گردشگری در قرن 21 با کشتی هوایی ایرلندر

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کشتی هوایی ایرلندر، اختراع بامزه و پیشرفته ای است که سفرهای اکتشافی نو و مقرون به صرفه قیمت به مسیرهای ناشناخته را ممکن می نماید.

گردشگری در قرن 21 با کشتی هوایی ایرلندر

به نظر می رسد در حال بازگشت به دنیایی هستیم که پر از سفرهای باشکوه با هواپیماهای غول آسا بود. در واقع این یک شرکت هوافضای بریتانیایی به نام Hybrid Air Vehicles است که راه ما را به سمت غول های پرنده باز می نماید.

این شرکت که در حال ساخت یک هواپیمای قرن بیست و یکمی است، با شرکت مسافرتی هنری کوکسون ادونچرز به توافق رسیده تا پروازهای منحصربه فردی با بزرگ ترین کشتی هوایی دنیا، یعنی ایرلندر (Airlander) را انجام دهد.

طبق شرایط توافقنامه، این کشتی هوایی 300 متری پرشده با هلیوم، مهمانان دعوت شده را به سفرهای اکتشافی می برد. اولین پروازهای برون مرزی آن، احتمالا سفر به آمریکای شاقتصادی به وسیله قطب شمال و خاورمیانه به وسیله رشته کوه آلپ خواهد بود.

HAV اکنون در حال اجرا برنامه های پرواز آزمایشی است تا گواهی تأیید پرواز بگیرد و بعلاوه در حال برنامه ریزی برای سفرهای اکتشافی است.

نمونه اولیه ایرلندر، اولین پرواز خود را در ماه می انجام داد و پیکربندی اش نشان می دهد که می تواند تا سرعت 148 کیلومتر بر ساعت در ارتفاع 6,000 متری پرواز کند و باری معادل 10 تن را با خود حمل کند. مسافران قادر خواهند بود از پنجره های سرتاسری تعبیه شده در دیواره ها، منظره ها را دیدن نمایند.

طراحی ایرلندر به گونه ای است که مانند یک بال عمل می نماید، در نتیجه 40 درصد نیروی بالابرش به وسیله آیرودینامیک در حین حرکت در هوا تأمین می گردد. بقیه نیرو نیز از سبکی گاز هلیومی که که آن را پر نموده نسبت به هوا، به دست می آید.

شرکت HAV معتقد است که این طراحی برترین ویژگی های کشتی های هوایی، هواپیماها و هلیکوپترها را گرد هم جمع می نماید و وسیله ای می سازد که احتیاج به باند فرودگاه ندارد و هرجایی می تواند فرود بیاید، می تواند برای هفته ها پرواز کند، کم ترین آلودگی ممکن را ایجاد کند و مقرون به صرفه قیمت باشد.

به گفته HAV این کشتی هوایی به دلیل عدم احتیاج به فرودگاه، عبور از مسیرهای نو را ممکن می نماید، نوع نوی از گردشگری را به وجود می آورد، و می تواند برای مواردی چون باربری هوایی مقرون به صرفه قیمت، یاری رسانی به آسیب دیدگان بلایای طبیعی و انسانی و مراقبت های نظامی به کار رود.

شراکت با هنری کوکسون ادونچرز که پس از این که شرکت Innovative UK به آن ها یک یاری اقتصادی 60000 پوندی برای طراحی داخلی کابین مسافر ایرلندر اهدا کرد، رخ داد اولین قرارداد تجاری است که HAV امضا نموده است. بعلاوه گفته شده که از طرف دولت ها و ارتش های مختلف که مایل به بهره داری از پتانسیل های ایرلندر هستند، تماس هایی با این شرکت گرفته شده است.

HAV که در کاردینگتون در بدفورد واقع شده، یک شرکت خصوصی است.

این شرکت 100 کارمند دارد و قرار است زمانی که وارد فاز فراوری گردد (در حال حاضر تنها همین نمونه اولیه را ساخته اند)، تعداد کارمندانش را به 400 نفر برساند.

سهامداران این طرح شامل چهار میلیاردر به علاوه بروس دیکینسون، خلبان مشهور و عضو اصلی گروه موسیقی هوی متال آیرون میدن (Iron Maiden) هستند. بعلاوه این شرکت حمایت های اقتصادی ای از سمت دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا دریافت نموده است.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1377

به "گردشگری در قرن 21 با کشتی هوایی ایرلندر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در قرن 21 با کشتی هوایی ایرلندر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید