آیا خوردن خربزه با عسل منجر به مرگ می گردد؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بسیاری از مردم تصور می نمایند که خوردن همزمان خربزه و عسل منجر به مرگ آن ها می گردد.

آیا خوردن خربزه با عسل منجر به مرگ می گردد؟

به گزارش ایسنا؛ اینکه شما از خوردن خربزه با عسل خواهید مرد، یک باور غلط است و هنوز هیچ مدرکی این ادعاها را تایید نمی نماید.

با این حال، خوردن این دو ماده غذایی به طور همزمان می تواند عوارض جانبی مانند افزایش قند خون در بیماران دیابتی، کالری بالا و نیز مسائل گوارشی در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر (IBS) داشته باشد.

آیا اثر متقابل بعضی مواد غذایی مانند خربزه و عسل از نظر علمی ثابت شده است؟

احتمال تداخلات غذایی با مصرف همزمان بعضی غذاها وجود دارد اما متاسفانه تا به امروز تحقیقات کامل و گسترده ای در خصوص این فعل و انفعالات صورت نگرفته است که نتایج آن در قالب مقالات علمی قابل انتشار و استناد باشد. یعنی بیشتر باورها در خصوص تداخل مواد غذایی مختلف که در بین مردم رایج است به صورت تجربی شکل می گیرد.

بعضی از این باورها درست و بعضی نادرست هستند و در عین حال نمی توان آنها را به همه افراد با مزاج های مختلف تعمیم داد.

آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟

هنگامی که عسل با خربزه مخلوط می گردد، ترکیبات موجود در این دو ماده مغذی با یکدیگر واکنش نشان می دهند و در نتیجه یک ماده سخت به وجود می آید.

به همین علت اگر خربزه و عسل با هم مصرف شوند، سفت شدن ماده حاصل از ترکیب آنها، هضم را برای دستگاه گوارش بسیار مشکل می نماید. به طور خلاصه، خربزه و عسل ترکیبی دیر هضم و غیر قابل هضم هستند.

بعلاوه در بسیاری از موارد افرادی که خربزه و عسل را همزمان خورده اند، درد شدیدی را تجربه نموده اند. با این حال، این دردها در حدی نیست که منجر به مرگ یا مرگ فوری افراد سالم گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1659

به "آیا خوردن خربزه با عسل منجر به مرگ می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خوردن خربزه با عسل منجر به مرگ می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید