشور باشید، قطعا متوجه پیچیدگی های خاص سیاسی و نظامی موجود در این ارتباط خواهید شد. باید بدانید که امروزه دیگر چینی ها کاملا بر تبتی های بودایی فائق آمده و نه تنها اوضاع حیات روحانیان اعظم این مذهب را تحت کنترل دارند، بلکه درصدد کنترل مرگ و میر آنان هم هستند. طبق گفته اداره نظارت بر رفتارهای مذهبی، تناسخ در این کشور با هر معنا و مفهومی قانونی اعلام شده و این دولت چین است که پس از مرگ دالای لامای فعلی می تواند رهبر بعدی بوداییان تبتی را انتخاب کند.

آسمان خراش

آخرین مورد از ممنوعیت های عجیب کشور چین، مربوط به ساخت آسمان خراش ها بوده و حکم آن در سال 2020 از سوی وزیر مسکن و توسعه شهری صادر شد. چینی ها در نیم قرن اخیر با سرعت سرسام آوری به جلو حرکت کردند و با تبدیل روستا و شهرستان های خود به کلانشهر، هم اوضاع زندگی را برای مردم سخت نموده و هم در امر کنترل جمعیت دچار مشکل شدند.

به همین دلیل، وزیر مسکن طی حکمی ساخت و ساز ساختمان هایی با ارتفاع بالای 500 متر را ممنوع اعلام و این را هم اعلام کرد که سازندگان برج های بالای 250 متر باید حتما مجوز دولتی داشته باشند. جالب است که بر مبنای همین حکم، ساخت و ساز کپی ساختمان های معروف هم ممنوع اعلام شد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1136

به "با ممنوعیت های باورنکردنی در چین آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ممنوعیت های باورنکردنی در چین آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید