معرفی فرودگاه بین المللی فلیزلند، برگن نروژ

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، فرودگاه برگن نروژ | Bergen Airport, Flesland

شهر برگن که شهری تاریخی با نام Bjørgvin می باشد در سواحل غربی کشور نروژ و در منطقه هوردالند (Hordaland) واقع شده است. در انتهای سال 2018 جمعیت شهری برگن بیش از 280 هزار نفر بوده و کل این منطقه شهری جمعیتی به اندازه 420 هزار نفر را در خود جای داده است. برگن به عنوان دومین شهر پر جمعیت نروژ شناخته شده و نزدیک به 465 کیلومتر مربع را در شبه جزیره برگنشالووین (Bergenshalvøyen) شامل می شود. سراسر منطقه شهری در میان فلات ها و کوهستان واقع شده و برگن به عنوان شهر هفت کوه نیز شناخته می شود. البته که بسیاری از بخش های حومه شهر در جزایر قرار گرفته اند. در ادامه معرفی فرودگاه های جهان قصد داریم فرودگاه برگن نروژ که به فرودگاه فلیزلند (Flesland) شناخته می شود را به همراه امکانات و خدمات آن توضیح دهیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

معرفی فرودگاه بین المللی فلیزلند، برگن نروژ

فرودگاه بین المللی فلیزلند، برگن نروژ

فرودگاه برگن نروژ که به فرودگاه بین المللی فلیزلند نیز مشهور می باشد با کد یاتا BGO و کد ایکائو ENBR در منطقه هوردالند کشور نروژ قرار گرفته است. این فرودگاه در سال 1955 افتتاح شده و به عنوان دومین فرودگاه پر رفت و آمد نروژ با بیش از 6 میلیون و 300 هزار مسافر در سال 2018 بوده است. فرودگاه بین المللی فلیزلند توسط مجموعه آوینور (Avinor) متعلق به دولت نروژ اداره می گردد. تا سال 1999 ایستگاه هوایی فلیزلند برای نیروی هوایی فلیزلند در فرودگاه برگن نروژ مستقر بود. خطوط هوایی اسکاندیناوی (SAS) و شرکت های هواپیمایی نروژ و ویدرو (Widerøe) از جمله خطو هوایی هستند که پروازهای خود را از این فرودگاه بین المللی انجام می دهند. علاوه بر این در فرودگاه برگن نروژ ترافیک قابل توجهی مربوط به سرویس های CHC Helikopter و بریستو (Bristow) نروژ می باشد که به سوی سکوهای نفتی در دریای شمال پرواز انجام می دهند. فرودگاه بین المللی برگن تا دهه 1980 به عنوان محلی برای پروازهای بین قاره ای خطوط هوایی ساس (SAS) به نیویورک مورد استفاده قرار می گرفت. ترمینال های جدید این فرودگاه در سال های 1988 و 2017 راه اندازی شده در کنار آن خطوط ریلی برگن نیز تا فرودگاه گسترش یافته و در سال 2017 راه اندازی شد.

خدمات و امکانات فرودگاه برگن نروژ

اینترنت وای فای: اینترنت رایگان در سراسر فرودگاه برگن نروژ قابل دسترس بوده و برای اتصال به آن می بایست به شبکه AIRPORT متصل شده و گزینه رایگان را انتخاب نمایید.

صرافی و خدمات پولی: در صورتی که نیاز به دریافت پول نقد داشتید می توانید از طریق دستگاه های خودپرداز و ATM های سراسر فرودگاه برگن نروژ که همگی آن ها متعلق به Nordea Bank می باشند دریافت نمایید. دقت کنید ممکن است هزینه کارمزد دریافت نقدی بر روی حساب شما اعمال گردد. این دستگاه های خودپرداز را می توانید در قسمت پروازهای ورودی در طبقه اول و در قسمت پروازهای خروجی و در طبقه دوم مشاهده نمایید.

فروشگاه فری شاپ و خرید: فروشگاه های فری شاپ که بدون در نظر دریافت مالیات می باشند برای مسافران ورودی و خروجی در پروازهای بین المللی فرودگاه برگن نروژ قابل دسترس خواهند بود. علاوه بر این گزینه های دیگری نیز برای خرید وجود خواهند داشت. در قسمت پروازهای داخلی شما می توانید گزینه هایی مانند A Travel Value، Aera clothing، Tanum book shop، 7 - Eleven و Narvesen را مشاهده نمایید. در بخش پروازهای بین المللی علاوه بر فروشگاه های فری شاپ، در بخش عمومی فروشگاه Ting نیز وجود دارد.

رستوران ها و کافه ها: گزینه های متنوع غذاخوری در سراسر فرودگاه برگن نروژ وجود داشته که پیشنهادات مختلف غذایی را ارائه می نمایند. در بخش عمومی فرودگاه بین المللی می توان نوردلند (Northland)، خانه اسپرسو (Espresso House) و دلی دلوکا (Deli de Luca) را مشاهده نمود. در بخش مسافران نیز گزینه هایی مانند Bølgen & Moi، استارباکس (Starbucks)، فیسکریت (Fiskeriet)، جو اند جویس (Joe & The Juice)، آلتیتود (Altitude)، آپرکراست (Upper Crust) و پوینت (Point) وجود دارند.

خدمات بچه ها: خدمات مراقبت از بچه ها را می توانید در بخش مسافران در کنار گیت 20 و نزدیک فضای بازی مشاهده نمایید. علاوه بر این خدمات تعویض پوشک بچه ها نیز در هر دو سرویس بهداشتی آقایان و خانم ها وجود دارند. همچنین در صورتی که کودک شما پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه بین المللی برگن نروژ نیاز به تخلیه انرژی خود دارد می توانید از منطقه بازی که در نزدیکی گیت 20 قرار گرفته استفاده نمایید.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی برگن نروژ

اتوبوس: فرودگاه برگن نروژ چندین گزینه برای اتصال به سیستم اتوبوسرانی این شهر را فراهم می کند. البته که تمامی ایستگاه های اتوبوس در خارج از ترمینال فرودگاه بین المللی برگن واقع شده است. اینکه شما قصد داشته باشید تا به مرکز شهر برگن رفته و یا اسکله فلیزلند را انتخاب کرده باشید برای همگی آن ها خدمات حمل و نقل با اتوبوس وجود خواهد داشت. برای رزرو و اطلاع از برنامه زمان بندی و جهت حرکت خدمات اتوبوسرانی می توانید به وبسایت فرودگاه برگن نروژ مراجعه نمایید. علاوه بر این برخی از جهتها و جدول زمانبندی آن ها در مانیتورهای فرودگاه ارائه می شوند.

خطوط ریلی: شما می توانید از خدمات ریلی بین بایپارکان (Byparken) و فرودگاه بین المللی برگن نروژ استفاده نمایید. بلیط این خطوط ریلی را می توانید با استفاده از برنامه Avinor Flights app در ایستگاه قطار و یا از طریق دستگاه هایی که خدمات بلیط را در بخش دریافت بار فرودگاه بین المللی برگن ارائه می نمایند دریافت نمایید.

تاکسی: شما می توانید خدمات تاکسی را در ایستگاه تاکسی که در مقابل درب ورودی اصلی فرودگاه بین المللی برگن قرار گرفته است دریافت نمایید. تمامی تاکسی ها مجهز به خدمات تاکسی متر بوده و بر اساس جهت شما مبلغتان محاسبه می گردد. فاصله فرودگاه تا مرکز شهر برگن در حدود 20 دقیقه می باشد.

اجاره اتومبیل: در فرودگاه برگن نروژ چند آژانس اجاره اتومبیل نیز وجود دارند. از جمله آن ها می توان به آویس (Avis)، باجت (Budget)، یوروپکار (Europcar)، هرتز (Hertz) و سیکست (Sixt) اشاره کرد.

منبع: www.sleepinginairports.net

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 332

به "معرفی فرودگاه بین المللی فلیزلند، برگن نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی فلیزلند، برگن نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید