جاذبه های کمتر شناخته شده شهر رم

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، شهر رم پایتخت کشور ایتالیا،با آسمان آبی، جزایری آفتابی، دریاچه یخبندان در شمال، آتش‌فشان گداخته در جنوب، تاکستان‌ها و جاذبه‌های تاریخی م مدرن گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‎کند. اما تعدادی از جاذبه‌های شهر رم کمتر شناخته شده هستند که ما در این مقاله به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

جاذبه های کمتر شناخته شده شهر رم

سن کلمنته (San Clemente)

شهر رم تاریخ غنی داشته و بازدید از تمام جاذبه‌های آن کاری دشوار است. سن کلمنته بنایی است که با دانستن قیمت تور ایتالیا به بازدید آن بروید. اولین لایه این بنا، کلیسایی قرون وسطایی بوده که قدمت آن به سال 1110 میلادی می‌رسد و قدمت لایه بعدی آن نیز به قرن چهارم بازمی‌گردد. این لایه یک کلیسای اولیه و قدیمی است که بر روی خانه یک نجیب‌زاده ساخته شده و زیر زمین آن، یعنی لایه سوم این بنا، انباری دارد که عبادتگاه پیروان میترا بود.

دوچرخه‌سواری در جاده آپیا

 در جنوب دیوار اورلئان، مرزهای سنتی شهر رم، از قدیمی‌ترین جاده‌های جهان می‌باشد. ساخت جاده آپیا (Appian Way) از سال 312 قبل از میلاد آغاز گردید و بخشی از این جاده هنوز هم برای ماشین‌ها، افراد پیاده و به خصوص برای دوچرخه‌سواران کاربرد دارد. سنگ‌فرش اصلی این جاده از نوع سنگ بازالت بزرگ و ناهموار می‌باشد و می‌توانید با اجاره دوچرخه از دفتر شهرداری منطقه با نام رجیناله دله آپیا آنتیکا (Regionale dell'Appia Antica)، برای داشتن بعدازظهری به یادماندنی به بازدید مقبره مسیحیان، مقبره رومی‌ها و قوس‌های دور قنات کلودین (Claudian) بروید.

بنای سانتا ماریا در آراکوئلی

سانتا ماریا (Santa Maria in Aracoeli) بر روی تپه کاپیتول قرار دارد و دسترسی به آن از طریق میدان میکل آنژ بسیار سخت است. در این سفر باید به سمت پایین تپه پیاده‌روی نمایید تا پله‌های این بنا برسید. نقاشی‌های دیواری پینتوریچیو (Pinturicchio) که متعلق به قرن 15 میلادی هستند در کلیسای کوچکی به نام بوفالینا (Bufalini) قرار دارند.

جاده تستاچیو (Testaccio)

جاده تستاچیو محلی برای تولید و فرآوری گوشت بوده و اکنون یکی از مکان‌های عالی برای گردش‌های شبانه در رم می‌باشد و شما می‌توانید به محله‌های آکاب (Akab) یا آن د روکس (On the Rox) برای تفریح و کونته استاچیو (Conte Staccio) برای شنیدن یک موسیقی شاد و زنده بروید.

انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 11

به "جاذبه های کمتر شناخته شده شهر رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های کمتر شناخته شده شهر رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید