Lenovo V15؛ چهار نکته درباره لپ تاپ 20 میلیونی لنوو

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، لنوو V15 - IW4 یک لپ تاپ با کاربری عمومی است، بدنه ای پلاستیکی دارد و با وجود پردازنده Corei5 و چهار گیگابایت حافظه موقت یک انتخاب محافظه کارانه محسوب می شود. با این حال همین الان در فروشگاه های آنلاین روی همین محصول برچسب قیمت 20 میلیون تومانی خورده است. 20 میلیون تومان! چرا باید دست به چنین انتخابی بزنیم و از چه چیز هایی باید بترسیم؟

Lenovo V15؛ چهار نکته درباره لپ تاپ 20 میلیونی لنوو

یک | وزن لنوو V15 - IW4 با باتری به یک کیلو و 850 گرم می رسد. در مقایسه با لپ تاپ های 2.5 تا سه کیلویی لنوو پیروز شده محصولی سبک تر تولید کند، اما در کنار شارژر، ماوس و احتمالا یکی دو تا وسیله جانبی دیگر در نهایت شما همان دو، سه کیلو وزن را داخل کوله می گذارید که هرچقدر از زمان خرید فاصله بگیرید، حمل ونقل روزانه و مستمر آن ها واقعا طاقت فرسا خواهد بود.

دو | سخت افزار لنوو V15 - IW4 بد نیست. حداقل در بخش پردازنده با عضوی از خانواده Corei5 روبرو هستیم که از نوع 8265U انتخاب شده است. این پردازنده شش مگابایت حافظه کش دارد و در فرکانس 1.6 گیگاهرتز فعالیت می کند. تقریبا هیچ کس از این مجموعه توقع زیادی نخواهد داشت، اما کار وقتی خراب می شود که بدانیم در کنار پردازنده فقط چهار گیگابایت حافظه موقت کار گذاشته اند. نه که این مقدار رم کافی نباشد، اما حتما استحضار دارید که همین الان گوشی های موبایل قابل قبول، حداقل با شش گیگابایت حافظه موقت ساخته می شوند و استفاده از حافظه های 12 گیگابایتی هم مرسوم شده است. قطعا معماری و کارکرد حافظه موقت در لپ تاپ و گوشی متفاوت است، اما چهار گیگابایت حافظه موقت در یک لپ تاپ قطعا خساست تولید کننده را نشان می دهد.

سه | هاردیسک یک ترابایتی به کار رفته در لنوو V15 - IW4 فضای کافی و مورد نیاز برای کاربر را فراهم می کند. اگر خیلی اهل آرشیو کردن فیلم و سریال نباشید، این حجم از حافظه کارتان را راه می اندازد اگرچه مدام مجبور به مدیریت فضا و پاک کردن آرشیو خواهید بود. مشکل بزرگ در این قسمت کنار گذاشتن حافظه های SSD است. قطعا مدیریت هزینه تمام شده، علت این انتخاب بوده، اما به خاطر مقدار ناچیزی پول، شما در استفاده از یک لپ تاپ 20 میلیون تومانی زجر می کشید و باید کلی زمان منتظر انتقال فایل های و اطلاعات باشید. آن هم در حالی که خودتان می توانید روی لنوو V15 - IW4 از حافظه های SSD نوع M2 استفاده کنید.

چهار | تنها قسمت جذاب لنوو V15 - IW4 صفحه کلید کامل شش ردیفه با NumPad و ویژگی مقاومت برابر نفوذ مایعات است. در عوض این دست ودلبازی کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ در اندازه 720p محدود می ماند، خبری از درایو نوری نیست و زحمت نصب سیستم عامل و فعال کردن آن را هم خودتان باید بکشید. گفتیم که لنوو واقعا اهل شکسته نفسی است!

چهار گیگابایت حافظه موقت در یک لپ تاپ واقعا خساست تولید کننده را نشان می دهد

صفحه کلید کامل شش ردیفه با NumPad و ویژگی مقاومت برابر نفوذ مایعات از معدود ویژگی های هیجان انگیز لپ تاپ لنوو است

لنوو V15 بدنه ای پلاستیکی دارد و با وجود پردازنده Corei5 و چهار گیگابایت حافظه موقت انتخابی محافظه کارانه است

منبع: فرارو
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 693

به "Lenovo V15؛ چهار نکته درباره لپ تاپ 20 میلیونی لنوو" امتیاز دهید

1 کاربر به "Lenovo V15؛ چهار نکته درباره لپ تاپ 20 میلیونی لنوو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Lenovo V15؛ چهار نکته درباره لپ تاپ 20 میلیونی لنوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید