بهترین گوشی ها برای عکاسی کدام ها هستند؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، اگر علاقه زیادی به عکاسی و فیلمبرداری با موبایل دارید، باید گوشی موبایلی انتخاب کنید که دوربین قدرتمندی داشته باشد. دوربین های گوشی در سال های گذشته مرزهای دنیای تکنولوژی را جابه جا کرده اند. در بسیاری از موارد گوشی های موبایل حتی بهتر از دوربین حرفه ای عمل می کنند، چون استفاده از آن ها آسان تر از دوربین حرفه ای است؛ پس بسیاری از افراد برای خرید آن ها اقدام خواهند کرد. زمانی که صفحه نمایش بزرگ تر، حسگرها قدرتمند تر و رزولوشن تصاویر بیشتر شود، گوشی موبایل با بهترین دوربین برای عکاسی، انتخابی عالی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا بهترین گوشی ها برای عکاسی را به شما معرفی کنیم.

بهترین گوشی ها برای عکاسی کدام ها هستند؟

معرفی برترین گوشی ها برای عکاسی

دوربین های موبایل در مقایسه با دوربین های حرفه ای راحت تر هستند و از طرفی قدرت زیادی نیز دارند. برخی از برندها تلاش کرده اند تا دوربین را به نقطه قوت خود تبدیل کنند؛ به همین دلیل هر روزه شاهد گوشی هایی هستیم که دوربین های قدرتمندی دارند.

در این بخش تعدادی از برترین و برترین گوشی ها برای عکاسی را به شما معرفی خواهیم کرد و در نتیجه می توانید با خواندن این راهنمای خرید، یک گوشی مناسب خریداری کنید که دوربینی قدرتمند دارد.

  • گوشیXiaomi مدل Redmi Note 10 Pro
  • گوشیSamsung مدل A52 5G
  • گوشی Motorola مدل Edge 20
  • گوشی Samsung مدل S21 FE
  • گوشیSamsung مدل Galaxy Note 20 Ultra
  • گوشی OnePlus 9
  • گوشی Samsung مدل Galaxy S21 Ultra

گوشیXiaomi مدل Redmi Note 10 Pro

اگر یک گوشی میان رده با قدرت باتری بالا و دوربین عکاسی عالی می خواهید که قیمتی مناسب هم داشته باشد، برند شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro برترین انتخاب برای شما خواهد بود. این گوشی حسگر بزرگ 108 مگاپیکسلی دارد که برای ثبت عکس های عادی، بسیار عالی عمل می کند.

هر چند این گوشی به علت نداشتن لرزش اپتیکال و همین طور به علت نداشتن حالت Night ضعف هایی دارد؛ اما به عنوان یک گوشی میان رده با قیمت مناسب، گزینه خوبی است.

گوشیSamsung مدل A52 5G

یکی از برترین گوشی ها برای عکاسی گوشی سامسونگ مدل A52 5G است که در مقایسه با گوشی مدل A52 4G رم بالاتر و پردازنده قوی تری دارد؛ اما در بسیاری از مواد مشابه 4G است. در مورد مشخصات دوربین باید گفت که در هر دو مدل یکی است و تفاوتی با هم ندارند.

این مدل از ترکیب اولترا واید، واید، عمق سنج و ماکرو بهره برده:

  • دوربین اصلی آن نیز 64 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس اتوماتیک
  • دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل

گوشی Motorola مدل Edge 20

گوشی موتورولا مدل Edge 20 هم یکی از برترین گوشی ها برای عکاسی است. دوربین اصلی این گوشی مجهز به سنسور 108 مگاپیکسلی است. در حالت عادی خروجی عکس ها 12 مگاپیکسلی است.

  • دوربین Edge 20 از PDAF یا فوکوس اتوماتیک تشخیص فازی بهره برده اما لرزش گیر اپتیکال ندارد.
  • دوربین بعدی این مدل تله فوتو با لنز 78 میلی متری است که تا 3 برابر قابلیت بزرگ نمایی به صورت اپتیکال و بدون افت کیفیت دارد. این دوربین دارای فوکوس اتوماتیک و لرزشگیر اپتیکال است.
  • دوربین بعدی این گوشی یک دوربین 16 مگاپیکسلی است که مجهز به لنز 17 میلی متری اولتراواید است. این دوربین نیز فوکوس اتوماتیک داشته و می توانید برای ثبت عکس ماکرو از فاصله 4 الی 8 سانتی متری نیز اقدام کنید.

گوشی Samsung مدل S21 FE

یکی دیگر از برترین گوشی ها برای عکاسی گوشی سامسونگ مدل S21 FE است. عکس هایی که با هر سه دوربین این گوشی گرفته می شود، بسیار عالی هستند و به لطف حالت Night عکس هایی که در شب ثبت می کنید، نیز بسیار باکیفیت خواهند بود. دوربین التراواید این گوشی برخلاف بسیاری از گوشی های هوشمند دیگر، خروجی خیلی خوبی دارد. البته به علت نداشتن فوکوس اتوماتیک در این گوشی، امکان عکاسی ماکرو وجود نخواهد داشت.

گوشیSamsung مدل Galaxy Note 20 Ultra

با توجه به افزایش قیمت سرسام آور گوشی های پرچمدار اپل، خرید گوشی های سامسونگ که دارای دوربین های بهتری هستند، شاید گزینه مناسبی برای داشتن یک گوشی با دوربین عالی باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا از کیفیت و استاندارد بسیار بالایی برخوردار است و مجموعه ای از دوربین هایی با کیفیت بالا دارد. مسائل گوشی S20 Ultra در این گوشی برطرف شده و فوکوس آن به خوبی کار می کند.

گوشی OnePlus 9

گوشی OnePlus 9 نیز یکی از برترین گوشی ها برای عکاسی است. دوربین این گوشی در همکاری با شرکت سوئدی هاسلبلاد پیشرفته است. این شرکت تخصص بالایی در طراحی و تولید دوربین داشته و حتی ناسا هم برای عکاسی در کره ماه از دوربین های این شرکت استفاده می کند.

گوشی OnePlus 9 یک دارای چهار دوربین است:

  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با حسگر IMX689 سونی
  • یک دوربین مونوکروم 2 مگاپیکسلی
  • یک دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسلی یا حسگر IMX766 سونی
  • یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی

OnePlus 9 قابلیت ضبط ویدیوهای 8K یا نرخ 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد. خیلی از کارشناسان به کسانی که در پی برترین گوشی ها برای عکاسی هستند، گوشی OnePlus 9 را پیشنهاد می کنند و علت آن هم دوربین واید و اولتراواید آن است.

برای دیدن آگهی های گوشی همراه در خبرنگاران کلیک کنید

گوشی Samsung مدل Galaxy S21 Ultra

یکی دیگر از برترین گوشی ها برای عکاسی گوشی سامسونگ مدل گلکسی S21 اولترا است که 5 دوربین برای عکاسی دارد.

  • دوربین واید 108 مگاپیکسلی این گوشی به صورت پیش فرض عکس های 12 مگاپیکسلی می گیرد.
  • دوربین 12 مگاپیکسلی آن برای ثبت عکس های اولتراواید به کار می رود.
  • این گوشی دو دوربین تله فوتوی 12 مگاپیکسلی دارد که بزرگ نمایی اپتیکال 3 و 10 برابر دارد.
  • دوربین 40 مگاپیکسلی سلفی این گوشی نیز به صورت پیش فرض، عکس های 6.5 مگاپیکسلی می گیرد.
  • دوربین واید گوشی S21 Ultra از حسگر 108 مگاپیکسلی نسل سوم استفاده می کند.

شرکت سامسونگ برای برطرف کردن مشکل سیستم فوکوس ناکارآمد Galaxy S21 Ultra سعی کرده تا به S21 Ultra نسل تازه ماژول فوکوس اتوماتیک لیزری را اضافه کند که برای فاصله های نزدیک بسیار کاربرد دارد.

حرف آخر در خرید برترین گوشی ها برای عکاسی

کار با دوربین عکاسی حرفه ای کار دشواری است و از طرفی به علت وزن زیاد نمی توان آن را هر جایی با خودمان ببریم. اما خوشبختانه گوشی های موبایل امروزی به آنچنان دوربین های قدرتمندی مجهز شده اند که برای گرفتن عکس های حرفه ای و عالی دیگر نیازی به دوربین ندارید.

برخی از برترین گوشی ها برای عکاسی از برندهای مختلف، در این مقاله معرفی شدند و در مورد دوربین آن ها اطلاعاتی در اختیارتان قرار گرفت. با استفاده از این اطلاعات می توانید با در نظر گرفتن بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، یکی از مدل های معرفی شده را انتخاب کنید. شما از میان گوشی هایی که در این مقاله به معرفی آن ها پرداختیم کدامیک را انتخاب می کنید؟

آگهی های انواع گوشی را در خبرنگاران ببینید
منبع: دیوار
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1477

به "بهترین گوشی ها برای عکاسی کدام ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین گوشی ها برای عکاسی کدام ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید