با فرد حسود چگونه رفتار کنیم؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، وقتی افراد حسود را می بینیم که به زندگی و کار ما حسادت می نمایند، باید بدانیم که در مسیر رشد قرار گرفته ایم.

با فرد حسود چگونه رفتار کنیم؟

وقتی به سطح بالاتری از رشد می رسیم، یکدفعه متوجه می شویم که بسیاری از افرادی که قبلا دوست، همکار یا شریکمان بوده اند، حالا به ما حسادت می نمایند. پس بهتر است روش برخورد با افراد حسود را یاد بگیریم تا از رفتارشان کمتر اذیت شویم. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

عناوین مطلب

  • روش برخورد با افراد حسود
    • انتقاد پذیر باشیم
    • روی بهبود شخصیت و عزت نفسمان کار کنیم
    • تشویق کردن از روش برخورد با افراد حسود
    • راجع به موفقیت هایمان صحبت نکنیم
    • تصویرمان را برایش تغییر دهیم
    • حل تعارض از روش برخورد با افراد حسود
    • گروه پشتیبان درست کنیم
    • بعلاوه بخوانید:

روش برخورد با افراد حسود

هنگامی که به عنوان انسانی در حال رشد شناخته می شویم، بهتر است انتظار ظاهر شدن افراد حسود را هم داشته باشیم.

انتقاد پذیر باشیم

وقتی آن شخص از سر دشمنی و حسادت از ما انتقاد می نماید، با مهارت انتقاد پذیری، آنالیز کنیم که به چه چیزی گیر داده است. بعد همان را اصلاح کنیم. اینطوری است که روز به روز در زندگی شخصی و شغلی خود بهتر از قبل خواهیم شد. پس آرام آرام طوری کیفیت کارمان را بالا ببریم که دیگران حتی نتوانند به ما گیر دهند. ما می توانیم از انتقاد افراد حسود استفاده کنیم تا به نکاتی پی ببریم که تا به امروز به آن ها بی توجه بوده ایم.

روی بهبود شخصیت و عزت نفسمان کار کنیم

هر چقدر بیشتر روی بهبود شخصیت و عزت نفسمان کار کنیم، از درون قوی تر خواهیم شد. در نتیجه مقدار اثرپذیری ما از رفتار بد آدم ها، کمتر خواهد شد. هر چقدر از نظر شخصیتی، بزرگ تر شویم، دغدغه هایمان هم بزرگ تر می گردد. آن وقت چیزهای پیش و پا افتاده دیگر برایمان زحمتی ایجاد نمی نماید چون اولویت های مهم تری داریم. بهتر است به خودمان یادآوری کنیم که حسادت او نسبت به ما، به علت ضعف های شخصیتی، احساس ناتوانی، ناامنی و نیازهای برآورده نشده در زندگی اش است.

تشویق کردن از روش برخورد با افراد حسود

همان طور که گفتیم گاهی فرد حسود از مسائل شخصیتی رنج می برد. به طور مثال از کمبود عزت نفس رنج می برد. یعنی احساس حقارت می نماید. ما می توانیم برای بهبود وضعیتش، زمانی که رفتار خوبی را از او مشاهده کردیم، از این شخص تعریف کنیم. با این کار، انگیزه اش بالا خواهد رفت، عزت نفسش بیشتر می گردد و آرام آرام به این فکر می نماید او هم راه پیشرفت دارد و علتی برای حسادت به دیگری برایش وجود ندارد.

راجع به موفقیت هایمان صحبت نکنیم

به رفتارهای خود فکر کنیم. آیا رفتار خاصی نموده ایم که حسادت دیگران را برانگیخته ایم؟ ممکن است بدون این که مطلع باشیم، کارهایی انجام دهیم که حسادت دیگران را بر می انگیزد. بهتر است این رفتارها را بشناسیم و سعی کنیم آرام آرام آن ها را کنار بگذاریم.

بنابراین با توجه به شناختی که از آن فرد داریم، راجع به بعضی از مسائل در مقابل او صحبت نکنیم. بعلاوه گذاشتن تصاویر و عکس هایی از برترین لحظات زندگی مان در اینستاگرام، باعث حسادت دیگران می گردد. چون آن ها فقط ظاهر قضیه را می بینند.

تصویرمان را برایش تغییر دهیم

ما می توانیم تصویری را که افراد حسود از ما در فکر خود درست نموده اند، تغییر دهیم تا احساس حسادتشان را کاهش دهیم. اگر آن ها حس نمایند که ما شخص خواستار موفقیت دیگران هستیم، رشد ما با حسادت کمتری روبه رو خواهد شد. بنابراین نشان دهیم که دشمن شان نیستیم. گاهی آن ها به این علت به ما حسادت می نمایند که ما را تهدیدی برای خود می دانند.

حل تعارض از روش برخورد با افراد حسود

برای حل تعارض، راجع به اتفاق ناخوشایندی که افتاده با آن ها صحبت کنیم و کاملا مودبانه و محترمانه آن ها را در جریان احساسات خود قرار دهیم. یادمان باشد به هیچ عنوان در زمانی که از دست او عصبانی هستیم، احساساتمان را بیان نکنیم و مصاحبه را به زمانی که کاملا آرام هستیم، موکول کنیم.

گروه پشتیبان درست کنیم

زمانی که هنوز حسادت به خطر تبدیل نشده و فقط محدود به متلک و نگاه های سرد و بی توجهی به رشد ماست، می توانیم تا حدی به این رفتارها بی تفاوت باشم. اما خطر حسادت موقعی برای ما به وجود می آید که حس کنیم حسادت در حال تبدیل شدن به دسیسه و توطئه است!

در چنین موقعیت هایی ضروری است گروه پشتیبانی مناسبی برای خود ایجاد کنیم. به طور مثال در بین افراد، دوستانی داشته باشیم که به یاری آن ها بتوانیم اعتبارمان را حفظ و توطئه حسودان را خنثی کنیم. این دوستان پشتیبان، به موقعش از ما دفاع خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اضطراب بچه ها و روش های مقابله با آن را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1616

به "با فرد حسود چگونه رفتار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فرد حسود چگونه رفتار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید