چاپ سررسید 1400 - تقویم رومیزی 1400

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، چاپ سررسید چگونه است؟ فرقی نمی کند شاغل هستید یا خانه دار، دانش آموز هستید یا دانشجو، شغلی آزاد دارید یا در یک اداره و شرکت مشغول به کار هستید، همواره به یک سررسید نیاز دارید تا بتوانید در آن هر آنچه لازم دارید را یادداشت نمایید. در واقع سررسیدها به ما یاری می نمایند تا بتوانیم یادداشت های مهم روزانه خود را بنویسیم. در این مقاله قصد داریم این مسئله را با هم مورد آنالیز قرار دهیم.

چاپ سررسید 1400 - تقویم رومیزی 1400

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به طور کلی چاپ کردن یک سررسید به دو روش مختلف انجام می گردد:

چاپ کردن سررسید اختصاصی: که در این روش از چاپ آفست برای چاپ کردن سررسید استفاده می گردد. در مقاله ای دیگر به طور مشروح به چاپ کردن سررسید اختصاصی خواهیم پرداخت.

چاپ طلاکوب سررسید: بعد از چاپ اولیه سررسید قسمتی از سررسید که قصد داریم به صورت طلاکوب چاپ گردد را به صورت تک رنگ مشکی چاپ می کنیم. سپس در مرحله دوم چاپ طلاکوب انجام می گردد. در چاپ طلاکوب بهتر است نوشته ها خیلی ریز نباشند. در چاپ طلاکوب می توان از ورق های نازک نقره ای، قرمز، آبی، طلایی و … استفاده کرد.

قسمت های مختلف چاپ سررسید

همان طور که می دانید هر سررسید از سه بخش تشکیل شده است. چاپ سررسید نیز از این قاعده مستثنی نیست. سررسید 1400 دارای 3 بخش مقدمه، صفحات داخلی و قسمت سرانجامی می باشد. در بخش مقدمه ابتدا صفحاتی به جشن نوروز و یا تحویل سال، فال حافظ و … اختصاص داده می گردد. همچنین یک صفحه به نام سالنامه در بخش مقدمه سررسید گنجانده می گردد که نمایان گر روزهای کلی سال در یک دید کلی است. سپس بخش صفحات داخلی سررسید آغاز می شوند. این صفحات می توانند در 40 مدل و اندازه های مختلف چاپ شوند. در واقع این صفحات برای یادداشت کردن مورد استفاده قرار می گیرند. بخش سرانجامی سررسید نیز دارای صفحاتی مانند دفترچه تلفن، لیست تلفن های ضروری، کد شهرهای مختلف و … می باشد.

انواع جلد در چاپ سررسید 1400 کدامند؟

در چاپ سررسید می توان از جلدهای مختلفی استفاده کرد. مهم ترین انواع جلد در چاپ کردن سررسید به صورت زیر می باشند:

جلد چرم: در چاپ کردن سررسید می توان از جلد چرمی برای جلد سررسید استفاده کرد. این نوع چرم که چرم مصنوعی می باشد دارای طرح ها و رنگ های مختلفی است. کیفیت این نوع جلدها بسیار بالا است و دوام خوبی دارند.

جلد جیر: جلد جیر سررسید نوعی از پارچه های جیر است که در کیفیت های مختلف در بازار موجود و قابل استفاده می باشد. ضروری است بدانید جلد جیر قابلیت چاپ ندارند و شما می توانید تبلیغات خود را با استفاده از لیزر، چاپ سیلک و چاپ طلاکوب روی سررسید مورد نظر اعمال کنید.

جلد گالینگور: جلد گالینگور نیز نوعی از جلد سررسید است که می توانید از آن برای چاپ کردن سررسید 1400 بهره ببرید. این نوع جلد در واقع نوعی کاغذ بسیار محکم است که در طرح ها، رنگ ها و بافت های متنوع و مختلف در بازار موجود می باشد.

انواع سررسید

انواع سررسید در چاپ سررسید

در رابطه با چاپ سررسید ضروری است بدانید سررسیدها از نظر نوع جلد، صحافی صفحات داخلی و دسته بندی تاریخی انواع مختلفی دارند. در چاپ کردن سررسید، سررسیدها از نظر نوع جلد به 4 دسته تقسیم بندی می شوند که شامل موارد زیر است:

  1. سررسیدهای فنر دوبل یا فنر مارپیچ
  2. سررسیدهای کلاسوری
  3. سررسیدهای ته چسب
  4. سررسیدهای دوختی و یا ته دوخت

سپس اجازه دهید به شما بگوییم که سررسیدها از نظر دسته بندی تاریخی به 3 دسته تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

  1. سررسیدهای روزشمار
  2. سررسیدهای هفته شمار
  3. سررسیدهای ماه شمار

چاپ سررسید روز شمار

در این نوع چاپ کردن سررسید، در واقع هر روز از هفته در یک صفحه جداگانه قرار می گیرد و سپس دو روز پنجشنبه و آدینه هر دو در یک صفحه قرار می گیرند. البته شما می توانید درخواست کنید که روز آدینه نیز در یک صفحه جداگانه قرار بگیرد. این نوع از سررسیدها بسیار کاربرد دارند. از نوع سررسیدها می توان برای نوشتن یادداشت ها و خاطرات مهم روزانه استفاده کرد. همچنین دانش آموزان و دانشجویان نیز می توانند از این نوع سررسید برای یادداشت کردن نکات مهم درسی هر روز استفاده نمایند. البته ضروری است بدانید هزینه زینک و چاپ در این مدل از سررسیدها نسبت به دیگر سررسیدها بیشتر است. برای تبلیغات در این نوع از سررسیدها می توان از برگه های گلاسه در ابتدای سررسید استفاده کرد. همچنین برای صفحات داخلی سررسید نیز می توان از برگه های کاغذ تحریر مختلف استفاده کرد. البته ضروری است بدانید قیمت انواع مختلف کاغذهای تحریر مختلف است. به عنوان مثال کاغذ تحریر سفید رنگ از کاغذ تحریر کرم رنگ ارزان تر است. در سال های اخیر بیشتر درخواست ها برای کاغذ تحریر نخودی رنگ بوده است.

البته ضروری است بدانید بنا به درخواست مشتری در چاپ سررسید، امکان چاپ کردن سررسید به صورت دو روز شمار نیز وجود دارد. یعنی شنبه و یکشنبه در یک صفحه، دوشنبه و سه شنبه در یک صفحه و سه روز سرانجامی هفته یعنی چهارشنبه، پنجشنبه و آدینه نیز در یک صفحه قرار می گیرند. یعنی در واقع یک هفته را می توان در سه صفحه چاپ کرد.

انواع سررسید

سررسید هفته شمار

در این نوع از سررسیدها هر هفته در دو روز گنجانده می گردد. به عنوان مثال از شنبه تا سه شنبه در یک صفحه و سه روز سرانجامی هفته نیز در یک صفحه نمایش داده می شوند.

سررسید ماه شمار

در چاپ کردن سررسید نوع دیگری از سررسید نیز وجود دارد که صفحات سررسید به صورت ماهانه چاپ می شوند. البته در این نوع سررسید به درخواست مشتری ممکن است یک ماه در دو صفحه چاپ گردد.

تقویم رومیزی 1400

تقویم رومیزی می تواند به طور مداوم جلوی چشمان شما باشد و شما با یادداشت گذاری روی آن می توانید امورات خود را به دقت برنامه ریزی و مدیریت نمایید ، علاوه بر آن به طور مستمر از تاریخ روز و مناسبت ها آگاهی داشته باشید. لذا درانتخاب تقویم رومیزی 1400 خود سخت گیر باشید چرا که یک سال تمام در کنار شما خواهد بود.

در سرانجام باید بگوییم بنا بر آنچه گفته شد برای چاپ کردن سررسید می توان سررسید را در اندازه های مختلف، نوع جلدهای مختلف و تاریخ شماری های مختلف چاپ کرد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 679

به "چاپ سررسید 1400 - تقویم رومیزی 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ سررسید 1400 - تقویم رومیزی 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید