پادشاه در پاریس

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، از روز گذشته تاریخ جدیدی به فوتبال دنیا اضافه شد. مورخان ورزشی سال ها بعد هر وقت به روز دهم آگوست می رسند، به این اتفاق مهم اشاره می نمایند که لیونل مسی در چنین روزی و بعد از 21 سال حضور در باشگاه بارسلونا، به باشگاه متمول پاری سن ژرمن پیوست.

پادشاه در پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، روز گذشته رسانه های مهم دنیا این خبر را اعلام کردند که مسی تا سرانجام سال 2023 و با حقوق سالانه حدود 35 میلیون یورو به این تیم پاریسی پیوسته است. طبق توافقات صورت گرفته قرارداد مسی قابلیت تمدید اتوماتیک تا سرانجام سال 2024 را هم دارد. به بهانه نهایی شدن این انتقال، روزنامه دیلی میل از جنبه دیگری به این مساله نگاه نموده است. گزارش این روزنامه به این مساله پرداخته است که با توجه به رقم قرارداد مسی، حالا این باشگاه فرانسوی در میان تمام تیم های ورزشی دنیا بیشترین پرداختی را در طول یک سال به بازیکنانش می دهد. در ادامه نگاهی به این رقم PSG و دیگر باشگاه های مطرح دنیا می اندازیم:

پاری سن ژرمن / 256 میلیون یورو

علاوه بر خرید مسی، مدیران قطری PSG در این تابستان سرخیو راموس، واینالدوم و دوناروما را به اسم بازیکن آزاد و اشرف حکیمی را به خدمت گرفتند. آنطور که در رسانه ها مطرح شده، هر کدام از این بازیکنان به طور میانگین در طول یک سال حدود 29 میلیون یورو دریافت می نمایند. با این حساب، این باشگاه فرانسوی در طول یک سال نزدیک به 256 میلیون یورو به بازیکنانش پرداخت می نماید تا از این حیث در میان تمام باشگاه های ورزشی دنیا در صدر باشد. علاوه بر این، باید به این مساله هم توجه داشت که ناصر الخلیفی به اسم مالک این باشگاه در پی تمدید قرارداد کیلیان امباپه است و با قطعی شدن این مساله، این رقم به مراتب بیشتر خواهد شد.

رئال مادرید / 212 میلیون یورو

رئال مادرید سالانه به سرخیو راموس 5/17 میلیون یورو پرداخت می کرد. با این که کاپیتان رئال از این تیم جدا شده، اما سایت Salary Sport گزارش داده که رئالی ها از لحاظ پرداخت حقوق سالانه به بازیکنان شان در رتبه دوم این لیست قرار دارند. این تیم که به تازگی داوید آلابا را جذب نموده طبق گزارش رسانه ها سالانه 10 میلیون یورو دریافت می نماید. بیشترین دریافتی در میان بازیکنان رئال را ادن آزارد دارد که هر سال 21 میلیون یورو دریافت می نماید. بعد از او تونی کروس، کریم بنزما و لوکا مودریچ قرار دارند که هر کدام شان به طور میانگین 15 میلیون یورو از باشگاه می گیرند. با این حساب پرداختی سالانه فلورنتینو پرز به بازیکنانش در هرسال 212 میلیون یورو است.

منچستریونایتد / 201 میلیون یورو

مالکان آمریکایی منچستریونایتد سال جاری بر خلاف سال های گذشته، در زمینه خرید بازیکن دست و دلبازتر شده اند. آنها تا به اینجا جیدون سانچو را از دورتموند و رافائل واران را از رئال مادرید به خدمت گرفته اند. سانچو با قراردادی به ارزش 73میلیون یورو به جمع شیاطین سرخ پیوست و حقوق سالانه اش چیزی در حدود 18 میلیون یورو است. رافائل واران هم طبق گزارش رسانه های انگلیسی، قرار است هر سال 10/2 میلیون یورو دریافت کند. داوید دخیا همچنان بیشترین دریافتی بین بازیکنان منچستر را دارد که هر سال حدود 19میلیون یورو حقوق دریافت می نماید. دیگر بازیکنان مهم این تیم همانند پوگبا، کاوانی، مارسیال و رشفورد حدود 10 میلیون یورو دریافت می نمایند تا این باشگاه با پرداخت حدود 201میلیون یورو در رده سوم باشد.

بارسلونا / 195 میلیون یورو

اگر مسی از بارسا جدا نشده بود، این تیم می بایست با 238میلیون پرداختی به بازیکنان در هر سال، در رده دوم این لیست قرار می گرفت. اما حالا با رفتن ستاره آرژانتینی این رقم به 195 میلیون رسیده و باعث شده بارسلونا در رده چهارم باشد. با این حال، چیزی که عجیب است این که با وجود بدهی های فراوان این باشگاه، بازیکنانی همانند آنتوان گریژمن سالانه حدود 31میلیون یورو دریافت می نماید. بعد از او فیلیپه کوتینیو واقع شده است که حدود 21 میلیون یورو می گیرد. سرخیو آگوئرو و ممفیس دپای که تازگی به این تیم پیوسته اند سالانه حدود 5میلیون یورو دریافت می نمایند.

لس آنچلس دوجرز / 193 میلیون یورو

تنها باشگاه غیر فوتبالی که سالانه حقوق بالایی به بازیکنانش می دهد و در این لیست در صندلی پنجم قرار گرفته، تیم بیسبال لس آنجلس دوجرز در لیگ آمریکاست. این تیم سال گذشته بعد از 32سال توانست به قهرمانی در لیگ بیسبال آمریکا یا همان MLB برسد. بیشترین دریافتی را در این تیم موکی بتس دارد که اخیرا قراردادی 12 ساله با این تیم بسته و سالانه حدود 22 میلیون یورو دریافت می نماید. از حیث حقوق پرداختی در لیگ بیسبال آمریکا این تیم در رتبه نخست واقع شده است و بعد از آن، تیم نیویورک یانکی واقع شده است که سالانه 146میلیون یورو به بازیکنانش می دهد.

حسین خلیلی / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1144

به "پادشاه در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید