مدارک لازم جهت اخذ ویزا ایتالیا

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مدارک لازم برای اخذ ویزای ایتالیا، هزینه‌های اخذ ویزا و آدرس سفارت ایتالیا در تهران بخش‌های اصلی این مقاله را تشکیل می‌دهند. 

مدارک لازم جهت اخذ ویزا ایتالیا

بخش کنسولی سفارت ایتالیا

اداره کنسولی سفارت ایتالیا در تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا (بلوار آفریقای سابق)، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15 قرار دارد.

ساعات کاری اداره کنسولی

اداره کنسولی ایتالیا یک شنبه‌ها از ساعت 8 الی 13 و دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 الی 14 باز و در روزهای جمعه و شنبه تعطیل است.

ساعات کاری دفتر تایید مدارک

دفتر تایید مدارک سفارت ایتالیا روزهای دوشنبه تا پنج ‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 11 ظهر باز است.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا

برای درخواست ویزا برای همراهی با تور اروپا باید از قبل وقت بگیرید و این کار را به صورت اینترنتی انجام می شود. باید به سایتی که در سایت سفارت معرفی شده بروید و از بین روزهایی که ظرفیت آن ها هنوز پر نشده روز خود را انتخاب کنید، اگر نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید می توانید به مسئولان سفارت ایمیل بزنید.

اطلاعات کلی برای دریافت ویزا ایتالیا

سفارت ایتالیا فقط وقتی برای شما ویزا سفر به حوزه شینگن را صادر می‌کند که تنها مقصد یا مقصد اصلی سفر، کشور ایتالیا باشد. اگر بدون در نظر گرفتن این موضوع ویزای شینگن گرفته باشید سایر کشورهای عضو پیمان شینگن می‌توانند از ورود شما جلوگیری کنند. هر کسی که بخواهد ویزا بگیرد به جز کودکان زیر 12 سال باید اثر انگشت خود را ثبت کنید.

اگر قصد گرفتن ویزا ایتالیا و سفر به یکی از کشورهای اروپایی را دارید باید همه مدارک را به صورت کاغذی آماده و شخصا به سفارت بروید و درخواست دهید. مدارک نباید به شکل الکترونیکی و ضمیمه ایمیل باشند چون در آن صورت به درخواست رسیدگی نمی شود. اگر می خواهید ویزای گردشگری بگیرید باید مدارک زیر را همراه داشته باشید:

هزینه های صدور ویزا ایتالیا

  • افراد بزرگسال: 60 یورو
  • افراد 6 تا 12 سال: 35 یورو
  • افراد زیر 6 سال: رایگان
  • همسر، فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و نوادگان شهروندان اتحادیه اروپا یا همسرانشان: رایگان

فرم تکمیل شده

  • دو قطعه عکس پرسنلی3 که بدون روتوش باشند
  • پاسپورتی که حداقل دو برگ سفید داشته باشد و بعد از خروج از حوزه شینگن هم حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.
  • دعوتنامه تکمیل شده: این مورد برای وقتی است که فرد متقاضی توسط کسی که شهروند دائمی ایتالیا و یا کسی که اقامت قانونی دارد دعوت شود در این صورت فردی که دعوت کننده است باید فرم دعوت نامه را کامل کرده و فتوکپی یکی از مدارک شناسایی زیر را به آن ضمیمه کرده باشد:شهروندان ایتالیایی: گذرنامه یا شناسنامه معتبرشهروندان خارجی مقیم ایتالیا: اجازه اقامت با اعتبار حداقل یک ماه از تاریخ پایان ویزای درخواستی
  • اصل و فتوکپی شناسنامه معتبر متقاضی به همراه ترجمه به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (نیازی به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه نیست)
  • اصل و فتوکپی مدارک شغلی متقاضی به همراه ترجمه به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (نیازی به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه نیست)
  • اصل و فتوکپی بیمه مسافرتی بین المللی که حداقل 30000 یورو را پوشش دهد، اصل و فتوکپی بلیط هواپیما یا رزرو بلیط اصل و فتوکپی رزرو هتل یا هتل‌ها (در صورت دارا بودن) و برنامه سفر در ایتالیا
  • فتوکپی صفحه اول پاسپورت و ویزاهای گذشته (در صورت دارا بودن)
انتشار: 7 تیر 1396 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 27

به "مدارک لازم جهت اخذ ویزا ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "مدارک لازم جهت اخذ ویزا ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارک لازم جهت اخذ ویزا ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید